Skocz do zawartości

New Holland t6.175 Oszukanie power boosta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zakładam temat ponieważ ciekawi mnie czy ktoś już tego prubował

a mianowicie pracując na biegach od 5 do 8 i 9 do 12 czy ktoś potrafi lub czy próbował używać power boosta bez uzycia WOM-u.

 

Wiadomo ze w tych modelach Power boost włącza sie tylko na biegach transportowych od 13 do 16 i przy pracy z Wom-em

ale kiedyś zapalił mi sie jak wykonywałem uwrocie na 5 biegu i możliwe ze to jakiś błąd chwilowy komputera.

 

Wiem ze podczas kalibracji skrzyni biegów kalibruje się jeszcze 3albo 4 czujniki przed dojściem do skrzyni nie pamiętam dokładnie jakie. Jeśli ktoś wie od czego jest dany skrut to prosze o wyjaśnienie

 

Prosze pisać czy ktoś ma jakieś doświadczenie w ustawieniu tego power boosta

Opublikowano

1 ortografia. jak sam nie ogarniasz, to zainstaluj w przeglądarce jakis słownik, zeby ci automatycznie poprawiał/ podkreślał na czerwono, bo aż oczy bolą od czytania.

2. nie da rady tego obejsc bez ingerencji w program, jak chcesz wiecej mocy, to zrób sobie chipa.

Opublikowano

działa jeszcze przy użyciu hydrauliki,

 

objeść da radę ale tylko z menu serwisowego, można go uruchomić na jakiś czas żeby cały czas działał na boost, ale jak to zrobić to nie wiem trzeba serwisantów się pytać.

Opublikowano

A ktoś w ogóle odczuł działanie tego power bosta? Bo ja mam 130KM a z pawer bostem 150KM. Jest to JD 6630 premium. I niby załącza się to w transporcie i na WOM. Ostatnio jak pracowałem agregatem na głęboko na ciężkiej glinie pod górkę to musiałem redukować biegi i ledwo szedł, a jak włączałem ten WOM (niby i bost powinien wtedy ruszyć) to nic się nie zmieniało.

 

Ja to myślę że ten bost to tylko chwyt marketingowy.

Opublikowano

Nie jest to chwyt, ( chyba że w JD)

 

W case maxxum 110 nie czuć tego boosta bo niby jak ma być go czuć? Chociaż może podczas pracy z prasą zwijającą jak zapala się kontrolka od boosta to silnik jakby lekko dźwięk zmieniał ale to może moje subiektywne odczucie.

 

A do tego żeby sprawdzić działanie boosta w 100% najlepiej zmierzyć moc na hamowni i będzie wszystko jasne.

 

Jeszcze jedno. W case nie ma czegoś takiego że jak boost jest aktywny to nagle dodaje mu te 20KM i robi sie rakieta z ciągnika. W razie konieczności moc jest zwiększana według potrzeb także nie czujemy nagłego szarpnięcia i ciągnik nie zacznie nagle gwałtownie przyspieszać. Operator praktycznie nie zauważy tego zwiększenia mocy, po prostu ciągnik pojedzie dalej i się nie przydusi.

Opublikowano (edytowane)

W case/nh/steyr bost działa i to bardzo wyraźnie.

Czuć to jak sie np jedzie z dużym ładunkiem pod górke (dla niewtajemnieczonych boost włącza sie od biegu 13 wzwyż)

Jeżeli górka jest na tyle duża, że nawet na 13 biegu traktor nie ma siły sie wczołgać na szczyt, to po zmianie na 12 (a wiec wolniejszy, ale juz bez boosta) silnik nagle zaczyna sie dusic, trzeba od razu dać 11, bo by sie zadusił.

Odczuli to na pewno ci, co mieszkają w mocno pagórkowatym terenie.

 

a apropos tego, ze boost działa zawsze z wałkiem.

Otóż nei zawsze, bo wałek musi być mocno obciążony zeby boost sie załączył. Bodajze 30% mocy musi iśc na wałek). JAk sobie włączysz wałek ot tak, zeby se kręcił bez obciążenia, to nie masz co marzyć, ze boost sie aktywuje.

Przykładowo jak sieje zboże z agregatem czynnym, to zwykle odbywa sie to bez boosta, dopiero jak ustawie maszynę za głeboko, albo wjadę w jakis sap/gline, to włącza sie owy dopalacz i też to idzie wyczuć, bo pomimo , ze silnik ma ciężej, to pracuje jakby przyjemniej nie męcząc sie tak.

takze nei zgodze sie z kolegą @qazi, że zeby przekonac sie czy boost działa, to trzeba jechac na hamownie.

Czuć go jak sie właczy i to dość wyraźnie.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Pewnie tak, bo te JD to tylko dużo palą i ciągle się psują. No i po co ta dygresja?

 

Nie czuć tego bosta ale jest... Nie ma co, bardzo przekonujące stwierdzenie.

 

Moim zdaniem jeśli coś jest to powinno się to czuć. A że ty kolego nie czujesz tego w swoim case jak i ja w swoim JD to uważam że guzik warty jest ten bost, jedynie błędnie działa na świadomość właściciela że ma ciągnik niby 20 KM mocniejszy.

 

Opublikowano

może źle się wyraziłem w poprzednim poście, bo pisałem na podstawie własnego maxxuma 110 na skrzyni 24 a tam podczas jazdy boost nie jest dostępny, mamy go tylko jak pracujemy na WOM (ale od obciążenia 40KM bodajże) i przy obciążeniu hydrauliki

 

co do działania w innych skrzyniach to jest tak jak pisał @nunu85

Opublikowano

Czyli nic mi to nie da że sobie włączę wałek jak jadę z agregatem pod górkę i w glinie że aż ciągnik staje? Musiał bym coś mieć zapięte na WOM żeby czuł obciążenie na nim i wtedy dodałby mocy?

Opublikowano (edytowane)

tak jak napisałem wyzej.

Wom musi być obciążony i to dość znacznie (na pewno nie jakimś rozsiewaczem nawozów czy opryskiwaczem, a raczej ciężkim agregatem uprawowym czy czymś takim), zeby włączył sie boost.

 

W innym wypadku przecież moznaby było cąły czas jeździć z włączonym womem (bo co to za problem) i miec w kazdych warunkach traktor ~160konny.

TAk łątwo nie ma.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

U mnie w t6 175  dodatkowa moc uruchamia się od 1300 rpm na każdym biegu, bez żadnego obciążenia. Z początu ciągnik był testowany czy dodatkowa moc działa i niestety silnik z 1800 rpm zdusił się na 1200rpm i brak reakcji na gaz. Dokładnie po 89 mth dodatkowa moc uruchomiła się sama i tak zostało. 

Opublikowano (edytowane)

No to ciekawi mnie kolego

zakrzewiak

jakim cudem tak ci sie dzieje. Jeśli mozesz to napisz ile masz guzików z boku i czemu słóżą. lub jak jest skrzynia skalibrowana pod względem tyk pierwszych wartości na czujnikach przed poszczególnymi zakresami.

 

Widziałem w niektórych modelach że na panelu z guzikami po prawej stronie mają około 7 guzików od różnych podzespołów

a w moim jest skrzynia automatyczna blokada dyferencjału i napęd auto lub ciągły

 

na tym filmie widać o co mi chodzi

Edytowane przez lukaszz110
Opublikowano

Tak, zawsze od 1300 w każdej sytuacji, a poniżej 1300 nie zapala się power boost.

Skrzynia jeszcze nie była kalibrowana, ciągnik ma dopiero 115 mth. Guziki są od przedniego napędu, blokady mechanizmu różnicowego i dwa od tempomatu. Jakie macie wolne obroty bo  u mnie są 850 rpm, a new holland głosi że powinny po jakimś czasie spaść na 650 rpm. Możesz coś więcej powiedzieć o tej kalibracji?

Opublikowano

spadaja na 650 po kilkunastu sekundach od tego jak wstaniesz z siedzenia pod warunkim, ze akurat klima ani hydraulika nie pracuje i silnik ma odpowiednią temperature aniz a ciepłą ani za zimną.

JAk tylko z powrotem usiadziesz na fotel, to silnik wraca do gotowosci i podnosi obroty na 850.

 

Kalibracja to jest automatyczne ustawienie i regulowanie sie skrzyni. Dopóki nic ci nie szarpie, biegi i rewers działaja ok, to nie ma sensu tej procedury przeprowadzać.

Opublikowano

Nawet jak klima jest włączona to ciągnik zejdzie na 650 obrotów pod warunkiem ze ma prawidłową temperature .

przy skadaniu agregatu stojąc na stopniach cignik pracuje na 650 obrotów i skada ramiona bez problemu tylko to też kwestia tego kto ma jaką pompe hydrauliczną w swoim modelu

mam prośbę do ciebie

zakrzewiak

Czy możesz zrobić zdjęcie jak ta kontrolka sie zapala  w jakich obrotach bo nie dowierzam :)

o kalibracji moge ci wytłumaczyć wszystko a nawet wysłać film na pw jak będziesz potrzebował bo to prosta sprawa skalibrowanie skrzyni

ale zastanawiam się jak to jest jednakowe ciągniki a takie rozbierzności w ustawieniach komputera.

Opublikowano

Jutro sieję to zrobie krótki filmik. U mnie właśnie cały czas trzyma 850 rpm, ale serwis jest w drodze. Przy siewie w czterometrowym siewniku, przy obrotach 1290 (żeby power boost się nie zapalił) spalanie wyszło 5 litrów/ ha.

Opublikowano

patrz tylko zeby ci serwis przypadkowo tego gratisowego boosta nie zlikwidował, bo ja zdecydowanie wolałbym miec cągłego boosta niz taką duperelke jak te obnizone obroty.

Bo na 99% jestem przekonany, ze jakby chcieli przywracac poprzednią wersje systemu (ot zresetować pamiec kompa) to i ten gratisowy boost (ktory jakby nie patrzył jest jakąś anomalią) ci zginie.

Opublikowano (edytowane)

tak jest  ja też chciał bym mieć takiego boosta w swoim

a jeśli bedzie po serwisie to powiedz co takiego powiedzieli co jest anomalią w twoim t6

to może spróbuje z swoim serwisem pogadać zeby tak było

 

Edytowane przez lukaszz110
Opublikowano (edytowane)

Oto i zdjęcie, ma ktoś konto na YT to bym filmik przesłał żeby tu zamieścić? Serwis był raz na przeglądzie i próbował obroty 650 rpm odszukać, ale nie dał rady, z fabryką NH maił gadać żeby dali mu kody do sterownika i jak narazie cisza ze strony serwisu.

post-3538-0-81344100-1412447755_thumb.jpg

Edytowane przez zakrzewiak
Opublikowano

wydaje mi sie ze na 7 biegu taka prędkość bedzie akurat lub 8

ale to już właściciel musi napisać.

na 13 tego by nie zrobił bo musi całkiem sprzeglo puscic to by miał z 14km\h zeby sie boost włączył

ja teraz już mu wierze w zupełności

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v