Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kazik99

case 5130 problem ze skrzynią (połówkami)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
Kazik99    0

Witam mam problem ze skrzynią a właściwie to z połówkami podejrzewam że są zakleszczone (choć mogę się mylić) a objawy to: na 1połówce ciągnik dusi aż zgaśnie, na 2połówce czuć że ma ciężej ale jedzie, na 3połówce jest wszystko ok, i na 4połówce też czuć że ma trochę ciężko (tak samo jak na 2połówce) takie objawy ma na każdym biegu i tak samo do przodu i do tyłu Skrzynia to POWERSHIFT Jeśli miał ktoś taki problem to proszę o odp co trzeba zrobić żeby była wszystko ok POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

poniekąd masz rację, najpewniej min 2 półbiegi są zaciśnięte. Wydaje mi się, że mogą być 2 przyczyny: w jakiś sposób olej idzie na dwa kosze jednocześnie łatwo to będzie sprawdzić manometrem lub są zapieczone tarczki na koszach i ciągną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kazik99    0

No dobra ale jak to usuną? jeśli zapieczone to pewnie rozjazd, a ciśnienie gdzie zmierzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mogły nity na koszu sie zciac i przyblokować tarczki(przesunąś tłok) miałem taki przyadek w innym modelu case a tu zdaje sie są podobne kosze do tamtego, ale przed rozbiórką srawdz ciśnienia mało prawdopodobne ale łatwiej sprawdzić teraz niż rozebrać skrzynie i zobaczyć ze jest wszystko dobrze.ozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

faktycznie z tym cisnieniem mało prawdopodobne ale łatwo sprawdzić. Z prawej strony pod kabiną powinien byc taki nieduży rozdzielacz z elektrozaworami i są tam wkręcone 4 zaślepki do których się podłącza manometr każda odpowiada za 1 półbieg i zawsze tylko w jednym powinno byc ciśnienie. Wątpliwe czy to z tym jest problem ale mozna sprawdzic. Jak będzie w porządku z ciśnieniami do rozjazd się raczej szykuje. Akurat nitów tam nie ma żadnych ale mogły się zapiec, jeden kolega z forum miał taki przypadek w MX, a to te same skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a kosz nie jest nitowany do trybu(główki nitów pod tloczyskiem)??nie znam tej skrzyni ale widziałem gdzieś te kosze i są podobne do koszy skrzyni zf7200 takie jak np w df agrotron i tam są właśnie nitowane dlatego podsunąłem tę myśl:) widocznie sie mylę:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

 wszystko jest przyspawane, kosz da trybu, wielofrez do kosza, a 2 koszę do wałka więc nic tam nie odleci gorzej jak kosz się rozleci czy nawet taki głupi wielofrez na którym chodzą tarczki i na dzień dobry trzeba kupować całość.... W przypadku kosza z wałkiem nawet nie chcę myśleć ile to może kosztować juz sam kosz z trybem pewno zwali z nóg. Mogli to wprasować czy ewentualnie przynitować. Spawanie może i solidne ale jak cos walnie to uuu

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

witam. ma podobny problem w 5140 tyle ze z innymi połowkami. na 1 połówce ciągnik jedzie ale ma zdecydowanie cieżko i rozłacza go   2półbieg jest ok. 3 półbieg ciagnie ale o wiele wolniej od drugiego. 4 działa ok ale na 4 biegu na wysokich obrotach pompa co jakis czas ma cos na zasadzie przydławienia ale po redukcji półbiegu jest ok. tarczki nie są nitowane są tam dwa rodzaje tarczek jedne maja zeby na zewnętrznej czesci obwodu a drugie po wewnetrznej naped jest przekazywany na zasadzie tarcia miedzy nimi tj  jednetarczki zazębiają o kosz a drugie o wałek w koszu cisnienie sciska tarczki i w ten "elastyczny sposób przekazywany jest naped. co możesz sprawdzic? spusc olej ze skrzyni ok 75 litrów i wyciagnij filtr siatkowy jest z prawej strony poniedzy pompą a filtrem hydrauliki przy dolnej krawedzi skrzyni ukryty za dekielkiem na dwie śruby 17 bodajże w którym siedzi czujnik temperatury oleju skrzyni. wyjmij i sprawdz czy nie ma opiłków metalowych jezeli są to rozpoławianie jest nieuniknione. jesli masz manometr i nyple redukcyjne z gwintem calowym  1/4 cala to mozesz sprawdzic cisnienie. a co jesli chodzi o pompe chydrauliczną jest ok ? sprawdzałes cisnienie na tylnych zlączach? powinno byc od 190-220 bar na rozgrzanym oleju na koszach od 17,9 - 21 bar. może byc taka sytuacja że zawory sterujące hydrauliką szwankują. najlepiej zadzwonic do mechanika przyjerzdzają do klienta i za diagnoze problemu biora 200zł + dojazd. jeżeli jestes zainteresowany to moge dac numer na priv. tani i solidny bo zalezy mu na opini i rekomendacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kazik99    0

Agrotech1111 jestem ze świętokrzyskiego okolice Kielc

BENNY82 jak możesz to wyślij mi ten nr na priv a tak a propo to z kąt jest ten mechanik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

jest z lubelskiego wiec blisko. ja z podlaskiego i tyle zażyczył za przyjazd do mnie i diagnoze. wysyłam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez BENNY82
      Witam. Tak jak w tytule mam pytanie odnośnie wskazań wyświetlacza temperatury co on właściwie wskazuje temp, wody czy oleju hydr.? I ile kresek wskazuje po rozgrzaniu bo u mnie latem maks 3 a teraz przy. Takich temperaturach maks 2 kreski. Nosze sie z zamiarem wymiany termostatu ale nie chce tego robic na darmo bo może jest ok. Przy talerzowaniu rzepaczyska zapchala sie chlodnica i uroslo do polowy i sam nie wiem jak to ocenić. Prosze uzytkownikow z takimi samymi wyświetlaczami o podpowiedzi
       
    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
    • Przez ursusc360turbo123
      Witam. Czy wie ktoś z jakim momentem dokręcić Głowice i panewki w silniku D-239 ?(case 856 XL) 
    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

×