Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamilTS    0

Od jakiegoś czasu w moim mf 255 ('87r) są wyczuwalne drgania podczas jazdy.

Czuć je na podpórce pod noge pod pedałem gazu, w siedzeniu i nawet trochę w kierownicy- jakby pochodziły ze skrzyni biegów.

Wystepują nie regularnie- nie jest tak że cały czas drży tylko np. czuć stałe drganie przez 3 sekundy, 1 sekunda przerwy i znów np 5 sekund drży nieprzerwanie. itd... 

Najwyraźniej czuć je jadąc na 4 biegu asfaltem szczególnie przy podjeżdżaniu pod górę (gdy maszyna ma ciężej). Jadąc z górki drgania nie występują.

Gdy ciągnik pracuje w polu np. przy agregacie czy orce drgania też są wyczuwalne.

Pojawiają się po przekroczeniu 2 tys. obr/min ale w przypadku "wkręcenia" silnika na obroty na luzie- drgań nie ma żadnych. Tylko w przypadku jazdy są.

Myślałem że to może jakieś łożysko np.w kole ale zjeżdżając z wiaduktu wcisnąłem sprzęgło więc traktor prędkość miał sporą ale drgań  nie było. 

Podejrzewam że jest to coś związane z przekazaniem napędu ale nie mam pojęcia co. 

 

Jeśli wiecie co to może być, pomóżcie proszę bo sprawa jest niepokojąca.

 

PS. Traktor także troszkę podskakuje jadąc szybko asfaltem, szczególnie z przyczepionym sprzętem np. talerzówką- nie wiem czy to może mieć jakiś związek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ben87    1

idzie zima zrób skrzynie i atak bo często sie rozkręca. a w skrzyni typowe to trzeba wymienić wszystkie łożyska i na 99% wałek łówny reszte trzeba obejrzeć

to zrób tak czy inaczej bo na te ferdki właśnie przychodzi czas na remont skrzyń. odrazu pompe zregeneruj. ale licz sie z tym że to bedzie koszt wszystkiego jakieś 3000 + robocizna. tyle ci moge powiedzieć.

robiłem to wszystko w zimi mimo tego że działało. tylko z wałka sprzęgłowego olej ciekł... miała być tylko wymiana uszczelniacza:} jak tam nie zaglądałeś to te problemy co mówie na 100% tam siedzą. a i po wymianie wałka głownego i łożysk może ci # wyskakiwać dlatego ją dokładnie obejrz ale nie zęby tylko frezy które wchodzą na wałek. powodzenia;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilTS    0

ben- z tego co piszesz to masa pracy i spory wydatek... domyślam się że jednym ze sposobów było by rozbierać po kolei skrzynię i wymieniać wszystko co nie wygląda na nowe ale czy jest konieczność? Byc może jest. To rozwiązanie co napisałeś będzie to ostateczność ze względów finansowych...

 

romek- nie powiem Ci dokładnie a teraaz nie mam jak sprawdzić bo na wyjeżdzie jestem :-( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ben87    1

jak to ciągnik na dłużej a pewnie tak,  to warto inwestować. to bardzo dobra maszyna. ja napisałem koszt przy dobrych częściach. ale naprawde lepiej zrobić wszystko. na razie zrób skrzynie!!! w tysiącu pewnie sie zmieścisz jeśli olej wymieniałeś i nie lałeś jakiegoś syfu. skrzynie jak ma ci kto doradzić to sam zrobisz. prościej niż w c-360 bo w palcach wszystko sie rozbiera. tryby raczej sie tam nie zużywają. łożyska założysz kraśnickie i też bedzie tanio ( ja wkładałem droższe) . rozppoławiaj może to jakieś łożysko w sprzęgle albo tarcza lub docisk tylko.... rozkręć zobaczysz. tylko lepiej już po pracach w polu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    2

 

Witam

Koledzy , mam problem z MfF 255, mianowicie rok temu padła tarcz sprzęgłowa Wom i wtedy przy okazji wymieniłem łożysko oporowe i tarcz od jazdy- piszę o tym bo może to mieć znaczenie . Od jakiegoś czasu mam następujący problem , biegi wchodzą ze zgrzytem, a wyłączenie 2 i 3 przychodzi z bardzo dużym oporem a przy wciśniętym sprzęgle przy próbie wyłączenia 2 lub 3 tj przy silnym naciskaniu na dźwignię zmiany biegów -ciągnik zaczyna ruszać tzn. ciągnie do przodu. Co może być przyczyną takiej zależności , że przy próbie wyłączania np. 2 biegu następuje prawdopodobne działanie na tarcz sprzęgła i ciągnik ciągnie!- dzieje się to przy wciśniętym pedale sprzęgła . ,spoglądając przez okienko wszystko wygląda dobrze-odległość między łapkami a łożyskiem jest ok..Proszę o szybką pomoc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawel6200
      Czy wiecie czy dostane sie tym wizjerem do hamulca wom???
      Zamierzam go wymienic czy duzo jest rozbierania w srodku??
      Nie moge znalezc w katalogu strony z hamulcem przez co pytam
      Pozdrawiam


    • Przez Emil1254
      Panowie mam wodę w oleju uszczelka dobra  głowica też sprawdzana a z tego co wiem to tam są tuleje suche i nie mam pojęcia jak olej się tam dostaje czyżby blok pekniety?  Jest jakaś firma warsztat godny polecenia w okolicach Elbląga? 
    • Przez PuZ
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia?

      I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem?
      Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami?
      Z góry dziękuje i pozdrawiam

    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.