Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamilTS    0

Od jakiegoś czasu w moim mf 255 ('87r) są wyczuwalne drgania podczas jazdy.

Czuć je na podpórce pod noge pod pedałem gazu, w siedzeniu i nawet trochę w kierownicy- jakby pochodziły ze skrzyni biegów.

Wystepują nie regularnie- nie jest tak że cały czas drży tylko np. czuć stałe drganie przez 3 sekundy, 1 sekunda przerwy i znów np 5 sekund drży nieprzerwanie. itd... 

Najwyraźniej czuć je jadąc na 4 biegu asfaltem szczególnie przy podjeżdżaniu pod górę (gdy maszyna ma ciężej). Jadąc z górki drgania nie występują.

Gdy ciągnik pracuje w polu np. przy agregacie czy orce drgania też są wyczuwalne.

Pojawiają się po przekroczeniu 2 tys. obr/min ale w przypadku "wkręcenia" silnika na obroty na luzie- drgań nie ma żadnych. Tylko w przypadku jazdy są.

Myślałem że to może jakieś łożysko np.w kole ale zjeżdżając z wiaduktu wcisnąłem sprzęgło więc traktor prędkość miał sporą ale drgań  nie było. 

Podejrzewam że jest to coś związane z przekazaniem napędu ale nie mam pojęcia co. 

 

Jeśli wiecie co to może być, pomóżcie proszę bo sprawa jest niepokojąca.

 

PS. Traktor także troszkę podskakuje jadąc szybko asfaltem, szczególnie z przyczepionym sprzętem np. talerzówką- nie wiem czy to może mieć jakiś związek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ben87    1

idzie zima zrób skrzynie i atak bo często sie rozkręca. a w skrzyni typowe to trzeba wymienić wszystkie łożyska i na 99% wałek łówny reszte trzeba obejrzeć

to zrób tak czy inaczej bo na te ferdki właśnie przychodzi czas na remont skrzyń. odrazu pompe zregeneruj. ale licz sie z tym że to bedzie koszt wszystkiego jakieś 3000 + robocizna. tyle ci moge powiedzieć.

robiłem to wszystko w zimi mimo tego że działało. tylko z wałka sprzęgłowego olej ciekł... miała być tylko wymiana uszczelniacza:} jak tam nie zaglądałeś to te problemy co mówie na 100% tam siedzą. a i po wymianie wałka głownego i łożysk może ci # wyskakiwać dlatego ją dokładnie obejrz ale nie zęby tylko frezy które wchodzą na wałek. powodzenia;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilTS    0

ben- z tego co piszesz to masa pracy i spory wydatek... domyślam się że jednym ze sposobów było by rozbierać po kolei skrzynię i wymieniać wszystko co nie wygląda na nowe ale czy jest konieczność? Byc może jest. To rozwiązanie co napisałeś będzie to ostateczność ze względów finansowych...

 

romek- nie powiem Ci dokładnie a teraaz nie mam jak sprawdzić bo na wyjeżdzie jestem :-( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ben87    1

jak to ciągnik na dłużej a pewnie tak,  to warto inwestować. to bardzo dobra maszyna. ja napisałem koszt przy dobrych częściach. ale naprawde lepiej zrobić wszystko. na razie zrób skrzynie!!! w tysiącu pewnie sie zmieścisz jeśli olej wymieniałeś i nie lałeś jakiegoś syfu. skrzynie jak ma ci kto doradzić to sam zrobisz. prościej niż w c-360 bo w palcach wszystko sie rozbiera. tryby raczej sie tam nie zużywają. łożyska założysz kraśnickie i też bedzie tanio ( ja wkładałem droższe) . rozppoławiaj może to jakieś łożysko w sprzęgle albo tarcza lub docisk tylko.... rozkręć zobaczysz. tylko lepiej już po pracach w polu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beniu33    2

 

Witam

Koledzy , mam problem z MfF 255, mianowicie rok temu padła tarcz sprzęgłowa Wom i wtedy przy okazji wymieniłem łożysko oporowe i tarcz od jazdy- piszę o tym bo może to mieć znaczenie . Od jakiegoś czasu mam następujący problem , biegi wchodzą ze zgrzytem, a wyłączenie 2 i 3 przychodzi z bardzo dużym oporem a przy wciśniętym sprzęgle przy próbie wyłączenia 2 lub 3 tj przy silnym naciskaniu na dźwignię zmiany biegów -ciągnik zaczyna ruszać tzn. ciągnie do przodu. Co może być przyczyną takiej zależności , że przy próbie wyłączania np. 2 biegu następuje prawdopodobne działanie na tarcz sprzęgła i ciągnik ciągnie!- dzieje się to przy wciśniętym pedale sprzęgła . ,spoglądając przez okienko wszystko wygląda dobrze-odległość między łapkami a łożyskiem jest ok..Proszę o szybką pomoc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kaseton
      Witam zmieniałem w fergusonie  tarcze od sprzęgła multipower. Były tam włożone 4 przekładki sprzęgła i 3 tarcze sprzęgłowe. Po złożeniu sprzęgło np. na 1 biegu działa, ale już pod lekkim obciążeniem nie ciągnie. Pierścienie utrzymujące ciśnienie są nowe, ciśnienie oleju jest. W katalogu jest pokazane, że są 3 przekładki sprzęgła i 3 tarcze ale po złożeniu na 3 wszystko tam było luźne. Czy to może być przyczyną że dalismy spowrotem te 4 przekładki,  przed wymianą było dobrze ale tarcze były już całkiem żużyte i  pod większym obciązenie też już nie ciągło.
    • Przez Alamo
      Witam,jaka może być przyczyna braku wstecznego biegu.Przez pewien czas zanim to się stało ze skrzyni wydobywał się hałas.Bieg czasami się odnajdzie,jak dźwignią się poszuka,i tak za każdym razem gdy chce go wrzucić.Pozatym wszystkie biegi działają sprawnie.Wsteczny jest oddzielnie od reszty,na dzwigni reduktora.
    • Przez Artek337
      Witam.Ostatnio na gospodarce wujka jeżdżę MF'em 590,że tak powiem na wyczucie biegów.Nie chce zajechać skrzyni biegów.Może mi ktoś podesłać jakiś schemat? Znalazłem do MF'a 255 i 1 bieg jest w podobnym (albo nawet takim samym) położeniu co w 590.Skrzynia bodajże 8/2 ,2 gałki.I gdyby można było jeszcze powiedzieć gdzie przełącza się żółw/zając czy może 1 gałka to biegi terenowe a 2 to drogowe,i która to.Z góry dzięki.
       
      Nie jestem mistrzem painta ale rozrysowałem biegi według mojego "odczucia" i ze schematem od bodajże 255,czy to dokładnie tak wygląda w 590? Przepraszam za 2 posty,jestem nowy.
       

    • Przez szymi4512
      Witam. Chcialbym przeprowadzic w swoim MF 255 remont silnika, gdyz bierze juz za duzo oleju. Ma ponad 10tys mtg. Czy ktos przeprowadzał juz remont w swoim MF, jakie czesci wymienic bo znajomy mówil zeby wymienic tloki i pierscienie bo cylindry jak sie wymieni to juz koniec, bo takie fatalne czesci robią.. ile w tym prawdy? Jakiej firmy czesci zamówic?
      Z gory dzieki i pozdro;)
    • Przez Carpinus
      Dwadzieścia pięć motogodzin temu traktor przeszedł remont kompletny silnika,
       
      pytanie brzmi czy po takim remoncie powinien kapać olej z odmy silnika bo mechanik twierdzi że do 100 Mth. powinien się dotrzeć i po następnej wymianie oleju już nie będzie leciało.
       
      coś mi się wydaje, że kręci 
       
      Olej wiem że kapie bo na rurkę z odmy, która wychodzi z silnika Perkinsa 4 cyl. założyłem butelkę by nie kapało mi po kostce.(a przy okazji sprawdzam ile wykapało na razie około 150 ml. tak na oko na te 25 mth. traktor jakoś ciężko nie pracuje bo odśnieżał 5 cm. śnieg na parkingu) 
      Patrzyłem na stanie na bagnecie i oleju nie ubywa( olej z odmy ten skapujący czarny jak smoła a w silniku na bagnecie przezroczysty)
      Proszę o pomoc i sugestie. 
×