Skocz do zawartości
Pan_Zagadka

zefir 82TSA czy P5

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zefir
Pan_Zagadka    3

Witam mam pytanie który z ciągników będzie najlepszy do orki belowania i talerzowania. Który jest najtańszy w naprawie, który najmniej pali, jest najwygodniejszy i najprostszy w obsłudze. Innymi słowy reansumując który z podanych modeli to dobra inwestycja na przyszłość. Ciągnik miał by być kupiony jako używany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

jesli ograniczasz sie w wybore tylko do tych dwóch, to zdecydowanie p5

 

dlaczego?

bo ma podsespoły europejskie a nie ruskie

silniki bodaze iveco, skrzynia zf z półbiegami i zmiana kieruku jazdy, ponadto mocniejszy, wiecej uniesie na tuzie itp

 

82 to praktycznie rusek z polska nazwą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pan_Zagadka    3

skoro jest na europejczyku oparty to znaczy że pewnie drogi w naprawie i to razi mnie trochę. Znajomy ma pronara tsa i chwali sobie ale niemam pewności co do jego opinni i stąd pytanie czy naprawdę nie można na jego marudzić bo szczerze mówiąc to był bym skłonny bardziej do tego modelu niż do zefira a co do p5 to nie bardzo się oriętuje w temacie i niewiem czy za jego cenę nie warto by było kupić coś innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin04    65

Ja również bym radził Ci wybrać serię P5 mimo wyższej ceny. Z tymi licencyjnymi Belarusami jest jak na loterii- trafisz na dobrego albo co chwilę będziesz w nim coś robił. Natomiast zarówno na forum jak i u mnie w okolicy posiadacze serii P5 je chwalą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Jeśli chodzi o cene i prostote napraw to TSA bije na głowę pozostałych dwóch. A pozatym jeśli już coś nawali to zrobi ci go każdy mechanik który ma choć dorobinę pojęcie o MTZach. Co w przypadku P5 i zefira jest raczej wykluczone. Jeszcze jedno jeśli TSA to tylko na krzyżaku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×