Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś by mi ógł powiedzieć o wadach i zaletach tego ciągnika bo chcę wziąć z WOM i TUZ przednim aby Cambela z przodu wieszać a jak trzebo to kukurydzę siać z zasobnikiem na nawóz to WOM

Opublikowano

ja mam 1221.3 i jest to dobra maszyna , zastrzeżeń nie mam, a co do 1221.4 to bym się porządnie zastanowił, ponieważ dużo razy mnie słuchy dochodziły o wadliwości układu common rail w belarusach np że słabną , ale też się trafiało że dobrze chodziły ... a samemu to tam nic nie zreperujesz chyba przy tym układzie paliwowym... a 1221.3 nowego to już nie kupisz chyba że jeszcze w firmie cujavia w bydgoszczy.... ja jak bym miał możliwość kupywania to bym brał 1221.3 nie .4.... a gdzie go kupujesz w firmie grand?

Opublikowano

Gość jedną wieś dalej ma 1523.4 i tak samo miał problemy z tym wtryskiem ... A konkretniej z tym całym ,, komputerkiem '' w kabinie, jak raz mocniej wcisnął gaz to mu zaczął piszczeć i ograniczał obroty. Serwsanci nie znali sie nad tym... Ale jakoś to zostało zrobione

Opublikowano (edytowane)

ja mam 1221.3 i jest to dobra maszyna , zastrzeżeń nie mam, a co do 1221.4 to bym się porządnie zastanowił, ponieważ dużo razy mnie słuchy dochodziły o wadliwości układu common rail w belarusach np że słabną , ale też się trafiało że dobrze chodziły ... a samemu to tam nic nie zreperujesz chyba przy tym układzie paliwowym... a 1221.3 nowego to już nie kupisz chyba że jeszcze w firmie cujavia w bydgoszczy.... ja jak bym miał możliwość kupywania to bym brał 1221.3 nie .4.... a gdzie go kupujesz w firmie grand?

 

Nie jestem z opolskiego i mam Damar w Opolu i dla tego nie wiem co w nich piszczy a na przyszłość jeszcze chcę mocowania na kompy od opryskiwacza GPS i inne bo trzeba iść do przodu a nie do tyłu z techniką, poza tym Liceum Rolniczym mam jeszcze Technika Informatyka i dam sobie radę tylko kupując ciągnik i opryskiwacz nie dam rady finansowo muszę to podzielić w czasie

Edytowane przez ludwik1977
Opublikowano

witam posiadam 1221.4 mam niecałe 800 mtg zrobione tylko w najcięższych pracach z usterek jakie miałem od samego początku problemy z podnośnikiem wymiana rozdzielacza od podnoszenia załatwiła sprawę, do tego pękł pasek od ładowania zwalił pozostałe paski w trakcie transportu paski są chińskie wskazane wymienić na coś lepszego, teraz na dniach pękł przewód od powrotu paliwa z wtrysków paliwa uciekało raz na jakiś czas kropla ale był spadek mocy odczuwalny, w kilku miejscach zaczyna się pocić no i w czasie transportu z przedniego mostu odpowietrznikiem wywala olej, drogie filtry w porównaniu z zwykłymi separator paliwa ok 160zł dokładny paliwa ok 150zł i puszkowy oleju ok 160zł olej silnikowy tez musi być lepszy jakościowo czyli droższy, głośno w kabinie słychać mocno skrzynie, strasznie mułowaty tak do 1300, opony z tyłu mogły by być szersze, trzeba wszystko dobrze po dokręcać mi po paru godzinach zluzowały się koła ,z plusów to klimatyzacja i wałek wom nie jest już na taśmach tylko na tarczach

Opublikowano

Mam 952.3 i właśnie potwierdzam to co jest chyba we wszystkich ciągnikach MTZ/Belarus - elementy gumowe są kiepawej jakości (czy to hydraulika czy to paliwowe czy to paski). Jak jest z malowaniem np kabiny? U mnie jakość przeciętna - widać że będę musiał pomalować w paru miejscach ale mój MTZ chodzi z opryskiwaczem i rozsiewaczem - jak wiadomo mimo mycia zaraz po zabiegu gdzieś tam rdzewieć będzie.

 

napisałeś:

...z plusów to klimatyzacja i wałek wom nie jest już na taśmach tylko na tarczach
czy chciałoby Ci się porobić fotki całej tej klimatyzacji? Chodzi mi gdzie co i jak jest porozmieszczane itp? Gdzie jest kompresor i jakie ma oznaczenie, gdzie skraplacz. Podejrzewam że będziesz czyścił filtry kabinowe/wymieniał je to wtedy jakaś fotka jak to jest w dachu.

Dałoby się zrobić?

Opublikowano

jak będę miał chwile postaram się porobić zdjęcia i wstawić kompresor jest z lewej strony koło sprężarki u góry napędzany jednym paskiem mimo że ma koło 2 paskowe skraplacz jest całkiem z przodu przed chłodnicą wody, oleju i chłodnicą powietrza reszta jest w dachu jak się nie mylę na którymś elemencie było że włoskie, rdza też wychodzi praktycznie od samego początku a nie chodzi ani z rozsiewaczem ani z opryskiwaczem ale stoi całym rokiem pod chmurką co na pewno nie pomaga a no i maska z osłonami strasznie marnej jakości górna część pękła od własnego ciężaru przy otwieraniu a prawą osłonę przedni błotnik już w dwóch miejscach załatwił, kabina w przy ulewie zacinającej potrafi przeciekać z tyłu od dachu przy tylnej szybie także trochę nie dociągnięć jest:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v