Skocz do zawartości
Arek9103

Mengele Mammut 7300 czy 7800

Polecane posty

Arek9103    0

Witam forumowiczów!

Jaki silnik w sieczkarni Mengele będzie lepszy, mniej awaryjny, mniej paliwożerny? Czy volvo w serii 7300 czy też może mercedes w 7800?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek9103    0

Bo właśnie oglądałem 7300 i silnik to jak żyleta chodzi i tak się zastanawiam czy te silniki volvo są dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Golden_85    0

ja bym wziął z silnikiem Merca, bo z Volvo nigdy nie miałem doczynienia... ale jak ktos wspomiał wcześniej jeśli nie zajechany to pewnie merc i volvo bedzie robote robił

przez ostatnie 10-12 lat tylko raz trafił sie wsród moich znajomych że sieczkarnia miała zjechany silnik i był to Jaguar 685,

z własnego doswiadczenia wiem że silniki V8 mercedesa są bardzo dobre - oczywiscie te montowane w Jaguarach

i dlatego poleciłbym Ci kupno Jaguara starszego SL, MEGA albo z serii 800 - np. 840 lub 850 (takimi miałem okazje popracować)

kurcze rozmarzyłem się :-)

wracając do tematu MERCedes OK, Volvo -nie mam pojecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek9103    0

Ja właśnie mam też silnik mercedesa w Claasie Jaguarze 685sl tylko, że to ma za mało mocy i tylko heder 4-rzędowy ;p I teraz myślę nad zmianą na Mammuta bo podobno te sieczkarnie są proste i dobre. A i te 420 koni to już spokojnie da rade w 6 rzędach. Tylko właśnie nie mam skąd wziąć opinii o tych silnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Golden_85    0

685 mają bardzo słabe motory, nawet na te 4 rządki... weź pod uwagę że firma Mengele już nie istnieje i w przyszłości moze być problem z częściami a Claas to claas, wymień 685 na 695 MEGA i 6 rządek jak nóż w masło, do kempera ma tył za lekki ale troche betonu i stali czyni cuda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witt25    2

ja mam mengele i z częściami nie ma problemu ;) jak maszyna będzie dobrze przeglądnięta przed sezonem to nie stwarza problemów większych. wiadomo zawsze coś może się popsuć ale mengelki są proste w budowie. silniki mercedesa to w mengele też są takie same jak w jaguarach odpowiednio mocny silnik do modelu. mengele ogólnie fajne maszyny proste itd tylko szkoda że nie mają bębna na v jak w jaguarze. znajomy ma z silnikiem volvo mammuta 6800 z kemperem 4500 i chwali daje radę, wiadomo im mocniejszy silnik tym robota idzie. jak ten silnik pali na strzał, korkiem oleju nie dmucha itp to brac i w pole :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Jak nie mają ja w swoje 6600 mam coś podobnego do układu V. Noże z lewej mają inny skos a z prawej inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    26

Większość silników Mercedesy i tu i tu

Jaguar 685/695mega- OM442A

685sl- OM421A

690sl- OM422A

Dla przykładu w Mengele SF

sf6000-OM422A

sf6600-OM442A

sf7000- OM442LA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witt25    2

no może coś podobnego ale taki sam jak w jaguarze ? bo o taki bęben mi chodzi .pioter fakt to te same silniki zależy jaki model sieczkarni, nie wiem jaki symbol silnika jest w mamucie 6800 chyba 442a ale silnik jest taki sam jak w jaguarze 840

Edytowano przez witt25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

Ja mam niby pierwszy sezon mamuta z Volvem 430km jak narazie jestem zadowolony w porównaniu z poprzednia SF na Mercu oszczednosci spore. Maszyny proste i łatwe do naprawy. mam tylko problemik z kemperem rano z rosa zapycha mi sie dolnymi suchymi liscimi gdzies w kanale gdzie wciaga łodygi i blokuje bebny ( sprzegło troszke przez to przypaliłęm z jednej strony) moze ktos podpowiedziec co zrobic zeby nie zbierały sie te liscie chyba miedzy bebnem wciagajacy a tym co podaje dalej do grdzieli. I druga sprawa skad brany jest sygnal żeby komp liczył hektary bo mam predkosc liczy dystans ale nei liczy mi hektarów chyba ze nie umie uruchomic licznika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witt25    2

na bębnach są takie zgarniacze może pomiędzy bębnem a zgarniaczem jest za duża szpara i się upycha wszystko. a sygnał brany jest z koła ale jak liczy prędkość to widać czujnik powinien być dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

wlasnie chodzi mi o czujnik ktory przełacza z trybu roboczego do jazdy na pusto powinien byc gdzies przy gardzieli ale nie widze tam nic poza czujnikiem przy ostrzałce. a co do zapychania to tez podejrzewam te zabieraki sa troszke poddarte choc juz to sa drugie naspawane. Tylko że problem jest praktycznie tylko z prawej strony lewa idzie jak nalezy. a stan zabieraków jest podobny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witt25    2

powinien być przy gardzieli może jest zerwany.. może zabierak z prawej strony jest za bardzo przyjechany niz z lewej bo mi do głowy przychodzi tylko taki powód bo nic innego nie może raczej być bo nie ma tam nic skomplikowanego żeby się zapychała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

kupiłem ja od ludzi którzy kosili na godziny i nie ma w ogóle czujnika jest jakas kostka wolna z prawej strony z 2 kablami ale nic wiecej. Nie wiem czy to nie sa kable od automatycznego podsuwania stalnicy które kiedys było :)  Co do zapychania to przygladam sie obu stronom i praktycznie bez różnicy jest ale tez obstawiam zabieraki. Może spróbuje choc 1-2 sztuki napawac i zobaczymy czy pomoże :) Co do tego czujnika może ktos ma fotki gdziue on jest lub powinien byc ? Z katalogu za wiele nie moge wywnioskowac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny121    25

kupiłem ja od ludzi którzy kosili na godziny i nie ma w ogóle czujnika jest jakas kostka wolna z prawej strony z 2 kablami ale nic wiecej. Nie wiem czy to nie sa kable od automatycznego podsuwania stalnicy które kiedys było :)  Co do zapychania to przygladam sie obu stronom i praktycznie bez różnicy jest ale tez obstawiam zabieraki. Może spróbuje choc 1-2 sztuki napawac i zobaczymy czy pomoże :) Co do tego czujnika może ktos ma fotki gdziue on jest lub powinien byc ? Z katalogu za wiele nie moge wywnioskowac 

Łukasz ten czujnik o który pytasz to jest z prawej strony na równo z tym wałkiem co ma detektor. jak chcesz to podjedż do mnie. też mam MF. A może masz w katalogu rozmiar łożysk na walcach ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

Skąd jestes kolego ? Co do łożysk to nie mam nr bo kupiłem z nowymi walcami i nowymi łożyskami FAG-a wiem tylko ze sciagali je na zamówienie i po 200zł sztuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny121    25

Skąd jestes kolego ? Co do łożysk to nie mam nr bo kupiłem z nowymi walcami i nowymi łożyskami FAG-a wiem tylko ze sciagali je na zamówienie i po 200zł sztuka.

 

Z Otylina

 

Edytowano przez malorolny121

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

A to juz wszystko jasne :) może kiedys wpadne ale raczej ten sezon juz jakos tak wykosze :) Nie masz katalogu części ? Bo mam w PDF jakby coś było trzeba :) łożyska na gniotowniku to 22209 CC/C3 - wysoko obrotowe  takie cos http://allegro.pl/lozysko-barylkowe-22209-e1-c3-fag-i4597299079.html

Edytowano przez bialy2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek550    0

Ja mam z silnikiem mb czyli 7800 daje rade :) tylko trochę pali... Ps . mogę odsprzedać intrukcję do mengele mammuta w j. polskim Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×