Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W bliższym lub dalszym czasie szykuje mi się wymiana opon w traktorze na kołach C-330. Włożyłbym szersze opony i przydałyby się felgi. Gdyby już wymiana doszła do skutku mogę oddać moje z C-330 w stanie idealnym.

Proszę nie piszcie, że do małych traktorów głupotą jest szerokie opony. Nie o tym temat.

Opublikowano

Jak chcesz założyć opony 14.9 od c 360 to nie musisz zmieniać obręczy bo pasują na te od c 330, druga sprawa jak założysz obręcze od c 360 to będzie dużo szerszy, chyba że zamienisz stronami

Opublikowano

Pewnie, że nie przeszkadza, ale może balonik być dosyć ładny. Wszystko zależy od....

Z drugiej strony... Hmmm...

Na stronie Petlasa w tabeli pisze, że odpowiednią felgą do opony 14.9 R28" jest felga o szerokości 13" więc taka z 60-tki. Jednak obok pisze, że jest dopuszczona tolerancja felgi i pisze, że jest mo żliwe też na felgę 11" i 12" więc na felgę z 30-tki powinna pasować bez nadmiernych odkształceń...

Opublikowano (edytowane)

To może nie zakładając nowego tematu...

 

Mam na oku dwie opony. Na razie nie kupuję, ale szukam:

 

13.6 R28": http://http://allegro.pl/op...4496317753.html

14.9 R28": http://allegro.pl/op...4496344046.html

 

W danych jest napisane, że mają średnicę odpowiednio:

1310mm

1365mm

 

Niestety fundusze nie pozwolą na opony niskoprofilowe i mam pytanie czy te średnice w praktyce wyglądają tak samo? Bo jeśli tak to nici z szerszych opon bo nie wejdą pod błotnik. Może ktoś kto ma C-330 mógłby mi podać jaka jest odległość błotnika od środka koła. Ma ktoś oprócz użytkownika ValtraN82 założone opony 14.9 na oryginalne koła od C-330?

Edytowane przez Maniek1Excalibur
Opublikowano

Między bieżnikiem a błotnikiem jest jakieś 8 cm tylko że moje już są trochę przytarte a opona 14.9-28 ma większa średnicę o 10 cm to promień o 5cm czyli w praktyce powinno wejść, a jak by gdzieś tam przycierało to podnieść błotnik nie problem, podkładasz tam na pochwę gdzie błotnik przykręcony jakiś profil metalowy czy nawet deskę i już jest wyżej. Druga opcja przestawiasz zwolnice i jest 10 cm wyższy

Opublikowano

Tyle, że jest kilka problemów...

Nie jest to kompletna 30-tka. Jest to Zetor 25 z kołami 30-tki. Błotniki są od 30-tki. Teoretycznie mógłbym zrobić tak jak piszesz bo mam opcję włożyć jakiś profil pod błotnik i dać go wyżej... Ale. Ale do błotnika jest przymocowana kabina. A jak kabina mi podejdzie do góry to nie wjadę do garażu.

 

Jestem w kropce, bo chciałbym kupić te 14.9 bo jest promocja, ale jak nie spasują to będę 2000 w plecy...

 

Macie jakieś pomysły jak to dobrze wymierzyć, żeby nie kupić opony na darmo?

Maniek: jaką masz średnicę opony?

Opublikowano

Ja mam standard 12.4-28 czyli średnica 126cm. Mówisz że jak podniesiesz kabinę o 2-3cm to ci nie wejdzie do garażu a jak założysz opony to ci podwyższy o 5cm i też ci nie wejdzie hehe co to za garaż :P?

 

Jak wymierzyć? przystaw do opony miarę 5cm i będziesz widział

Opublikowano

moze i 14.9 ma o te 10 cm wieksza srednice, ale gdy zalozy ja na waska obrecz to jeszcze bardziej wypchnie srodek i wyjdzie 15 czy 20 cm roznicy

najlepszym wyjsciem byloby zakladanie tych opon na 13 calowe obrecze, ew. bierz opone 13.6, bo chyba wiecej nic wiecej Ci nie pozostaje

Opublikowano

Opona będzie miała średnicę ok. 1500mm. Więc promień ok. 750mm.

Zmierz jaką masz odległość błotnika od środka osi koła. Sugerowałbym, że pod tą oponę musiałbyś mieć min. 800 mm. Ale zawsze możesz przełożyć zwolnice.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek10314
      Przeglądając zdjęcia NH T6 w internecie zauważyłem że występują w nich dwa rodzaje tylnych błotników. mam takie pytanie od czego zależy że dany model może mieć takie lub takie błotniki???


    • Przez center
      Witam,
      Mierzyłem dziś ciśnienie na wyjściu hydrauliki zewnętrznej w moim MF255 i jest 160 bar przy obrotach silnika 2000 a powinno być 200. Dlaczego tak jest? da się to jakoś podregulować ?
    • Przez 55diego55
      URSUS C 360
      witam chce zmienić w swoim ,,Bydlaku,, opony do tej pory miałem 14,9/28 ale rozważam założyc 16,9/28 ciągnik głównie
      pracuje z pługiem (staltech 3x35 zab. zrywalne) agregat i ciąganie przyczep, jeśli ma znaczenie klasa gleby to 3/4 chce wiedzieć jaka siła uciągu bedzie na wiekszych oponach i czy nie straci ciągnik na mocy jakie są zalety i wady opon 16,9/28 jaka firma.
       
      jakie opony i felgi na przednią oś (ciągnik bez tura) bede zakładał wspomaganie od ,,star 200,, chciałem takie szersze jak są w ostrówkach ale głównie mi chodzi o wysokość tej przedniej opony jesli z tyłu mają być 16,9/28
       
      w skrócie jakie opony z tyłu a jakie felgi z oponami z przodu
       

    • Przez min_max
      Witam serdecznie.
      Sprzedam obręcze kół do wozu konnego, na tzw. pierścienie pod opony 16", pierścienie są z zabezpieczeniem - nigdy nie zrzuciło ich z kół ponieważ opona wchodzi "na stopkę" która jest od spodu pierścienia. Sprzedaje komplet jak na zdjęciach, cena złomu - do dogadania.
       
      Jeśli ktoś chętny pisać tu lub na PW.
       

    • Gość
      Przez Gość
      Jak w temacie jakie felgi i opony do c-360 do przodu. Chodzi mi o to jak u rolnik277 ,,balonówki". Oraz może jakieś błotniki dokupić czy dorobić. No i właśnie wspomaganie jakie? Może ktoś ma takie opony to prosiłbym o zdjęcia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v