Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gracio

Sen.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gracio    43

Jestem z miasta, prowadzę gospodarstwo z tatą hobbystycznie u babci (7ha), nic nie trzymamy. I mam pytanie, o której zazwyczaj wstajecie na gospodarce np. do bydła/trzody? Zdaję sobie z tego sprawę, że jak się coś trzyma na gospodarce to mamy pracę przez 365 dni w roku, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    162

To już zależy od tego ile ma się zwierząt i w ogóle o której sobie zaplanują wstać, tak aby wszystko zdołać zrobić. Niektórzy wstają o 4:00, niektórzy o 5:00 a są i "śpiochy" co wstają po 7:00. :) Trochę przerąbane, jeżeli masz zwierzęta na głowie - jeśli nie stać cię na pracownika, który cię od czasu do czasu zastąpi to o wakacjach czy o dłuższym spaniu możesz pomarzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

Zasada jest prosta - im pozniej wstajesz tym masz mniej czasu w ciagu dnia.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    193
Napisano (edytowany)

Wstaję o 4-4.30 poobrabiam się gdzieś tak do 6, coś na ząb, mycie i do pracy na 7.

 

Junkers-święte słowa.

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcine    44

Tylko, że niektórzy wolą pracować w nocy :D znam jednego rolnika który prowadzi spore gospodarstwo (ok 50 ha), trzyma 60 sztuk dojnych i ok 40 młodzieży i wstaje ok 8 - 8.30, dojenie do ok 10, potem obrządek a wieczorne dojenie ok 21. Zależy jak komu jest wygodnie. U mnie np. trzeba doić przed 5 bo ok 7 zabierają mleko. Ale np Ci co nie mają dojnych to już mają sporo lepiej bo mogą sobie dłużej pospać. Zasadniczo to tylko przy krowach jest mega przekichane.


norweskie-lesne.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gracio    43

A więc powiadacie, że najwięcej roboty jest przy dojnych krówkach? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gracio    43

"Lekko" jest chyba tylko wtedy jak siejemy same zboża? Kilka kurek dla siebie, pszenicy, rzepaku itd. zasiać i w koszuli elegancko hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    520

Zalezy jak kto podchodzi do uprawy. Zasiac "byle uroslo" to masz racje mało pracy.

 

 

Zależy kto jak rozumie słowo praca czy fizycznie czy umysłowo, w zmechanizowanym gospodarstwie to ta praca bardziej ogranicza się do nadzoru/obsługi niż do ciężkiej pracy fizycznej,

 

Żona przed ślubem pracowała w sklepie po ślubie stwierdziła że na gospodarstwie lżej pracuje fizycznie niż w sklepie (gospodarstwo 40 ha + 45 loch w cyklu zamkniętym).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Zalezy jeszcze jakie te maszyny, jak same nowe to aby wsiadac i jechac, jak juz nie sa takie sprawne, to czasem wiecej sie je naprawia jak nimi robi.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez jacu
      Witam, jak u Was wygląda z opadami deszczu, bo są miejsca że nie padało już od 2 tyg i nie widać deszczu ,zboża na lekkich ziemiach już schną jak tak dalej będzie to nie będzie po co kombajnem wjeżdzać. Piszcie jak u Was wygląda z opadami ?
    • Przez danielhaker
      W związku z prośbą użytkowników założyłem ten temat. Tu możemy rozmawiać o wszystkim i o niczym, aby nie zaśmiecać tematu "ceny mleka"
       
    • Przez Kanuni5125
      A więc tak jak w temacie po prostu co lubicie jeść. Dla mnie najlepsze jedzenie to ziemniaki ze skwarkami i kwasem mmmm to jest najlepsze. A po jakiejś robocie lub nawet w trakcie dobrze jest coś przekąsić i wypić a tu najlepsza jest zasolona słonina z cebulą a jakby do tego na popitke trafiła by się jakaś ekologiczna to już wogóle jest super
    • Przez semos
      Mam taki mały problem, co kupić dziewczynie pod choinkę? Ma 24 lata.
       
      A więc tak:
      -kolczyki i wisiorek odpadają, bo otrzymała je na mikołajki.
      -co do perfum to trochę głupio mi jest je kupić ponieważ ona pracuje w jednej z ogólnopolskich sieci drogerii wiec zna wszystkie perfumy oraz kremy i może zawsze porównać cenę tych perfum, a tego bym nie chciał aby wiedziała ile prezent kosztował.
       
      Pluszaka już kupiłem do tego chce coś jeszcze w kasie max 80zł.
    • Przez franek812
      Witam. Chcę zamortyzować przedni tuz w ciągniku i mam pytanie jakiej pojemności akumulator hydrauliczny wybrać? Będzie to pracowało z 1000 kg obciążnikiem. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.