Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
damianXXL

Wałek WOM zgrzyt MF 255

Polecane posty

damianXXL    17

Witam.

Panowie mamy problem z z MF 255, podczas włączania WOMu strasznie zgrzyta, po kilku pociagnieciach wajchą załączy ale tak zgrzyta jakby sie maiło cos rozsypać. Da sie tez załączyć na zgaszonym w miare lekko. Sprzegło regulowane na różne sposoby i nic nie dało. Czy to ma związek ze sprzegłem drugiego stopnia? Potrzebujemy małego ciagnika do opryskiwacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mencher_21    0

a regulowałeś chyba tylko 1 stopień, popuść drugi i powinno być dobrze :) bo Ci delikatnie łapie na wciśniętym sprzęgle....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

no niestety popuszczanie nic nie pomogło... jutro zajrze do środka i zobacze co tam sie dzieje... może jakieś łożysko na wykończeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Risto    16

Miałem ten sam problem fabrycznie zrobiony i przez naście lat człek się męczył aż pojechałem do mechanika, rozpołowił go podregulował jak trzeba sprzęgło i teraz chodzi jak powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Jeżeli chcesz regulować sprzęgło od WOM to interesuje Cię tylko drugi stopień. Pierwszego nie ma co ruszać (jedynie ma występować lekki jałowy skok pedału sprzęgła) Odległość między obudową a śrubami regulacyjnymi drugiego stopnia powinien wynosić 2,2mm, im mniej tym wcześniej sprzęgło będzie łapać. Jeżeli nie będzie odstępu, pierwszy i drugi stopień będą się rozłączać jednocześnie. Do regulacji drugiego stopnia nie trzeba rozpoławiać ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17
Napisano (edytowany)

Zajrzelem w okienko sprzegła, no i szczelinomierz ciasno wchodził... dałem tak jak katalog napraw podaje 2,00+00.5. Niby lepiej wchodzi wom ale jeszcze słychac ten zgrzyt i bez sprzegła tez wchodzi.Luz jałowego mam 2.2,.... jaki luz dać na drugim stopniu na śrubach?

 

I mam kolejny problem do butli powietrza sadzi olej. Co to moze być? Co padło? tuleje na sprężarce? Rzadko sie pod spód wchodziło a tu niespodzianka. Ehhh

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

ja bym sprawdził czy łożysko w pompie co trzyma wałek od wom mogło się rozsypać i też będzie trzask pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Wom sie nie rozsypał, juz wchodzi lepiej a co do sprężarki nie patrzyłem jeszcze co sie rozsypało ale na dniach zajrzę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez karol6b
      Witam. Mam problem z moim ferdkiem. Kopci i tak jakby chodzi na dwa gary i ma luzy na panewce od wały. Takie dolegliwości stwierdził mechanik na oględzinach. Moje pytanie brzmi co to może być zepsute, ile może to wszystko kosztować noi co do wymiany. Proszę o szybką pomoc !
    • Przez karol6b
      Witam. Jaki może być powód kopcenia Mf-a ? Wtryski wymienione, pompa wtryskowa zregenerowana, oleju nie bierze, uszczelka pod głowicą nie przedmuchana? Jaki to może być powód ?
    • Przez Massey2553P
      Witam Koledzy.
      Mam problem z uszczelką pod głowicą w moim MF 255. Zrobiłem mu remont, wymieniłem tuleje i panewki, głowica zrobiona (wyszlifowana) na tip-top. Od tego czasu co jakiś czas wydmuch*je mi uszczelkę pod głowicą. Nie ma znaczenia z jakiego materiału jest ta uszczelka. Zaznaczam, że uszczelkę przykręcam kluczem dynamometrycznym więc o krzywym dociśnięciu nie ma mowy. Zastanawiam się czy głowica nie jest już w takim stanie, że żadne szlifowanie jej nie pomoże. Co Koledzy poradzicie? Macie jakieś pomysły?
    • Przez kuba22215
      Witam, mam problem z kontrolkami na desce rozdzielczej po poprzednim właścicielu, dwie nie działają, zaczynając od lewej mamy następujące kontrolki:
      ładowanie, ciśnienie oleju w silniku, ciśnienie oleju w skrzyni-tego pewny nie jestem bo od początku nie było tej kontrolki ani kabli tam dochodzących, następnie też jest kontrolka ale nie mam pojęcia od czego, no i światła drogowe.
      Jeśli ktoś wie gdzie jest ten czujnik ciśnienie oleju w skrzyni prosiłbym o fotke gdzie się znajduje i jak to ma być podłączone no i ta następna kontrolka od czego jest i jak ma być podłączona.
    • Przez Damianursus30
      Witajcie potrzebuje waszej porady otóż posiadam Ursusa C-330 który pracuje na ok 15ha, możliwe jest że areał ten w przyszłości zwiększy się do ok 20ha.
       
      A więc Ursusem na 20 ha cudów nie zdziałam, więc postanowiłem kupić ciągnik zaraz po dopłatach.
      Wybór padł na Zetora z serii 5/6/7-211 + trzydziestka zostaje
      tylko teraz zastanawiam się czy nie lepiej sprzedać c330 i kupić mf 255 oraz c360.  Jeden z tych ciągników miałby chodzić przy turze natomiast drugi przy prasie rolującej +podział pozostałych prac na te ciągniki
       
      Jeżeli mógłby mi ktoś powiedzieć który wariant lepiej się opłaca to byłbym wdzięczny ( gospodarstwo nastawione jest na bydło mleczne czyli większość upraw to użytki zielone) . Budżet jaki przeznaczę na ten cel to ok 20-25 tys + ew sprzedasz ciapka za jakieś 17 tys
       
      Z góry dziękuje za odpowiedzi!
×