Skocz do zawartości

Automatyczne znaczniki w siewniku - silnik hydrauliczny czy elektryczny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Kupiłem Amazone d8 4m i niestety nie ma w nim żadnego mechanizmu przełączania znaczników. Chcę przerobić je na sterowane z kabiny ciągnika. Jest to stara konstrukcja wygląda tak: http://static.mascus.com/image/product/large/434118ab/amazone-d8-40e-4-m,636185b1.jpg (zdjęcie z neta) i jak widać ciężko założyć tam siłowniki hydrauliczne (dużo przeróbek). Wpadłem na pomysł żeby założyć jakieś dwa silniczki i zębatki z łańcuchami tak żeby łańcuch i zębatki podnosiły i opuszczały znacznik w obydwie strony. No i teraz moje pytanie jaki silniczek tam założyć żeby dał on radę postawić tak duży znacznik do pionu - hydrauliczny czy elektryczny, no i po drugie nie chcę żeby to był jakiś wysoki koszt, najlepiej używane. Proszę o propozycje - najlepiej linki. Silnik musi pracować w obydwie strony.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli wykorzystasz mimośród, to wystarczy jeden silnik - podnosi jedną stronę, opuszcza drugą. Myślę, że silnik do wycieraczek da radę. Ma sporą przekładnię ślimakową. No i silnik elektryczny ma tę zaletę, że bez problemu można zrobić rewers na jednym przełączniku.

 

Ja widział bym to tak - silnik od wycieraczek z zamontowaną małą zębatką z roweru pociąga łańcuch rowerowy (około 1m łańcucha). Do obu końców łańcucha przyczepione stalowe linki zamocowane do znaczników. Obroty w jedną stronę - luzuje jeden znacznik, wybiera łańcuch z drugiej strony i podnosi drugi. Rewers - i na odwrót. Łańcuch musi mieć pewien kąt opasania zębatki, aby nie przeskakiwał, więc wskazane byłyby jakieś 2 rolki napinające.

 

Rozwinięcie tej koncepcji to dwa takie silniczki - jeden podnosi lewy, a drugi prawy znacznik. Wówczas można nawet zrobić podnoszenie obu znaczników na końcu pola.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Chciałbym aby podnosiły się do pionu więc zębatka będzie założona w miejscu gdzie znacznik jest zamocowany - w miejscu obrotu - dlatego potrzebny jest mocniejszy silnik bo na zasadzie linek można to zrobić prościej zakładając jeden siłownik hydrauliczny który pociąga linki.

Opublikowano

Ten siłownik elektryczny, który podałeś w linku to tandeta i szkoda go kupować. Ma plastikowe tryby, silniczek jak w zabawce i na 12V dziala bardzo powoli.

Opublikowano

Tak, wiem, czytałem parametry - 3,6mm/s, ale widziałem też droższe i mocniejsze.

Co do przekładni - myślę, że silnik od wycieraczek da radę, zwłaszcza od auta z jedną centralną wycieraczka, np Mercedes. A wycinek zębaty wziąłbym z wieńca od koła zamachowego, np z malucha.

Na silnik może coś takiego (przykład) http://allegro.pl/silnik-z-przekladnia-planetarna-63-obr-min-12v-2a-i4159301025.html

Opublikowano (edytowane)

No ten silniczek ,który podał kolega @jahooo wydaje się być ok, ale nie wiem dalej czy on sobie poradzi z takim ciężarem - niby przełożenie jest duże ale znaczniki mają około 2m wysokości i są dosyć ciężkie tak ,że ręką stawiając do pionu jest co robić. Tutaj pokażę wam jak to będzie wyglądać żebyście mieli jakieś zdjęcie poglądowe (siewnik ten sam ale zdjęcie z neta). 1715507.jpeg

Edytowane przez Łukash
Opublikowano

Patrząc na te zdjęcia które zamieściłeś, nie widzę problemu, żeby zamontować w nim zwykłe siłowniki hydrauliczne. Do tego kilka przewodów i trochę spawania. Zrobić raz a porządnie. Takie jest moje zdanie, ale to twój siewnik.

Opublikowano

@Marcelix tak ale siłowniki musiałyby być dwustronnego działania, w dodatku długie żeby ściągnąć do pionu znacznik. Zbyt wiele przeróbek według mnie.

Opublikowano

Hmmm, ja bym to ujął tak - siłowniki to najprostszy pomysł. Skok siłownika, to droga jaka przebywa punkt położony w połowie tego krótkiego odcinka (do zagęcia znacznika) od połozenia "znacznik w pionie" do połozenia roboczego. Myślę, że nie jest to duży skok.

 

Raczej taki siłownk http://allegro.pl/silownik-do-pluga-plugu-dwustronny-wysow-200-i4105220160.html byłby wystarczający

Można się nawet pokusic o zrobenie całego układu na jednym silowniku, umieszczonym centralnie.

Opublikowano

No tak, zastanawia mnie tylko jak duży musi być wysuw tego siłownika żeby taki długi znacznik znalazł się w pionie. Na jednym siłowniku da się to zrobić mocując go centralnie i do niego jakieś sztywne "listwy" do znaczników, tylko żeby złożyć obydwa na raz trzebaby było odpiąć jedną listwę i zabezpieczyć. No i druga sprawa muszę jeszcze zrobić tak aby końcówka znacznika była luźna albo wrzucać wtedy na neutralną pozycję hydraulikę.

Opublikowano (edytowane)

To nie długość znacznika jest ważna, ale ramię, na jakie będzie działał siłownik. Umieść sworzeń w połowie ramienia od osi obrotu do zgięcia znacznika. Najprościej - weź miarkę, przyłóż jeden koniec do ramy i sprawdź wymiar, gdy znacznik jest w pionie do punktu w połowie tego krótkiego odcinka znacznika. Potem otwórz znacznik i z tego samego punktu na ramie zmierz odległość do tego samego punktu na znaczniku i masz już wymagany skok siłownika. A co do pozycji pływającej - zrób po prostu do znacznika otwór z "fasolką" i po problemie. Podnieść podniesie, a znacznik będzie miał nawet przy 1cm luzu na otworze na końcu spory zakres ruchu roboczego.

 

Do pracy w polu znacznik nie musi się podnosić do pionu, wystarczy, jak mieści się w obrysie ciągnik/siewnik.

Wykonanie jednego znacznika przepinanego na listwie za pomocą zawleczki to chyba nie problemm

Edytowane przez jahooo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v