Skocz do zawartości

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Fani 3p to nawet turbo usłyszą... Jeden i drugi silnik to zabytek, ale młodym kierowcom bardziej będzie odpowiadała charakterystyka 3p.

Opublikowano

Mi się zawsze 3P podobało ten dzwięk , ehhhhh :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Jak by ktoś miał ładnego 3P takiego jak moja C-360 to chętnie bym się wymienił i dogadał.U mnie 86r i oryginał, do silnika nigdy nie zadladane, ani do skrzyni.

Opublikowano

Mi się zawsze 3P podobało ten dzwięk , ehhhhh :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Jak by ktoś miał ładnego 3P takiego jak moja C-360 to chętnie bym się wymienił i dogadał.U mnie 86r i oryginał, do silnika nigdy nie zadladane, ani do skrzyni.

Tu opisałeś trochę o swoim traktorze....

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/3206-kopcenie-c360/page__st__260#entry959537

Nie zaglądane ....... :lol: :lol:

Opublikowano

Co opisałem?Jest w oryginale prawie 6000 mth bierze olej bo jak na te motogodziny to musi , ma 26 lat ale mocy ma mase i pali nawet w największe mrozy.

Za to mało która C-360 wygląda i jest tak utrzymana jak moja C-360.

Opublikowano

Tak sobie czytam i widzę, że sami znawcy. "w instrukcji jest", "w wikipedii pisało", "dziadek mówił", "wójek ma", "mechanik gadał". Panowie - bzdury gadacie.

3p słabszy? veto! Mam 3p, ziemie od piasków po iły, na 3 skiby szerokie - dwójka i ogień. Krótki silnik, to nie ma dociążenia z przodu ale przód w górę poderwi i na 2 kołach, ale idzie i nie stanie. Nie ma barta żeby go zadusić. To jest piękne w pompiie wtryskowej perkinsa, że sam sobie gazu doda jak za mało ma. Dla porównania próbowałem 60-tką (zdrowy traktor, nie jakieś redło zajeżdżone) przy tym pługu i cóż... Dusił się, męczył niemiłosiernie, a dymu narobił jak lokomotywa. 360 to muł jest.

Ale jeśli chodzi o spalanie też nie zgadzam się z panami powyżej. 1 kawałek pola. 3p i 360 2 identyczne kultywatory, pełne zbiorniki - w pewnym momencie 3p wysechł zbiornik a 60 jeszcze miała. Tak, że skończcie bredzić że 3p zawsze mniej spali, bo przy ciężkiej robocie zeżre więcej niż zwykła 60.

Co do remontów to 3p to sk**wiel nie traktor. Mam 2 silniki do bydlęcia, uszczelka pod głowicą minimum raz na rok, a jeśli silnik wytrzyma 2 sezony to rekord. Sam zastanawiałem się nad wymianą na zwykły silnik 360 ale z prób wyszło mi, że bym tego muła zajeździł jeszcze szybciej niż 3p.

Opublikowano

@pakitoo ja podobnie jak kolega powyżej gratuluje ci umiejętności brawo :P u mnie 3p rok produkcji 1989r 2 lata po remoncie chodzi jak żyleta a ma 1500mtg no fakt ma lekki wyciek z silnika ale się zrobi po robocie a tak to nic...nie jet złą maszyną :) mam też 60 którą mało używam bo mam większe ciągniki ale zdarza się to pożal się boże 60 to krótko mówią muł nad mułami lepsza o niebo jest 912 :)

Opublikowano

Pompa rzędowa w 60-ce tak samo zwiększa dawke w momęcie obciążenia silnika i spadku ustawionych pedałem gazu obrotów. Nie znasz zasady działania pompy wtryskowej to bzdur nie wypisuj. To co ty robisz "na dwójce i ogień" 3p dobra 60-ka robi na trzecim biegu. Większość tego co ty napisałeś to prawdopodobnie czyjeś opowiadania i twoje przechwałki. Przeczytaj swoją wypowiedz.

Opublikowano

@seweryn20 masz rację ale dziwny jest fakt ze pakitoo jeździ na dwójce i co dwa lata silnik remontuję.To chyba w ogóle z tego 3p nie z chodzi że mu tak daje popalić.Najpierw przemyśl co pisać dopiero udziel się na af :) Pozdrawiam

Opublikowano

No z wtryskiem, sie może i nie popisałem inżynier to ja nie jestem, ale na pewno Ty na 360 nie pociagniesz 3skibowca na 3 w głębokiej orce na ziemii w której Kirowiec dusił się z 5 skibami. Kolego - w moim polu jakbyś z takim pługiem z trójki startował to sprzęgło byś spalił w 15 minut. Z całym szcunkiem, ale weźcie poprawkę, że glina glinie nie równa. Dla przykładu powiem, że jak raz wynająłem owego kirowca i mi wyorał grudy wielkości koła od przyczepy to 4 brony 80tki dociśnięte 2 szynami kolejowymi i połączone w 1 nie rozbiły. trzeba było brać się za młot i hajda na pole. Dlatego nie porównujcie mi tu "mój perkins już 1500 motogodzin i chodzi jak zyleta". Jakbym ja nim przyczepę do siana ciągał to bym 2 silników pewnie nie potrzebował. Owszem. Traktor u mnie dużo dostaje, ale niestety - wiekszego nie mam a robota musi być zrobiona. Wiem, że katuje go na własne życzenie, ale co poradzić? W każdym razie podtrzymuję to, co napisałem - 3p jest bardziej dynamiczny niż 60 ale bardziej awaryjny.

 

Poza tym odpowiedzcie mi na jedno pytanie - czemu mając 2 pozornie identyczne silniki, jeden jest cięższy ale jakby silniejszy. Z kolei drugi jest lżejszy (mówie o kompletnych 2 silnikach, żeby nie było, że kwestia braku oleju w jednym - różnica masy rzędu kilkunastu kilogramów, może nawet lepiej) ale łatwiej na obroty wchodzi. Nie ma mowy o innym ustawianiu pompy wtryskowej bo nawet przy przełożeniu jednej z 1 do 2 silnika widać że ten cięższy jest silniejszy a z kolei lżejszy jakby zrywniejszy. Ma ktoś jakiś pomysł? Inny stop na bloku?

 

Jeszcze jedno pytanie. Ostatnio wyczytałem, że ten silnik oryginalnie miał na tłoku 5 pierścieni. Dopierow polsce w ramach ulepszania przerobili na 4. Czy to może być jedna z przyczyn spadków ciśnienia jak już w d*psko dostanie? Jeżdżę ciągle z manometrem i z ok. 5 atmosfer na zimnym spada mi do 1,5-2 na ciepłym.

Bo w sumie wymieniałem zestawy naprawcze w obu i tuleje mają przechodzone może po 2-3 sezony i tak sie zastanawiam, czy jest sens to znowu zmieniać czy zostawic jak jest?

Opublikowano (edytowane)

<p><p>

Dla przykładu powiem, że jak raz wynająłem owego kirowca i mi wyorał grudy wielkości koła od przyczepy to 4 brony 80tki dociśnięte 2 szynami kolejowymi i połączone w 1 nie rozbiły. trzeba było brać się za młot i hajda na pole.

Jak się czeka aż gleba zaschnie to się tak ma.
Wiem, że katuje go na własne życzenie, ale co poradzić?
Sprzedać albo nauczyć się docierać silnik w przeciwnym razie nadal bedziesz remontował co 2 lata.
Bo w sumie wymieniałem zestawy naprawcze w obu i tuleje mają przechodzone może po 2-3 sezony i tak sie zastanawiam, czy jest sens to znowu zmieniać czy zostawic jak jest??
niby remontujesz co dwa lata,to w końcu jak jest? zaprzeczasz sam sobie. Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Seweryn ma racje , nie spotkałem osoby by orała na 2 :D , u mnie zawsze 3 i 3 skiby,pługi duże z Pilzna , góra nie góra , płytko czy głęboko dymka nie puści , na 2 to jak bym miał szersze opony i większy nacisk to i 4 skiby bym pociągnął .

Opublikowano

Jak jeszcze mój tata orał c-360 to zawsze na 3 skiby i przeważnie na 3 biegu. No chyba, że pod górę to 2 a na rędzinie to i 1 trzeba było wbić. Ale 3 skiby beż problemu ciągała :)

 

@POL1 mówisz, że nie ma lepiej zadbanej i utrzymanej c-360 jak Twoja?? Bzdura! Zobacz zdjęcia c-360 w tym temacie;

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/50740-c360-remont-wizualny-zdjecia/?do=findComment&comment=922332

dopiero się przechwalaj ;)

Opublikowano

Spór między 3p a c-360 będzie zawsze ;)

 

 

Dla mnie jest lepsza c-360 bo jest bardziej wytrzymalsza od 3p ;)

Opublikowano

Seweryn ma racje , nie spotkałem osoby by orała na 2 :D , u mnie zawsze 3 i 3 skiby,pługi duże z Pilzna , góra nie góra , płytko czy głęboko dymka nie puści , na 2 to jak bym miał szersze opony i większy nacisk to i 4 skiby bym pociągnął .

No to spotykasz osobę która orała na 2 biegu i w dwóch skibach. Dopóki orałem sześćdziesiątką zawsze tak orałem. Dymka nie puści weź nie żartuj .

Opublikowano

Nie ma gór takich jak w Zakopanym ale są a ziemie nie są aż tak tragiczne jak u was , ziemia IV klasa lekka glinka.

Honda mtx gdzie napisałem że nie ma lepszej C-360 od mojej? weż już nie przesadzaj?Moja jest w oryginale calutka a ta co pokazałeś jest odnowiona.

U mnie jest 6000mth i nie dołozyłem do niej nic, prócz akumulatorów olejów i filtrów.

A pali na dotyk w najcięższe mrozy

Opublikowano

Wiem jakie są pagórki. Ale nie przesadzaj, że nawet w głębokiej orce na 3 skiby orzesz pod góre na 3 biegu... Sześćdziesiątka aż taką bestią nie jest, żeby pod górę w 3 skibach nie miała ciężko ;)

Opublikowano

No to Ci powiem, że w moich okolicach słabe sześćdziesiątki są.... ;) bo ludzie orzą 2 i 3 biegiem w 3 skibach. Jak mu ciężko to 2 wbije i jedzie. No chyba, że w moich stronach kierowcy rozsądni i ciągnika nie katują ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v