Skocz do zawartości

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano
qazi przybyłeś mi z pomocą w walce o silnik 3p> właśnie opał nie jest paliwem do silnika i na nim można każdy traktor wykończyć. 3p można naprawić tak samo jak 60 w domowym garażu do włożenia tulei wystarczy sprawna lodówka tak tak wystarczy schłodzić tuleje i wejdą nam bez żadnych problemów

Jeśli nawet pompa wtryskowa zasilana ekotermem wytrzyma tylko 2500-3000 mtg to przy założeniu że średnio 3p pali ok 3-4 l/mth da to oszczędność rzędu 10000zł.Za te pieniądze można kupic 10 nowych pomp lub połowe ciągnika ,lub 2,5 silnika po kapitalnym remoncie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Uzasadnij dlaczego?Z moich informacji wynika iż w rafinerii jest jedna linia produkcyjna z której uzyskuje sie olej napędowy.Po zabarwieniu i dodaniu markera częśc sprzedawana jest pod nazwą "Olej Napędowy Ekoterm".Ekoterm obciązony jest dużo niższą stawką akcyzy.Przy akcyzie takiej jak na ON paliwo to było by droższe.Od czasu stosowania Ekotermu skończyłem z wymianą wtryskiwaczy,posiadam sześć silników Diesla i w żadnym nie miałem problemów z układem paliwowym.Niespodzianek nie sprawiają również filtry paliwa .Nie bardzo rozumiem skąd twoje obawy ,normy jakie spełnia Ekoterm są dużo,dużo wręcz wielokrotnie wyższe jak normy dla oleju napędowego z książki"Paliwa,oleje ,smary" wydanej w 1978r.Ktos może powiedzieć że 1978 r to dość dawno temu,ale 90% silników w naszych gospodarstwach to konstrukcje z lat 60-70.Łacznie z słynnym MF255.

Opublikowano

dobrze, może i nie mam racji co do zwiększenia spalania, bo nie sprawdzałem, ale nasuwa sie też pytanie czy sie opłaca bo po ile jest ten ekoterm, ale to chyba pytanie na temat o cenach paliw

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kup jakąś nagrzewnice i odpiszesz.Teraz jest cieżko kupić gdyż bez oświadczenia i dowodu nie sprzedadzą.Jednak w moim przypadku suszarnia rozwiązuje problem.

Opublikowano

w 3p pompa jest smarowana paliwem,a olej opalowy ma na pewno inne wlasciwosci niz on,jest suchszy i temu zaciera sie pompa[ z wlasnego doswiadczenia].a co do roznic w remoncie to widzieliscie tuleje do 3 p-to jest glowny problem[zamrazarka go nie rozwiaze].drugi to wysokosc wystawania tulei nad blokiem,

Opublikowano
Witam

Posiadam 15tyś zł i chce kupić Ursusa C-360, tylko nie wiem jakiego. Mam 8 hektarów własnych i kilka dzierżawie .

C-360 3P jest lepszy czy C-360 ??  ???.

Proszę was o pomoc  :lol:

 

Kolego ja ostatnio z moim tata jeździłam oglądać ciągniki dla znajomego. W moich stronach to c-360 3P w dobrym stanie nie kupisz za 15 tyś. Za taki w "miarę" to od 16 do 25 tyś. Nie wiem jak tam u ciebie chodzą ale u mnie tak jest.

Opublikowano

Z tym opałem to racja,bo pompa może się zatrzeć,ale u nas mieli na to sposoby.Mieszali opał z mixolem.Kombajny z pompami rotacyjnymi na tym chodziły i nic się nie działo.Kwestia tulei jest taka,że do Perkinsa Nie powinno się wsadzać gotowych tulei.Nawet zamrażarka nie załatwia sprawy.Jak my robiliśmy kapitalkę to ojciec był u fachowca od takich rzeczy i facet mówi,że to albo się uda albo nie.Perkins ma tak zwane "suche tuleje" czyli woda nie oblewa bezpośrednio tulei jak w c360.W 3P tuleje wbija się jakby w rurę i przy wbijaniu gotowej tulei może się ona skręcić,lub blok może mieć nierówność i wtedy tuleja nam się odkształci.Nie musi się tak stać,ale często się to zdarza i potem wycierają się nierówno pierścionki i tłoki,albo uszczelkę pod głowicą wydmuchuje.W tym silniku zalecane jest stosowanie tzw "tulei surowych" czyli nie dokończonych.Wbija się taką tuleję na prasie,potem blok się ustawia w poziomie i rozwierca się w tuleję pod grubość tłoka,dokładnie pod kątem prostym,i obcina się ją u góry równo z blokiem.Wtedy nie ma mowy,że coś będzie nie tak.My tak zrobiliśmy i chodzi do dziś dnia.Rozmawiałem na ten temat z naszym miejscowym mechanikiem(doświadczony fachowiec) i mówił,że czasami uda się złożyć na gotowych i potem chodzi dobrze,ale zazwyczaj kończy się to powikłaniami.Także żeby zrobić dobrze generalkę w 3P trzeba się napracować,ale potem chodzi lata.

Podsumowując.3P jest ciągnikiem delikatnym,ale tylko pod względem pompy.U mnie dostaje w d*pę i to nieźle i nie mogę powiedzieć, że tego nie wytrzymuje.Wręcz przeciwnie.Radzi sobie lepiej niż nie jedna c360.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jesli ktoś (niepotrzebnie) boi się o pompę w swoim 3p to dla tych silników istnieje zamiennik w postaci pompy rzędowej.Mniejsza lepkośc tego paliwa to MIT.Nowoczesne palniki stosowane w piecach opalanych olejem opalowym są bardzo precyzyjnymi urządzeniami w ktorych również znajduje się pompa paliwowa.

Opublikowano

nie wiem co wy macie z tymi pompami ja nie mniałem awarii i w mojej okolicy też nikt raczej nie mniał ale to kwestia słynego już na tym forum" jak się dba tak się ma..." z tym remontem silnika to niech wam już będzie ale to nie jest wcale takie straszne jak opisuje Kacu

Opublikowano

Pany powiedzcie mi jaki jest przepis przy dokręcaniu śrub głowicy (wymiana uszczelki) w 3P? mianowicie z jakim momentem ewentualnie ile stopni i czy się dociąga po xxx mth?

Opublikowano
nie wiem co wy macie z tymi pompami ja nie mniałem awarii i w mojej okolicy też nikt raczej nie mniał ale to kwestia słynego już na tym forum" jak się dba tak się ma..." z tym remontem silnika to niech wam już będzie ale to nie jest wcale takie straszne jak opisuje Kacu

Nie chciałem,żeby to strasznie wyglądało bo w końcu wymianę tulei robi zakład,więc użytkownik niczym się nie przejmuje(tylko zapłatą),ale robi się to stosunkowo rzadko(u stare tuleje chodziły 14 lat).Jak już mówicie o pompach sekcyjnych do 3P to tak się składa,że wujek mojego kumpla miał tą pompę w 3P(miał bo już ją zdemontował).Na pompie sekcyjnej Perkins traci całkowicie zrywność i obroty.Mój ojciec miał okazję jeździć tym wynalazkiem i mówił,że to strasznie zmulone jest.Pedał do oporu a on powoli się rozpędza zupełnie ja w c360.Dodam,że silnik w tym ciągniku wcale nie jest w złym stanie bo facet o niego dba.Nie ma się co bać pompy rotacyjnej.Wystarczy co sezon wymienić filtr paliwa i ma chodzić,ale to chyba normalne,że filtry się zmienia co sezon.

 

Przepraszam.Walnąłem się.Stare tuleje chodziły 12lat.

Opublikowano

Ja wymieniam co drugi sezon filtr, bo w prasie rolującej daje o sobie znać. Jeśli filtr paliwa jest już zły to ciągnik nie osiąga mocy przy dużym obciążeniu, a tylko zakładasz nowy to aż na czerwone pole wchodzi wskazówka w prasie

Opublikowano

A co tu oszczędzać na filtrach, filtr do 3p kosztuje kilka zł, mało roboty z samą wymianą, gorzej z odpowietrzeniem i odpaleniem silnika, uwierz mi że warto , ojciec wymieniał filtry różnie, co rok , dwa lata lub po iluś mth, w tamtym roku ojciec zdjął dekielek pompy wtryskowej a tam kupa syfu normalnie szok, teraz nie oszczędzamy na filtrach.

Opublikowano

60 zamulona raczej nie bo kumpel ma ale to pali wachę ostro nie to co moj poczciwy 3p ja u niego bele robię co sezon i wiem ile to w wichrze spali a 3p to inny świat jego 60 7 litra ssie a mój 4....5 litra i95 konny lambo 6 w belarce bieże to jakieś dziwne jest te 360 to żarłok pomyłka jakaś anie ciągnik.ai jego 60 cichsza od mojego 3p jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v