Skocz do zawartości

Zetor 6045 - obsługa pod kątem egzaminu na prawo jazdy kat. T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Mam mały problem... Otóż przygotowuje się do egzaminu na prawo jazdy kategorii T. Jestem już po kursie (w zasadzie to kurs skończyłem w połowie grudnia, ale sprawy się tak potoczyły że dopiero teraz zabieram się za zdawanie ciągnika). Dzisiaj jeszcze byłem u faceta wyjeździć resztę godzin zostawionych na takie przypomnienie bezpośrednio przed egzaminem. W sumie jest okej. Jedyną bolączką może być parkowanie prostopadłe z wjazdem tyłem. No ale nie o tym tutaj...

Na kursie jeździłem sześćdziesiątką (Ursus C360) i przyczepą 4t. Na egzaminie będę miał Zetora 6045 i przyczepę również 4t. Z tym że ja nigdy z bliska Zetora na oczy nie widziałem... W pobliżu mam dwie autoszkoły z czego jedna to właśnie ta, do której ja uczęszczałem i mają tam Sześcdziesiątkę, a w drugiej mają Ciapka (Ursusa C330 - z resztą takiego to mam na podwórku...).

Szukałem w internecie instrukcji obsługi tego ciągnika, ale są tylko serwisówki... A w WORDzie nie ma możliwości oglądnięcia ciągnika przed egzaminem.

No i o co mi chodzi? Potrzebuję podstawowych informacji na temat tego ciągnika. No chyba że ktoś posiada i byłby w stanie podrzucić instrukcję obsługi. Jeżeli nie to miałbym serdeczną prośbę o takie rzeczy jak: opis kokpitu (co gdzie jest, co jak się włącza, jak się w ogóle uruchamia i gasi ciągnik), schemat biegów, opisanie gdzie znajduje się zbiorniczek płynu hamulcowego. Czy w tym ciągniku jest zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego czy sprawdza sie w chłodnicy? O i przy okazji jak otworzyć maskę? Bagnet oleju to chyba sie znajdzie jakoś... Ale możecie napisać gdzie on się znajduje. Gdzie znajduje się hamulec awaryjny, jak rozmieszczone są z tyłu przyłącza do przyczepy (powietrze i światła)?

Wiem - głupie, ale uwierzcie że nigdy w Zetorze nie siedziałem. Czy może w innych modelach sprawa ma się podobnie jak w tym i instrukcja byłaby podobna?

Za wszelką pomoc pięknie dziękuję.

Opublikowano

kolego zetor jest to samo co 60tka silnik prawie identyczny skrzynia jest też taka sama tylko tu jest różnica taka że biegi są do góry nogami np. w 60tka 3 bieg ma na środku i do góry a zetor ma do dołu biegi polowe i WOM załączasz tak samo ja 60tce i poszukaj sobie zdjęć na google też tam jest pokazane co i jak mniej więcej 1626349-zetor-6045-9.jpg

Opublikowano

kolego mam zetora 6245 i jest prawie to samo co C360 więc 6045 będzie taki sam jak chcesz odpalić zetorka to musisz wcisnąć do samego spodu sprzęgło bo jest czujnik musi ci się zapalić kontrolka w przeciwnym razie nie odpala przycisk do odpalenia jest pod kluczykiem

Opublikowano

No to jest pytanie... Jak działa automatyczny zaczep do przyczepy? Wyciągam zabezpieczenie jednocześnie unosząc dźwignię i co, jak cofając zaczep wejdzie w uchwyt to bolec sam wpadnie? Pytam, bo nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Opublikowano

Okej, dzięki. :) Ciekawe czy będę miał taki zaczep na egzaminie...

Teraz jeszcze pozostaje zagadką ta magiczna dźwignia świateł, migaczy i sygnału dźwiękowego. Kierunkowskazy to raczej oczywiste, klakson pewnie przez naciśnięcie dźwigni. Wyczytałem że światła mam na stacyjce pozycyjne w pozycji 1, i mijania w pozycji 2. Do przełączenia na długie mam przełącznik w formie pokrętła po prawej stronie kierownicy. Czyli o co chodzi z przełączaniem świateł dźwignią?

Opublikowano (edytowane)

klakson pewnie przez naciśnięcie dźwigni. pozycyjne w pozycji 1, i mijania w pozycji 2.

Zgadza się

 

Wszystko pewnie tak samo jak w nowszej serii więc to pokrętło służy do przełączania świateł mijania w masce na kabinowe bo one też mają homologację na mijania ( tj. świeci dół albo góra)

Długie masz w tym przełączniku co kierunki tylko nie pamiętam jakoś czy popychasz go prawo czy lewo.

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

A więc.. Deska rozdzielcza trochę (trochę bardzo) inna była w tym Zetorku. Zaczep zwykły. Zdałem za pierwszym razem. Egzaminator luźny chłop. Układ kierowniczy istną tragedią... Ciekawostką jest że komputer mi wylosował sprawdzenie poziomu płynu do spryskiwaczy. A w tym ciągniku takiego bajeru nie ma. :D W zamian miałem pokazać działanie świateł krótkich i długich. Stacyjka jednopozycyjna, światła pozycyjne i mijania załączane przełącznikiem wyciąganym do góry.

Generalnie egzaminator ogarniał ten ciągnik jeszcze słabiej niż ja... Ale daliśmy radę.

Dziękuję Wam za udzielone podpowiedzi bardzo gorąco. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v