Skocz do zawartości
jadamek

Zetor 6045 - obsługa pod kątem egzaminu na prawo jazdy kat. T

Polecane posty

jadamek    0

Witajcie!

Mam mały problem... Otóż przygotowuje się do egzaminu na prawo jazdy kategorii T. Jestem już po kursie (w zasadzie to kurs skończyłem w połowie grudnia, ale sprawy się tak potoczyły że dopiero teraz zabieram się za zdawanie ciągnika). Dzisiaj jeszcze byłem u faceta wyjeździć resztę godzin zostawionych na takie przypomnienie bezpośrednio przed egzaminem. W sumie jest okej. Jedyną bolączką może być parkowanie prostopadłe z wjazdem tyłem. No ale nie o tym tutaj...

Na kursie jeździłem sześćdziesiątką (Ursus C360) i przyczepą 4t. Na egzaminie będę miał Zetora 6045 i przyczepę również 4t. Z tym że ja nigdy z bliska Zetora na oczy nie widziałem... W pobliżu mam dwie autoszkoły z czego jedna to właśnie ta, do której ja uczęszczałem i mają tam Sześcdziesiątkę, a w drugiej mają Ciapka (Ursusa C330 - z resztą takiego to mam na podwórku...).

Szukałem w internecie instrukcji obsługi tego ciągnika, ale są tylko serwisówki... A w WORDzie nie ma możliwości oglądnięcia ciągnika przed egzaminem.

No i o co mi chodzi? Potrzebuję podstawowych informacji na temat tego ciągnika. No chyba że ktoś posiada i byłby w stanie podrzucić instrukcję obsługi. Jeżeli nie to miałbym serdeczną prośbę o takie rzeczy jak: opis kokpitu (co gdzie jest, co jak się włącza, jak się w ogóle uruchamia i gasi ciągnik), schemat biegów, opisanie gdzie znajduje się zbiorniczek płynu hamulcowego. Czy w tym ciągniku jest zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego czy sprawdza sie w chłodnicy? O i przy okazji jak otworzyć maskę? Bagnet oleju to chyba sie znajdzie jakoś... Ale możecie napisać gdzie on się znajduje. Gdzie znajduje się hamulec awaryjny, jak rozmieszczone są z tyłu przyłącza do przyczepy (powietrze i światła)?

Wiem - głupie, ale uwierzcie że nigdy w Zetorze nie siedziałem. Czy może w innych modelach sprawa ma się podobnie jak w tym i instrukcja byłaby podobna?

Za wszelką pomoc pięknie dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

to samo ma co w 7211 itp i 6340 itd. Swiatła przekrecane kluczykiem. odpalenie- po wlozeniu kluczyka i wcisnieciu sprzegła i guzika ktory jest pod stacyjką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    14

kolego zetor jest to samo co 60tka silnik prawie identyczny skrzynia jest też taka sama tylko tu jest różnica taka że biegi są do góry nogami np. w 60tka 3 bieg ma na środku i do góry a zetor ma do dołu biegi polowe i WOM załączasz tak samo ja 60tce i poszukaj sobie zdjęć na google też tam jest pokazane co i jak mniej więcej 1626349-zetor-6045-9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adamgaleon    4

kolego mam zetora 6245 i jest prawie to samo co C360 więc 6045 będzie taki sam jak chcesz odpalić zetorka to musisz wcisnąć do samego spodu sprzęgło bo jest czujnik musi ci się zapalić kontrolka w przeciwnym razie nie odpala przycisk do odpalenia jest pod kluczykiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jadamek    0

Dziękuję za zainteresowanie tematem i za podpowiedzi. Do 7211 instrukcja jest w internecie więc na niej będę się posiłkował. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jadamek    0

No to jest pytanie... Jak działa automatyczny zaczep do przyczepy? Wyciągam zabezpieczenie jednocześnie unosząc dźwignię i co, jak cofając zaczep wejdzie w uchwyt to bolec sam wpadnie? Pytam, bo nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Tak, sworzeń sam opadnie bo w zaczepie jest taka dźwigienka która go odbezpiecza i którą dyszel przyczepy naciśnie jak znajdzie się w zaczepie ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jadamek    0

Okej, dzięki. :) Ciekawe czy będę miał taki zaczep na egzaminie...

Teraz jeszcze pozostaje zagadką ta magiczna dźwignia świateł, migaczy i sygnału dźwiękowego. Kierunkowskazy to raczej oczywiste, klakson pewnie przez naciśnięcie dźwigni. Wyczytałem że światła mam na stacyjce pozycyjne w pozycji 1, i mijania w pozycji 2. Do przełączenia na długie mam przełącznik w formie pokrętła po prawej stronie kierownicy. Czyli o co chodzi z przełączaniem świateł dźwignią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

klakson pewnie przez naciśnięcie dźwigni. pozycyjne w pozycji 1, i mijania w pozycji 2.

Zgadza się

 

Wszystko pewnie tak samo jak w nowszej serii więc to pokrętło służy do przełączania świateł mijania w masce na kabinowe bo one też mają homologację na mijania ( tj. świeci dół albo góra)

Długie masz w tym przełączniku co kierunki tylko nie pamiętam jakoś czy popychasz go prawo czy lewo.

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jadamek    0

A więc.. Deska rozdzielcza trochę (trochę bardzo) inna była w tym Zetorku. Zaczep zwykły. Zdałem za pierwszym razem. Egzaminator luźny chłop. Układ kierowniczy istną tragedią... Ciekawostką jest że komputer mi wylosował sprawdzenie poziomu płynu do spryskiwaczy. A w tym ciągniku takiego bajeru nie ma. :D W zamian miałem pokazać działanie świateł krótkich i długich. Stacyjka jednopozycyjna, światła pozycyjne i mijania załączane przełącznikiem wyciąganym do góry.

Generalnie egzaminator ogarniał ten ciągnik jeszcze słabiej niż ja... Ale daliśmy radę.

Dziękuję Wam za udzielone podpowiedzi bardzo gorąco. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez prizmo24
      Witam
      Tak jak w temacie, mam zamiar powiększyć areał ziemniaków, a co za tym idzie rozglądam się za kombajnem. Jedyne ograniczenie to ciągnik. Niestety w c330 nie ma hydrauliki i zostaje tylko zetor 7711. Problem w szerokości opon, które nie będą się mieściły pomiędzy rzadkami. Myślałem nad Bolkiem. Bardzo prosiłbym o poradę odnośnie wyboru kombajnu.
    • Przez ROBERTO0808
      witam ukrecil mi sie walek atakujacy zaraz za frezem agroma kalisz spszedaje z kolem i kosztuje 2450 moze ktos to robil i od czego moglo sie ukrecic
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez BARTOLA
      witam posiadam zetora 7011  z tylnymi kołami o rozmiarze 13.6-36 i mam takowy problem ze przy orce z pługami 3 skibowymi ma słabą przyczepność i troche brakuje mu mocy zastanawiam sie nad zmiana kół na rozmiar 28  czy coś da ta zamiana?  słyszałem ze koła od c360  bedą pasować  ktos coś pomoże w tym temacie?  
×