Skocz do zawartości
lukas17d

Prędkość i obroty do poszczególnych prac

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
arek116    3

ja z tandemem 6t coprawda ciagnik lepiej dociążony czyli się nie kopie tylko przód sie za to mocno podnosi to wchodze jak niższa pryzma to 3 a jak większa to zależy 3 i szybka redukcja na dwójkę albo od samego dołu 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arek116    3

to zalezy czy tandem już wszedł na górę czy nie. na blokadzie przeważnie da rade ruszyć ale nie zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

Ja wjeżdżam 2 z dwuosiowym rozrzutnikiem, jak jest wyżej to 3 a czasami nawet 4 bo z rozpędu wyżej wjedzie, ale jak już nie idzie to nie ma co kombinować tylko zaczepiać drugi ciągnik, bo nie warto kopać dziur na pryzmie ponieważ zrusza się już ubitą masę, która później może się psuć.

 

W tym roku wjeżdzałem ciągnikiem z przednim napędem - zupełnie inna bajka. Pracuje się bez porównania lepiej i nie trzeba nikogo do pomocy przy pryźmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

miałem na myśli inny ciągnik, nie C 360. Chociaż fajnie byłoby mieć przedni napęd w sześćdziesiątce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belarusik    1

Ja 60 wjeżdzałem 3 z rozrzutnikiem 4t a przyczepą 4,5ton obie maszynki podwójne burty i po desce to z rozrzutnikiem jest gorzej wiechać przeważnie zaraz sie kopie i potrzeba drugi ciagnik albo zrzucac kukurydze raz miałem przypadek że wiechałem wszystko elegancko ustałem wysypałem troche ruszyłem i sie zakopałem :)


Wyznaje jedna zasade taką że nie ma zasad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was ale u nas to rozgarniają ciągnikami ze spycharkami albo turami. A przecież jak rozgarniają tym co wypisałem to nie musi być równo rozsypane.

POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek12    1

Ja wjeżdżam z rozrzutnikiem 4,5 nadstawki nad siatkę 3 z rozpędu a później 1 polowa i zrzut taśmą przez długość pryzmy i nigdy się nie zakopałem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arniormo    0

ja z rozpędu jak mniejsza pryzma to 3 a jak już wysoka to rozpęd 4 potem na pryzmie 3 a na koniec 2 i prawie zawsze wyjade zadko mnie wciągają a ciągam przyczepe dwu osiową 4,5t z nadstawkami z siatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konraddd    0

W tym roku obydwaj moi bracia niestety w okresie zniw będą poza domem i wiekszoć praca spadnie na ojca i na mnie a ja niezbyt umiem jeździć ciągnikiem a tata nie umie tłumaczyć czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na kilka pytań :

co zrobić żeby 3P tak szybko nie ruszał i jak zmieniać szybko biegi ? Czy przy przewracaniu siana pajakiem trzeba go podnosic na zakrętach ? Czy w 3P są biegi polowe i szosowe ? Jak się włącza wałek ? I jak się rozpędza rotacyjną ? Jak się rusza jak sa słabe akumulatory ? A i jeszcze odnosnie 30 to dlaczego jest 4 biegi polowe i szosowe skoro jest razem 5 biegów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

Żeby szybko nie ruszał musisz wolniej puszczać sprzęgło.

Przy przewracaniu siana na zakrętach można lekko go podnieść, żeby nie rył ziemi kółkami.

Są polowe i szosowe. :)

Wałek wlączasz dźwignią ktorą masz między nogami kolo siedzenia - jedną włączasz pompe, drugą wałek.

Żeby rozpędzić rotacyjną musisz wcisnąć sprzęgło do oporu, włączyć wałek i powoli puszczać sprzęgło dodając obrotów.

Jak są słabe akumulatora to najlepiej wymienić, innego wyjścia nie ma :P

W 330 masz 3 biegi polowe i wsteczny oraz 3 szosowe i wsteczny razem 6 i 2 wsteczne. :)

 

 

Mam nadzieję że pomogłem :D

Edytowano przez gospodarz97



 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Są polowe i szosowe. :)

Wałek wlączasz dźwignią ktorą masz między nogami kolo siedzenia - jedną włączasz pompe, drugą wałek.

Żeby rozpędzić rotacyjną musisz wcisnąć sprzęgło do oporu, włączyć wałek i powoli puszczać sprzęgło dodając obrotów.

 

poprawka

 

Lewa dzwignia jest zarazem od WOM jak i pompy Do góry obroty zależne WOM(Jest jeszcze opcja obrotów zalerznych na pompe dzwignia lewa prawie w pionie prawa na luz i dzwignia od biegów na jakis tam wybrany bieg np. 4 lub3 przy 5 zniszcysz pompe) Na dół pompa i WOM 540

Prawa jest od zakresów biegów do góry drogowe na dół polowe

Edytowano przez janusz20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawell18    13

a tak w ogole to ile masz lat?

a juz wiem 16... i ciagnikiem jezdzic nie potrafisz (tak wynika przynajmniej z twojego postu) a nagle rzucają cie na gleboką wode...zeby tylko tragedii z tego nie bylo

 

zeby szybko - czytaj odpowiednio, zmieniac biegi to po pierwsze trzeba znac ich układ na pamiec a nie po wcisnieciu sprzegla zastanawiac sie co tu teraz zrobic

 

a jak sie ma słabe akumulatory to albo na zaciag albo pod prostownik a potem to juz sie ciagnika nie gasi :lol:


Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1745

No i jak nie używaż WOM to nie gazuj mu więcej jak 1500-1600 obr, oprucz transportu czy przejazdów to wtedy spali kieliszek i jest ekonomiczny. Nieraz słyszy się jak raży w bronach, opsypniku, a nawet pługu na max, ten silnik tego nie lubi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam pytanie czy da się jakoś zwięszyć prędkość wałka, ponieważ irytuje mnie długie czekanie jak prasa (metal fach) owinie. Słyszałem coś o włączeniu biegów wolnych, ale nie mam pewnośći. I czy owczywiście nie znieszczy to silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    16
Napisano (edytowany)

Kolego prasa jak i większość maszyn jest przystosowana do prędkości WOM 540obr./min. by prawidłowo funkcjonować i tu nic nie zmienisz. Jak byś dał większe obroty to albo prasę rozwalisz albo traktor nie podoła czy urwiesz wałek. Fakt jest możliwość przez bieg przyspieszenia ale hydrauliki jak podepniesz owijarkę :) W prasie nie masz możliwości ustawięnia gęstości owijania?. Tylko słoma potrzebuje gęstego owijania bo krucha i krótka.

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    9

Witam, mam pytanie czy da się jakoś zwięszyć prędkość wałka, ponieważ irytuje mnie długie czekanie jak prasa (metal fach) owinie. Słyszałem coś o włączeniu biegów wolnych, ale nie mam pewnośći. I czy owczywiście nie znieszczy to silnika?

kolego jest to możliwe ale nie polecam bo rozniesie Ci zwijkę :(

dajesz reduktor na pozycję wałek zależny od biegów (maksymalnie do góry ) drugi reduktor na terenowe i dajesz 5-ty bieg kręci jak szalony :)

ALE NIE POLECAM to stosuje przy cyklopie na wolnym gazie

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Rysiek66
      Witam!
      Mam problem silnikiem mf 3. konkretnie to ciągnik c-360 3p. Ale od początku. Ilknik jest złożony całkowicie na nowych cześciacj blok głowica tłoki  itd... Od skończenia remontu zrobił moe z 4 godziny, Dziś bronowałem i nagle zaczal trochę inaczej pracować,pomyslałem że sie zapowietrza i szybko zjechałem do domu. ogladnałem co i jak i zauwazylem że pompa Sie poci w kilku miejscach ale temat nie o tym. Zapaliłem na próbę z ciekawości,odpalił bez problemu tylko po dodaniu gazu zaczeło wywalać olej bgnetem,dodam że na obroty nie zbierał się tak jak wczwśniej. Po otwarciu maski zauważyłem że z pod nakrętek trzymających pokrywę zaworów szły bąbelki,z jednej z olejem bo wyrzycało czarną maź a z drugiej takie cos brązowe moze to płyn. Zwaliłem głowice bo stwierdziłem że uszczelka. Ale uszczelka cala tylko po zdjeciu głowicy było na niej pełno kropel plynu chłodniczego. a Srodkowa szpilka od strony kolektora ssącego cała urzygana w oleju.  Środkowy tłok mokry,w komorze spalania było  cos jakby olej,ropa lub płyn może??Ciężko było mi stwierdzić. a dwa pozostałe tłoki suche tylko jest na nich taki biały nagar,osad. a po delikatnym skrobniecu Paznokciem pod spodem jest juz normalnie okopcone na czarno. Panowie pomożcie co to może być. jest możliwe że blok lub głowica krzywe?? liczę na Wasza pomoc. pozdrawiam!
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam mam pytanie do czego sluzy te cięgło? Oraz drugie pytanie czemu gdy włączam wałek jest zgrzyt,mimo to że sprzeglo jest ksiazkowo wyregolowane
       

    • Przez Axd529
      Witam,zrobiłem remont silnika Ursusa c360 i założyłem termostat,chciałbym się dowiedzieć przy jakiej temperaturze się otwiera żeby woda krążyła w chłodnicy.
      Obecnie ciągnik w sobotę pracował na biegu jałowym bo jest na dotarciu 2 godziny i się nie otwożył chłodnica była u góry ciepła na dole zimna dodam że zalany płynem.
    • Przez tyj123
      Temat dotyczący ogólnych pytań w sprawie jakiegokolwiek remontu Ursusa C-360 i pochodnych
    • Przez maciekmgg
      Witam,w moim c360 od jakiegoś czasu na 3 biegu słychać charakterystyczne stukanie,pukanie .Teraz moje pytanie czy to sam tryb 3 czy może dyfer do roboty ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.