lukas17d

Prędkość i obroty do poszczególnych prac

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
arek116    3

ja z tandemem 6t coprawda ciagnik lepiej dociążony czyli się nie kopie tylko przód sie za to mocno podnosi to wchodze jak niższa pryzma to 3 a jak większa to zależy 3 i szybka redukcja na dwójkę albo od samego dołu 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arek116    3

to zalezy czy tandem już wszedł na górę czy nie. na blokadzie przeważnie da rade ruszyć ale nie zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

Ja wjeżdżam 2 z dwuosiowym rozrzutnikiem, jak jest wyżej to 3 a czasami nawet 4 bo z rozpędu wyżej wjedzie, ale jak już nie idzie to nie ma co kombinować tylko zaczepiać drugi ciągnik, bo nie warto kopać dziur na pryzmie ponieważ zrusza się już ubitą masę, która później może się psuć.

 

W tym roku wjeżdzałem ciągnikiem z przednim napędem - zupełnie inna bajka. Pracuje się bez porównania lepiej i nie trzeba nikogo do pomocy przy pryźmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    4

miałem na myśli inny ciągnik, nie C 360. Chociaż fajnie byłoby mieć przedni napęd w sześćdziesiątce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belarusik    1

Ja 60 wjeżdzałem 3 z rozrzutnikiem 4t a przyczepą 4,5ton obie maszynki podwójne burty i po desce to z rozrzutnikiem jest gorzej wiechać przeważnie zaraz sie kopie i potrzeba drugi ciagnik albo zrzucac kukurydze raz miałem przypadek że wiechałem wszystko elegancko ustałem wysypałem troche ruszyłem i sie zakopałem :)


Wyznaje jedna zasade taką że nie ma zasad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u was ale u nas to rozgarniają ciągnikami ze spycharkami albo turami. A przecież jak rozgarniają tym co wypisałem to nie musi być równo rozsypane.

POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek12    1

Ja wjeżdżam z rozrzutnikiem 4,5 nadstawki nad siatkę 3 z rozpędu a później 1 polowa i zrzut taśmą przez długość pryzmy i nigdy się nie zakopałem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arniormo    0

ja z rozpędu jak mniejsza pryzma to 3 a jak już wysoka to rozpęd 4 potem na pryzmie 3 a na koniec 2 i prawie zawsze wyjade zadko mnie wciągają a ciągam przyczepe dwu osiową 4,5t z nadstawkami z siatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konraddd    0

W tym roku obydwaj moi bracia niestety w okresie zniw będą poza domem i wiekszoć praca spadnie na ojca i na mnie a ja niezbyt umiem jeździć ciągnikiem a tata nie umie tłumaczyć czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na kilka pytań :

co zrobić żeby 3P tak szybko nie ruszał i jak zmieniać szybko biegi ? Czy przy przewracaniu siana pajakiem trzeba go podnosic na zakrętach ? Czy w 3P są biegi polowe i szosowe ? Jak się włącza wałek ? I jak się rozpędza rotacyjną ? Jak się rusza jak sa słabe akumulatory ? A i jeszcze odnosnie 30 to dlaczego jest 4 biegi polowe i szosowe skoro jest razem 5 biegów ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

Żeby szybko nie ruszał musisz wolniej puszczać sprzęgło.

Przy przewracaniu siana na zakrętach można lekko go podnieść, żeby nie rył ziemi kółkami.

Są polowe i szosowe. :)

Wałek wlączasz dźwignią ktorą masz między nogami kolo siedzenia - jedną włączasz pompe, drugą wałek.

Żeby rozpędzić rotacyjną musisz wcisnąć sprzęgło do oporu, włączyć wałek i powoli puszczać sprzęgło dodając obrotów.

Jak są słabe akumulatora to najlepiej wymienić, innego wyjścia nie ma :P

W 330 masz 3 biegi polowe i wsteczny oraz 3 szosowe i wsteczny razem 6 i 2 wsteczne. :)

 

 

Mam nadzieję że pomogłem :D

Edytowano przez gospodarz97



 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

Są polowe i szosowe. :)

Wałek wlączasz dźwignią ktorą masz między nogami kolo siedzenia - jedną włączasz pompe, drugą wałek.

Żeby rozpędzić rotacyjną musisz wcisnąć sprzęgło do oporu, włączyć wałek i powoli puszczać sprzęgło dodając obrotów.

 

poprawka

 

Lewa dzwignia jest zarazem od WOM jak i pompy Do góry obroty zależne WOM(Jest jeszcze opcja obrotów zalerznych na pompe dzwignia lewa prawie w pionie prawa na luz i dzwignia od biegów na jakis tam wybrany bieg np. 4 lub3 przy 5 zniszcysz pompe) Na dół pompa i WOM 540

Prawa jest od zakresów biegów do góry drogowe na dół polowe

Edytowano przez janusz20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawell18    13

a tak w ogole to ile masz lat?

a juz wiem 16... i ciagnikiem jezdzic nie potrafisz (tak wynika przynajmniej z twojego postu) a nagle rzucają cie na gleboką wode...zeby tylko tragedii z tego nie bylo

 

zeby szybko - czytaj odpowiednio, zmieniac biegi to po pierwsze trzeba znac ich układ na pamiec a nie po wcisnieciu sprzegla zastanawiac sie co tu teraz zrobic

 

a jak sie ma słabe akumulatory to albo na zaciag albo pod prostownik a potem to juz sie ciagnika nie gasi :lol:


Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    2828

No i jak nie używaż WOM to nie gazuj mu więcej jak 1500-1600 obr, oprucz transportu czy przejazdów to wtedy spali kieliszek i jest ekonomiczny. Nieraz słyszy się jak raży w bronach, opsypniku, a nawet pługu na max, ten silnik tego nie lubi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, mam pytanie czy da się jakoś zwięszyć prędkość wałka, ponieważ irytuje mnie długie czekanie jak prasa (metal fach) owinie. Słyszałem coś o włączeniu biegów wolnych, ale nie mam pewnośći. I czy owczywiście nie znieszczy to silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    19
Napisano (edytowany)

Kolego prasa jak i większość maszyn jest przystosowana do prędkości WOM 540obr./min. by prawidłowo funkcjonować i tu nic nie zmienisz. Jak byś dał większe obroty to albo prasę rozwalisz albo traktor nie podoła czy urwiesz wałek. Fakt jest możliwość przez bieg przyspieszenia ale hydrauliki jak podepniesz owijarkę :) W prasie nie masz możliwości ustawięnia gęstości owijania?. Tylko słoma potrzebuje gęstego owijania bo krucha i krótka.

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    25

Witam, mam pytanie czy da się jakoś zwięszyć prędkość wałka, ponieważ irytuje mnie długie czekanie jak prasa (metal fach) owinie. Słyszałem coś o włączeniu biegów wolnych, ale nie mam pewnośći. I czy owczywiście nie znieszczy to silnika?

kolego jest to możliwe ale nie polecam bo rozniesie Ci zwijkę :(

dajesz reduktor na pozycję wałek zależny od biegów (maksymalnie do góry ) drugi reduktor na terenowe i dajesz 5-ty bieg kręci jak szalony :)

ALE NIE POLECAM to stosuje przy cyklopie na wolnym gazie

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Adammmmm
      Zaczynamy nowe życie. Będę potrzebował trochę porad od was panowie 
       



    • Przez gospodarz1997
      Witam. Mam Ursusa 4011 skrzynia i silnik 355. W silniku lub skrzyni tak na środku łączenia skrzyni z silnikiem słychać szum dość głośny... Jak by śrutownik haha. Po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia. Biegi chodzą elegancko nawet nie zgrzytaja. Po włączeniu pompy hydraulicznej tak samo szumi nawet bardziej. Po wyłączeniu silnika wał odbija w druga stronę tak jak powinien ale silnik staje wraz. Tak jak by się ocieral o coś i go to zahamowało. Co to może być. W silniku jest do roboty pompa i wtryski. Był dzisiaj mechanik za 3tyg go weznie na warsztat. Chciałbym wiedzieć mniej więcej na co się przygotować  czy ktoś tak miał? Mam tez Ursus 360 i s porównaniu na siedzeniu słychać silnik a w tym praktycznie tylko ten szum... 
    • Przez Adammmmm
      Witam
      Mam taki problem w perkinsie a mianowicie jechał i zgasł po wymianie filtra i pompki odpowietrzenie że zapalił ale nie mial takiej mocy jak powinien mieć  . Po odpowietrzenie jak chodzil przez śrubki odpowietrzającego chodzi lepiej ale nadal nie ma takiej mocy jak powinien mieć słychać że przerywa . Może ktoś coś podpowie ( w tej chwili pale go na butelce z ropa bo miałem troszkę zatkany kranik. ) 
    • Przez Mateusz_6340
      Witam mam problem w ursusie c362. Chodzi o to, że od pewnego czasu przy włączaniu wom był zgrzyt, z czasem coraz większy. Aż w końcu ledwo udało się włączyć wiem, bo był okropny zgrzyt i teraz jest włączony od kilku miesięcy, bo nie dało się włączyć. Czy to może być wina sprzęgła? Bo pod ciężarem przy delikatnym ruszaniu ciągnik poszarpuje i przy zmianie biegu z 4 na 5 sprzęgło się lekko ślizga. Dziękuję za pomoc.
    • Przez Lesieks
      Witam Mam problem posiadam ursusa c360 przeszedł kapitalny remont silnika ponieważ stał 10 lat nie ruszany i wkońcu się za niego wzieliśmy wszystko ładnie chodzi tylko problem sprawia podnośnik mianowicie mówiąc podnosi on tylko do połowy myślałem że to przez to że mało oleju więc postanowiłem dolać i stan zgadza się z miarką i nie wiem czego to przyczyna że podnosi do połowy i dobrze trzyma ale dlaczego nie do końca ? Jeszcze jak biore wajche na całkowite opuszczanie to on zaczyna pomału bez niczego uczepionego podnoscić do samej góry i to jak wajcha jest na obniżaniu z maszyną tak nie podniesie ale na pusto i z wajchą na pozycji opuszczania podnosi do końca. Dziadek ma też c360 i kiedyś mu się zacioł podnośnik i podnosił do połowy wtedy odkręcił rozdzielacz i gdzieś wcisnoł śrubokręt że coś przeskoczyło po czym działał normlanie. Ja jeszcze nie odkręcałem podnośnika nie wiem jaka jest przyczyna dlatego proszę państwa o pomoc. Powtarzam ciągnik stał 10 lat zrobiony cały silnik ale do pompy nie było zaglądane 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.