Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ostatnio będąc na złomie znalazłem pralkę automatyczną i wykręciłem z niej grzałkę, długości ok 20-25cm w kształcie rozciągniętej litery M, moc jej to 2850W przynajmniej tak jest napisane na mocowaniu.

I tu mam pytanie czy można z niej zrobić grzałkę bloku w sposób taki że włożę tą grzałkę w rurę o trochę większej średnicy, dospawam dekielki na końcach tej rury (górny z mocowaniem na grzałkę) tzn. u góry i u dołu i dospawam też kawałek rurki do przykręcenia do bloku silnika + do tego kawałek kabla z wtyczką, jak myślicie wypali to??

Wiem że dobry by był termostat tak do np. 70stC, tylko skąd i jak podłączyć??

 

Powiem tylko że grzała z tym niebieskim dekielkiem jak na allegro widać kosztuje od 180-220zł, zależy od sprzedawcy tzn. ile sobie marży narzuci, a samorobna by była prawie za darmo.

Na razie mrozów nie ma ale kto wie...

Opublikowano

w sklepie widziałem grzałkę do mtz. tj grzałka od ursusa-zetora montowana w taką prostokątną puszkę a puszka do bloku silnika na te trzy dziury M8(zaślepka w bloku).

z tej puszki wychodził wąż gumowy na drugą stronę silnika. po drugiej stronie silnika jest taki korek( chyba calowy) wkręca się redukcje na wąż

i mamy cyrkulację płynu

Opublikowano

Zrobisz spokojnie na wzór oryginału. Trzeba tylko pamiętać by kanał czy tą wąską rurkę która idzie w stronę bloku przedzielić w poziomie na połowę blaszka. Tu działa grawitacja. Górą ciepła woda płynie do silnika a dołem do grzałki. Nie trzeba żadnego dodatkowego przewodu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jest jeszcze kwestia termostatu da sie jakos zrobic??

Termostat można kupić, produkują na temperatury od 30 do 150 stopni. Mocowany powierzchniowo do dekla. Taki nawet jest w oryginale.

Opublikowano

Witam. Temat juz chyba zamknięty, bo od 2 lat martwy, ja jednak mam pytanie. Jaka jest szczelina w bloku pod tą zaślepką, bo choidzi mi po głowie patent jaki jest w MF - czyli grzałka wkładana do bloku.

Moje pytanie do was- ci którzy zakładali tą zewnętrzną grzałkę - zmieści sie tam coś jak pręt grzejny 6-8 mm ? No oczywiście odpowiednio wygięty  ;)

Opublikowano

Ja zrobiłem grzałkę płynu na bazie grzałki z czajnika elektrycznego 2000W i chyba działa lepiej niż oryginał bo dorobiłem jeszcze podłączenie wężem po przekątnej bloku ( wymiana grawitacyjna bardzo dobra , cały blok jednakowo ciepły)

Opublikowano (edytowane)

Pytam orientacyjnie , niedawno  musiałem odpalic  Forda  NH 7740 w największy mróz  [-19 ] , stał niepalony  ponad  tydzień może  ze 2  tygodnie  raczej ,  więc  byłem  dośc  sceptyczny . pierwsza próba  z  marszu nieudana... 

Podłączyłem  zwykłą  farelkę  2000W ,na  maxa , skierowałem  ją  na  pompę  paliwową  i  filtry  i o dziwo,  po  około  20 -  30 minutach   odpalił  bez  żadnego problemu...

Więc tak  sie  zastanawiam   po co kombinowac  z  tymi grzałkami ...

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

a skąd  wiesz? próbowałeś?  ja nie  mam  MTZ , to  nie  będę  się  o nim  wypowiadał .

 

Po  tych  powiedzmy  30 minutach , pompa  paliwowa, filtr, odstojnik  , obudowa  bloku  , kolektor  ssący wszystko  było   ciepłe,  nie  gorące  ale  ciepłe .

Traktor  ma  tez  świece płomieniową 

Jeżeli  traktor  dostaje  ciepłe paliwo i powietrze    na  start , to  tez  ma duże    znaczenie 

Opublikowano

Panowie ja mam grzalke zewnętrzna 2000w we własnej roboty zabudowie prostokąta ma pojemności ok 2litry zwyczajnie kablem podlaczan do 220v. Czuje reka po silniku jak sie nagrzewa caly blok w 2012 u mnie bylo -34 stopnie aku mialem wtedy roczne 2x6v 2200prad rozruchu godzinę byl wtedy grzany i odpalil wiec to bardzo pomaga bez tego przy takiej temp jest to niemożliwe żeby sam odpalil dodam ze to mtz82 rok 93

Opublikowano

Farelką wystarczy zagrzać porządnie kolektor ssący i pali fajnie. Grzałka płynu robi dokładnie to samo tyle nie przez ciepły kolektor a cylindry i kanał ssący w głowicy. Plus dla grzałki bo nie ma potrzeby długo grzać silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ktomek154
      cześć, mam w planach budowę kurnika dla brojlerów. Na początku jednak chciałbym zapoznać się z tym tematem. Można przerobić starą chlewnie na kurnik? wymiary 12 na 40 metrów. da radę to przerobić w miarę tanich pieniądzach?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , szukam mechanika od silnika d243 Pronar Mtz Belarus , ciągnik to Pronar 82 SA ale silniki mają jednakowe jak inne pochodne modele ... Jeśli ktoś miałby namiary na mechanika to bardzo byłbym wdzięczny . Województwo Śląskie .
    • Przez gipek69
      Witam wszystkich forumowiczów. Czy Belarus 952.2 będzie wstanie współpracować z agregatem talerzowym Tolmet Tytan 250 zagregowanym z Poznaniakiem 2.5 . Czy jednak szkoda zrywać ciągnik?
    • Przez Delbeta
      Witam
      Ile wziąść za transportu obornika 40 km w obie strony zestawem belarus 952.4 + przyczepa 10 ton ?  W gre wchodzą dwa kursy.
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v