Skocz do zawartości
wildagro12

Wyświetlacz Ceres 95X

Polecane posty

wildagro12    3
Napisano (edytowany)

Witam, mam pytanie odnosnie Renault Ceres 95X z 1995r. - czy mozna zmienić (zwiększyć) kontrast/jasność podświetlenia wyświetlacza, który pokazuje prędkość/ mth itd.

Myslałem, że wystarczy np. dłużej przytrzymać guzik, którym zmienia się wyswietlany parametr (po prawej stronie deski rozdzielczej) i wtedy wejdę w jakieś ustwienia - ale nie.

Podświetlenie działa dobrze gdy wyłączę zapłon, ale tylko przez około 1 sekundę. Normalnie podczas pracy pracy, w słoneczny dzień, nie widać praktycznie nic.

Załączam zdjęcie deski rozdzielczej z tym wyświetlaczem. Sorry za jakość, ale tylko takie znalazłem w sieci, a chwilowo nie mam aparatu.

post-17654-0-55862400-1391935099.jpg

Edytowano przez wildagro12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Nie rozbierałem tego na tyle, aby "dobrać się" do podswietlenia - ale chyba będę musiał.

 

Jednak wydaje mi sie, że problem nie polega na mocy żarówek gdyż w trakcie pracy ciągnika podswietlenia nie ma w ogóle. Dopiero gdy, jak pisałem wcześniej, przekręcę kluczyk na pozycję OFF pojawia się podświetlenie - jego moc jest odpowiednia tj. wszystko widać wyraźnie nawet w słońcu.

Może ktoś z Was posiada instrukcję obsługi lub coś w tym stylu takiego ciągnika lub podobnego (z tego co czytałem to John Deere 3400).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcinurban    2

może po prostu robi jakieś zwarcie i dlatego masz taką choinkę przy rozłączaniu zapłonu, nie wydaje mi się żeby była to kwestia ustawień podświetlenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Szczerze mówiąc to też mam podejrzenia, że coś z tą całą tablicą rozdzielczą jest nie tak - niektóre kontrolki (mimo że żarówki są dobre) nie swiecą się.

Wydaje mi się, że będę musiał rozebrać tą konsolę - jednak najpierw chciałem zasięgnąć rady od kogoś kto ma taki ciągnik (i taki typ zegarów) i wie czy można w nim przestawiać jasność podświetlenia. Niestety zdążyłem się zorientować, że w tym ciągniku praktycznie wszystkie kable są jednokolorowe :( dlatego chętnie zaopatrzył bym się w jakiś manual.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Witam ponownie, wyswietlacz i cała tablica rozdzielcza naprawiona - no PRAWIE :)

 

Mam jeszcze jeden problem z kontrolką cisnienia oleju w skrzyni biegów - nie zapala się ona wogóle (oczywiście żarówka dobra), nawet przy zgaszonym ciągniku i przekręconym kluczyku, brak też sygnału dźwiękowego - tak chyba nie powinno być.

Z innych sprzętów wiem, że kontrolka powinna się zapalć przy włączonym zapłonie, a zgasnąć gdy zapalę ciągnik i pompa hydrauliczna nabije odpowiedniego ciśnienia oleju (w obwodzie kontrolki jest czujnik, który przerywa ten obwód gdy jest odpowiednie cisnienie i kontrolka gaśnie).

Teraz gdy włączę zapłon palą się tylko dwie kontrolki: ładowanie aku, ciśnienie oleju w silniku. Oczywiście obie gasną po zapaleniu ciągnika.

 

Gdzie jest ten czujnik od ciśnienia oleju w skrzyni?

 

Mam nadzieję, że to tylko urwany kabelek, ewentualnie niesprawny czujnik, a nie celowo przerwany obwód przez poprzedniego własciciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

WILDAGRO kable są jednakowego koloru ale na kablach chyba masz popisane numery przyjrzyj się im dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Wiem, że kable mają nadrukowany numer, ale z kolorami jest, dla mnie, bardziej przejżyście - szybciej ogarniam całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Już wszystko działa - kolejny urwany kabel.

 

Teraz gdy włączę zapłon palą się trzy kontroli (ciśnienie oleju w silniku i skrzyni, ładowanie aku) - oczywiście wszystkie gasną po zapaleniu ciągnika. Wydaje mi się, że to chyba wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wildagro12    3

Witam ponownie, mam jeszcze jedną wątpliwość:

- czy w tym modelu (Ceres 95X, 1995r.) sygnalizowane jest właczenie WOM-u lub przynajmniej zaciągnięcie sprzęgła chwilowego (ta krótka dźwignia z żółtą główką po prawej stronie przy fotelu)?

 

W moim ciagniku nie zapala się żadna kontrolka od tego WOM-u - co wydaje mi się dziwne, a biorąc pod uwagę poprzednie usterki podejrzewam kolejną.

Czujniki przy dźwigni włączania wałka 540/N/1000 są OK - ale blokują one jedynie zapalenie ciągnika gdy włączony jest wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PSIK94    1

mam taki lekki problem z renault ceres 340x a dokładnie z licznikiem prędkości podczas jazdy pokazuje 0km/h licznik jest elektroniczny ,całą skrzynie od dołu przeglądnąłem i nic tam nie zobaczyłem co może być przyczyną tego ERORU ;/

też mam taki problem z Wom 


panowie może wiecie jak się podgrzewa świece w ceresie ?

 wgl jakie posiada świecie żarowe czy płomieniowe ?

ktoś pomoże

 

Edytowano przez PSIK94

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Świeca jest płomieniowa , a podgrzewanie powinno być przez stacyjkę 0-grzanie-rozruch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomitko    2

Witam, naprawiliście moze wyswietlanie predkoscio jazdy w ceresie??

mam równiez inne pytanie, a mianowicie, nie dziala mi zatrzymaywanie walka wom, to sprzegielko yak jakby nei tzrymalo, aby wlaczyc walek musze zgasic ciagnik, ustawic obroty i odpaic ciagnik na tym, dodam ze np mam cos podlaczone do walka i dzwognie ustawiona tak ze powinien byc zatrzymany walek i gdy ma ciezko to przysjate walek ale przeciez nie powinien sie krecic w ogole. Rozmawialem ze znajomym i mowil ze w ceresach jakies tarczki sie sklejaja??

mial ktos podobny problem??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MSKOTI
      Witam mam John deera 6620 i po odłączeniu akumulatora przestawiły mi się kolory w wyświetlaczu dawniej tło było białe a teraz jest czarne co mam zrobić żeby wrócić poprzednie ustawienia ?
    • Przez Frank5
      Mam problem ponieważ nie wiem do czego służy ta dźwignia. Może ktoś wie? Z góry dzieki

    • Przez Lukas2909
      Witam, niestety ostatnio w moim ciągniku Renault Ceres 85 (JD), z zaworu nagrzewnicy zaczął kapać płyn, cena nowego 580 netto O_O, próbowałem dopasować od jakiejś osobówki, najbardziej zbliżony jest od audi 80 ma  średnice przyłącza 17 mm i te dwa milimetry w stosunku do oryginalnego 19 mm okazało się za dużo, może komuś z forum udało się na coś wpaść, będę wdzięczny za każdą podpowiedź, pozdrawiam.
    • Przez Lukas2909
      Od pewnego czasu w moim ciągniku występuję bardzo dziwna przypadłość, otóż mam problem z układem hydraulicznym tj. czasami jak zapalę ciągnik wg nie działa hydraulika (podnośnik, wspomaganie, ładowacz) słychać tylko dźwięk trybów, jakby pompa chodziła na sucho, udało mi się znaleźć doraźne rozwiązanie to znaczy jak poluzuje nakrętkę od rurki wychodzącej z pompy, która dalej biegnie na rozdzielacz (kapka oleju wypłynie, pompa zaczyna pracować, a hydraulika działa). Problem ustaje zazwyczaj do zgaszenia ciągnika, sporadycznie występuje w czasie pracy. Wymieniłem dwa filtry tzn. ssawny i drugi na rurce biegnącej z pompy do orbitrol-a (wkład). Dzisiaj był mechanik nie wie co jest grane, rzekomo jest jeszcze trzeci filtr, osobiście nie mam pojęcia gdzie. Może ktoś z Was miał podobny problem i znalazł przyczynę, będę wdzięczny za każda pomoc, pozdrawiam
       
      Ps. Pompa jak już działa to wszystko jest okej, bez problemu podnosi palety cementu, czy nawozu.
    • Przez johenek
      Witam
      Mam na warsztacie obecnie ciągnik wyżej wymieniony i jest w nim problem ze skrzynią.
      Mianowicie ciągnik stał x lat nie ruszany we Francji, podobno z powodu śmierci właściciela, niestety po kupnie ciągnika przez właściciela okazało się że nie jest do końca sprawny... Po wymianie wszystkich płynów i filtrów uruchomiłem ciągnik i okazało się że skrzynia lub most wyje strasznie podczas hamowania silnikiem, natomiast gdy ciągnęła(np, plug) skrzynia pracował cichutko dlatego pozwoliłem właścicielowi pracować nią jedynie żeby nie hamował silnikiem. Przepracował nią około 100mth i nic złego się nie działo aż do teraz gdy wizją ją do prasy.
      Z rozmowy z właścicielem dowiedziałem się  że często wyskakują mu przełożenia( terenowe, szosowe) na luz i nie da się wrzucić ani  jednego zakresu ani drugiego. Aby sprawdzić co się dzieje wziąłem ją do prasy(welger rp200), po sprasowaniu około 14he bez przerwy nic się złego nie działo dopiero podczas powrotu po rżysku do domu wyskoczyło. Zaobserwowałem że podczas wyskoczenia przełożenia blokują się tylne koła i nie da się wrzucić przełożenia mimo pchania z całej siły dźwigni. Po puszczeniu sprzęgła jedynie słychać coś jak by obcierało w skrzyni, można wrzucać biegi bez sprzęgła i nic się nie dziej. jedynym sposobem aby odblokować przełożenia to pchnąć lub pociągnąć dosłownie 10cm i przerzucają się bez problemu. Następnego dnia prasowałem nią praktyczne bez przerwy 11 godzin i nie wyskoczyło ani razu. Właściciel sprzętu wziął ją aby sobie sprasować słomę to dosłownie co 200-400metrów wyskakiwały mu przełożenia. Do domu nie zdołał dojechać ponieważ zaczęło mu wyskakiwać co 3-4metry i został scholo wany.
       
      Macie pomysł co jest nie tak z tą skrzynią, bo ja na razie mam za dużo roboty aby to rozebrać i zobaczyć.
      Trudno jest zdemontować kabinę, bo innego sposobu nie widzę aby zajrzeć do skrzyni
      Co robi właściciel że jemu wyskakuje tak często ami praktycznie w ogóle.
      Jak odblokować 5 bieg na zakresie szybkim bo obecnie jest zablokowany, ponieważ jak już będziemy zaglądać do skrzyni to od razu by ją odblokować, słyszałem że wystarczy wyjąć jakąś tam kulkę z wodzików, bo tak były blokowane skrzynie na rynek francuski
       
      PS: ciągnik posiada skrzynię 9 biegów oraz po jednym półbiegu pod obciążeniem, z mechanicznym rewersem
×