Skocz do zawartości

kolumna kierownicza z c360 do 4011


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam posiadam ursusa 4011 jeszcze ze starym układem kierowniczym którego nie opłaca mi się już naprawiać i mam pytanie co oprócz kolumny, zbiornika i drązka będzie mi potrzebne do przeróbki tego układu, i jak najlepiej się do tego zabrać? .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

czyli musze jeszcze dokupić pedał sprzęgła bo od 40 nie podejdzie?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napewno byłoby lepiej ale kolumnę , zbiornik i drazek juz posiadam także tylko założyc, ale jak by ktoś kto wymieniał opisał mi jak to zrobić to byłbym wdzięczny

Opublikowano (edytowane)

y układ kierowniczy tak by pasowała w to miejsce blacha z gwintami pod nową i by zgadzało się jej położenie otworem w desce rozdzielczej. Blachę spawasz a dodatkowo można przewiercić się przez obudowę sprzęgła i przykręcić. Musisz tak samo przyciąć boczne pokrywy starego układu kierowniczego bo na nich jest mocowanie zbiornika. Pedał sprzęgła przecinasz i dokładasz kawałek płaskownika by minąć wąsa nowego układu ale to dopiero po jego zamontowaniu. Musisz jeszcze kupić drążek poprzeczny i dwa wąsy do niego, drążek wzdłużny i wąsa na zwrotnicę. I trochę pokombinować z gazem ręcznym.

Ja tak miałem zrobione i służyło a jeden z kolegów na AF zrobił tak.

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/676-ursus-c-360-udoskonalenia/page__st__400

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

dzięki. tylko czym najlepiej pospawać elektrodą czy migomatem

Gość Profil usunięty
Opublikowano

spawanie żeliwa ze blachą 10, czy to będzie dobra wytrzymałość?

Opublikowano

Koledzy ja bym nie spawał wcale tylko dorobił podstawę ,blacha pozioma i do niej dwie po bokach z otworami spasowanymi do otworów istniejących w odlewie korpusu po starej kolumnie ,ważne aby było spasowane idealnie bez luzów .Oczywiście górę trzeba odpowiednio ściąć i przy przeróbce którą ja polecam kolumna podchodzi wyżej o 3cm. ale to bez znaczenia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

sposób który ma tomasz78 może być dobry i obędzie się bez spawania żeliwa z blachą chociaż patrzyłem na internecie to są specjalne elektrody do żeliwa i stali, Sam nieweim co będzie najlepsze?

Opublikowano

Dwa lata temu sąsiadowi przerabiałem, zrobiłem podstawe pod kolumnę z blachy 12mm wstawiłem w nią szpilki 12mm i przykręciłem do niej przekładnie, a potem wymierzyłem kont, odciołem starą kolumnę i tą blachę przyspawałem pół automatem do skrzyni, 160A czyli nie zbyt mocnym. Migomatem można spokojnie spawać żeliwo z stalą, już nie raz spawałem i nic nie puściło.

Zbiornik wycinałem i spawałem cały dzień, sprawdziłem pod ciśnieniem, potem zrobiłem ręczny i nożny gaz.

Wąs na zwrotnicy nagrzałem i przebiłem na nowy stożek.

Opublikowano

Oba sposoby są dobre, ale jeśli mówimy o spawaniu to musi wykonać to ktoś kto to potrafi ,spawam i wiem co robię ale sam zdecydowałem sie na wersję skręcaną ,w końcu to układ kierowniczy i żartów nie ma ,Seweryn pisze że ma pospawane i wytrzymało 20lat więc zrobił to dobrze i niech on napisze czym i jak spawać aby było bezpiecznie.

Opublikowano

W swoim nie spawałem osobiście nie miałem wtedy doświadczenia w tym kierunku. Spawał znajomy elektrodami do żeliwa małymi odcinkami z przerwami tak by nie rozgrzewać zbyt mocno. I udało się. Dziś jest cała gama elektrod a czym to złapać trzeba by się dowiedzieć. Są strony które zajmują się takimi radami.

Opublikowano

Witam 2tyg temu kupilem c4011 przerabiana na c360 i zostalo do wymiany kolumna i w tym tkwi moje zapytanie. Czy bd kolumna pasować od c360 i czy trzeba zmieniać oś przednią ?? Mam okrąglą na 2 drążki i pod spodem drazek stabilizujacy prosze o rady

Opublikowano (edytowane)

Musisz wymienić drążek kierowniczy wzdłużny i oba wąsy bo są inne gałki, mniejsze jak w 330. Musisz założyć drążek poprzeczny.

Kolumna nie pasuje trzeba stara wycinać i wspawał płytę pod układ 60-ki lub przykręcić na przelot do obudowy sprzęgła.

Trzeba też przerobić pedał sprzęgła lub kupić z 60-ki,  przerobić ręczny gaz i założyć zbiornik paliwa z 60-ki. ten z 40-ki jest inny nie ma wybrania na kolumnę.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Najlepiej zrobić podstawkę z blachy i przekręcić ją w miejsce starej kolumny. Wpierw trzeba wyciąć obudowę starej. Podaj adres e-mail to ci podeślę foty tej przeróbki. Roku temu robiłem sąsiadowi taką przeróbkę

Opublikowano

gaz to najmniejszy problem ,moze pozostac na osi kolumny ,samo gaszenie to wina regulacji cięgła lub samej pompy ,najlepiej wyspawac podstawe pod nowa kolumne i przykrecic ja w otwory po korpusach bocznuch od starego układu  ,wpierw trzeba jedak sciać częćć korpusu od starej kolumny ,seweryn słusznie dodal że trzeba również wymienic zbiornik paliwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez MFargo
      Czy jest sens założenia nawigacji jak stacja jest odemnie 40km. Dodam że ciemny jestem w tym temacie.
       
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v