Skocz do zawartości

Polecane posty

farmer2008    0

witam mam pytanie do kogoś kto zna temat mam problem z ładowaniem w moim mf alternator sprawny styki przy akumulatoże wyczyszczone dodam że cały czas świeci kontrolka od ładowania ale nie tak intensywnie jak zawsze tylko tak jak przez mgłę słabo oraz aku na postoju ma 13.28 V a podczas pracy silnika gdy powinno być ładowanie aku ma tylko 13.12 V czyli mniej niż na postoju co to może być ? proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co masz na myśli mówiąc "sprawny"?? Pomiary chyba zrobiłeś ale w moim odczuciu są nie prawidłowe. Po pierwsze to sprawdzić stan szczotek na alternatorze! Objawy o których piszesz są zazwyczaj spowodowane zepsutym regulatorem napięcia (taka kostka z dwoma krótkimi kabelkami przykrecona do obudowy alternatora), ładowanie powinieneś mieć ponad 14 v niezależnie od obrotów i obciążenia! Chyba że masz żelowy aku. ale nie sądzę. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer2008    0

szczotki sprawdzone są w dobrym stanie a czy po odłonczeniu jakiejś kostki powinna zgasnąć ta kontrolka czy ona świeci bezpośrednio po przekręceniu kluczyka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukash3060    105

Miałem podobnie tyle, że zauważyłem to dopiero gdy pracowałem w nocy ( w dzień nie było nawet widać). Wymieniłem paski bo były już słabe, szczotki założyłem lepsze i potem miałem okazje sprawdzić ładowanie i już jest ok. Jeszcze tylko nie doszedłem gdzie mi obrotomierz gubi sygnał bo czasem tylko działa, po wymianie tego jakiś czas było ok ;) Ogółem sprawdź naciąg pasków i te szczotki :) Ja założyłem nie nowe co prawda ale w dużo lepszym stanie niż te co były :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Obrotomierz bierze sygnał z kontrolki ładowania jeśli ona gaśnie całkowie to zamyka się obwód obrotomierza i wskazówka działa ( sprawdzić i wyczyścić kostki od kontrolki względnie wszystkie na danym obwodzie)! Spodkałem się dwa razy z żarzącą się kontrolka widoczna tylko w nocy co prawda jeden w samochodzie i dwa razy był regulator napięcia! Alternator nie ważne czy jest obciążony czy nie, ma dawać 14V najlepiej 14,4!

 

Kontrolka zawsze święci po przekroczeniu kluczyka przez nią płynie prąd wzbudzenia na alternator bez którego alternator 6 diodowy nie zacznie wogóle ładowania! Jest wpiete szeregowo + z bezpiecznika i dalej ten sam plus na alternator, dopiero gdy alternator zacznie ładowac to znika uziemienie i kontrolka można powiedzieć dostaje drugi + z alternatora i gaśnie, bo bez masy nie będzie świecić! Myślę że raczej napewno winny będzie regulator napięcia a z kolei brak prawidłowego ładowania skutkuje nie działającym obrotomierzem!Chyba że którąś z 6 diód prostowniczych padła, to niestety ale bez rozbiórki i i miernika się nie obejdzie! Koszty regulatora w zależności czy jest razem że szczotkami czy nie to między 20 a 35zł więc zaczął bym od tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Dobrze kolego mmówisz z tym bo właśnie 14,4 miałem na wskaźniku, a za mała żaróweczka ? One są czerwone ( chodzi mi o te obudowy bo reszta ma czarne ;) ) One chyba obie powinny być 5 ? Regulator... jeśli to taki koszt to sam u siebie też to zobaczę :) To kolego @farmer2008 mamy przyczyny :)

Edytowano przez Lukash3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Moc żarówki w kontrolce raczej nie jest istotna i raczej powinna być taka jak przewiduje producent tzn. stosunkowo nie wielka ważne żeby była nie spalona ta żarowka , ładowanie zawsze święci na czerwono z symbolem bateryjki bo jest to dosyć istotna rzecz w silniku spalinowym jeśli o to ci chodziło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

Nie ;) Mówię o obudowie żarówki - ładowanie i smarowanie mają chyba 5 żaróweczki a już kiedyś była o tym mowa i ktoś wspominał ze teraz większośż żarówek to 3,5 :) Mówiąc o czerwonym miałem na myśli to że jak zajżymy od tyłu na panel to wszystkie czarne a te 2 mają czerwone łepki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Też miałem problem żarzącej się kontrolki od ładowania jak tylko kupiłem ciągnik obrotomierz był ok okazało się że do żarówki nie dochodziła dobrze masa brat przeciągną z obrotomierza i wszystko było i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem tylko czy w tym przypadku dodatkowa masa na kontrolce zmieni koledze ładowanie z 13,3 na 14,4V! Najlepiej zacząć od najprostszych czynności sprawdzenie oczyszczenie kostek czy pinow sprawdzenie kabli czy gdzieś nie przetarte i nie dotykają masy, a potem zostaje regulator bądź diody prostownicze na moje oko skoro szczotki i naciag paska jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niestety rzuciłem na szybko okiem na allegro i regulator napięcia ze szczotkami i szczotko trzymakiem nie jest taki tani do 30XX bo115 zł! Radzę sprawdzić połączenia i przewody i jeszcze komutator w jakim jest stanie a dopiero potem przejść do tych droższych napraw!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

No tak jak w przypadku niskiego prądu ładowania to nie zmieni nic ale gdy się żarzy bez powodu wystarczy jej dać masę.Jeżeli padł regulator to problem jeżeli skończyły się szczotki zawsze można kupić od jakiegoś elektronarzędzia i dotrzeć je do pożądanego kształtu na papierze ściernym bardzo drobnym i wlutować w miejsce starych ja tak robiłem już nie do jednego sprzętu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    105

NIe chciałem zakładać nowego tematu bo mam tylko jedno małe pytanie - alternator powinien mieć podłączoną pod "-" mase ? Bo jest + i - i z + idzie sygnał na obrotomierz, dziś chciałem to przeczyścić ale zeszła mi tylko nakrętka i podkładka bo dalej jest mocowanie chyba od szczotki na to założone i dopiero męski wtyk. Mam spray do styk to trochę tam zaaplikowałem i zakreciłem jak było. Pod - nic nie jest podłączone, a obrotomierz jak nie działał tak nie działa tyle że teraz po odpaleniu pokazuje mi 300-400 obr/min. a nie leży jak zawsze. Nie wiem co mu zrobić. Szczotki był wlutowane dużo dłuzsze niz te co był wcześniej ale to też wiele nie zmieniło. Ehr wszystko działa, ładowanie się nie świeci a orotomierz nie działa. teraz jak to poruszyłem to tak ajk wyzej wspomniałem. Co z tym zrobić ? Może macie jakieś pomysły co to może być ? Pasuje mi to zrobić przed robotami i puki nie robię nim wiele bo remont był a na dobrą sprawę nie bd wiedział ile mth już zrobiłem.Na zdjęciu od prawej str. widać zagięty męski wtyk i jak go zetknać z czymś to widać że jakies zwarcie sie robi. Ten błękitny obizolowany wczesniej jest zielony tylko dosztukowałem bo był spękany, poprzerywany i za krótki.

 

 

post-38343-0-78388800-1393425632_thumb.jpgpost-38343-0-36412000-1393425673_thumb.jpg

Edytowano przez Lukash3060

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jaco512
      zamierzam kupić coś z JD od 2140 do 3350. jakie macie opinie o tych modelach? na co zwracać uwagę przy kupnie poza ceną (stan tecniczny)? jakie usterki występują najczęściej?
    • Przez kamilagro
      Otóż Panowie mam problem.Nieraz zdarza sie ,że gdy przekrece zapłon to nie świecą się dwie kontrolki w lewym górnym rogu(ładowanie oraz ciśnienie oleju w silniku) co za tym idzie nie będzie działał EHR oraz obrotomierz.Gdy tak sie zrobi i lekko stukne ręką w kokpit pod kierownicą kontrolki nieraz po chwili zapalają sie.Dodam ze bezpieczniki sprawne ,alternator także.Prosze Was o pomoc.
    • Przez kamilagro
      witam.Posiadam ciągnik MF 3050 4x4 i szykuje sie do kupna pługu do niego.Prosiłbym was o rade jakiej szerokosci i ilu skibowy pług zagonowy do niego byłby najlepszy,Dodam że ziemie mam III,IV,V, klasy .Myślałem o 4x35 zagonowym,proszę o wasze spostrzeżenia. Pozdrawiam.
    • Przez rafal3050
      wzieliśmy pole w dzierżawe i tak jest kupe drzew i wczoraj jak robiłem agregatem scierniskowym zgiołem rure a tak dosłownie to rura jest cała tylko jak sie łonczy tłumik z rurą to w tłumiku pekł przy samej rurze tak na 4-5 cm wzieliśmy juz naprostowaliśmy jest ok tylko po dłuzszej drodze pekniecie sie bedzie powiekszać jak ja patrzyłem na cene tłumika to 600 zł zamurowało mnie juz bym kupił ale sie okazało ze jakis d*pek rure zespawał z tłumikiem a tak to rura prosta jest a tu trzeba jeszcze do kupić tą rure a z kolei to koszt 450 zł i to wychodzi 1000 zł a dla mnie to troche duzo moze ktos wie gdzie mozna dostać uzywany tłumik i rure lub jakieś namiary albo ktos wie jak to naprawic btłbym wdzięczny i prosze o szybką odpowiedz bo zaraz orka buraki ...
    • Przez kamilagro
      Witam wszystkich.Planuje kupno brony talerzowej do ciągnika MF 3050 4x4 70km.Brona talerzowa miałaby być jedna z trzech firm a mianowicie;Strumyk,Bomet,Akpil ze wskazaniem na tę pierwszą ze względu na przystepną cenę.Szerokość robocza to tak w granicach 2.4 lub 2.7m w układzie V.Gleba klasy od II do V ,teren zróżnicowany.Służyłaby do uprawy pożniwnej i talerzowania pola po kukurydzy.Jaka według was byłaby odpowiednia szerokość do tego ciągnika(myśle bardziej o 2.7m)? Proszę o wasze opinie na ten temat.
       
      Pozdrawiam
×