Skocz do zawartości
DominikG

Pronar 82sa

Polecane posty


DominikG    0

Witam mam pytanie gdyż robiłem hamulce postojowy i nożny i mam pytanie czy ręczny hamuje na jedno czy na dwa koła ? jak to się ? macie jakieś schematy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DominikG    0

ale jak to jest bo złożyłem hamulec ręczny( powymieniałem tarcze itp. przy ręcznym i nożnym ) i jak zaciągnę ręczny to kluczem mogę przekręcić kołem tylko że obydwie strony się wtedy kręcą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


hemi    16

Ręczny blokuje krzyżak satelit w mechanizmie różnicowym to dlatego koła kręcą się, ale w przeciwną stronę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


seweryn20    582

Kolega powiedział ci że ręczny w pronarze działa na krzyżak satelitów. jak podniesiesz tył do góry, zaciągniesz ręczny to jedno koło będzie się kręciło w prawo a drugie w lewo. Postudiuj zasadę działania układu różnicowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DominikG    0

Dobra dzięki jutro rozbieram dalej bo już hamulce zrobiłem tylko go zapale i zobacze se coś narazie to jest podparty na pustakach o ta taką suwnice od górnego i z lewej strony o piaste ale jeszcze zbiornik mi został do naprawienia bo nie pokazuje stanu paliwa i wałek ponieważ jak się go załączy i wyłączy to się obraca ale nie ciągnie (chyba bo niesprawdzałem) to pewnie ta taśma hamująca się wytarła a i znalazłem kiedys na allegro dwa typy tych taśm i nie wiem która bedzie lepsza ta droższa czy ta tańsza (jak sie ktoś orientuje)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DominikG    0

A jak to tam jest bo ze schematów w katologu nie potrafię sobie tego wyobrazić ? jak te taśmy są ? a gdzie tą regulacje można dokonać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


hemi    16

Masz WOM włączany siłownikiem tak? Stawiam na urwaną taśmę hamującą, mogło się też rozlecieć łożysko w sprzęgle WOMu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DominikG    0

Nie wiem czy jest siłowniczek ale z tego co się orientuje to chyba jest bo SA ma wałek załączany na przycisk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DominikG    0

No dobra zrozumiałem o jaki siłowniczek chodzi (ten zewnętrzny) no jest bo to wersja SA . Dziś wyciągłem bak (dużo zachodu było , ponieważ 1 raz rozbieraliśmy z tatą pronara bo tego roczny zakup ) a trzeba było siedzenie wyciągnąć i te dwa dekielki odkręcić oraz tą wajchę zdemontować od WOM`u i ten czujnik od poziomu paliwa wyciągnąć i dopiero wtedy wyciągliśmy bak i teraz pytanie jak wymienić tą taśmę bo uznaliśmy że jak już tyle rozbebeszone to trzeba wymienić mógł by mi ktoś podpowiedzieć ? bo chcemy ją wymienić a nie wiemy co jest w środku a nie chcemy bezsensu rozkręcać !

 

BARDZO DZIĘKUJE Z GÓRY ZA PODPOWIEDZI

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

W pokrywie tylnego mostu jest okienko a w nim regulacja womu. Musisz to wykręcić. Potem cały mechanizm odkręcając pokrywę w tylnej części z której wystaje wałek wom odkręcasz i wyciągasz do tyłu. Tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DominikG    0

acha czyli to okienko małe co jest przy samym podnośniku muszę odkręcić żeby podregulować ewentualnie a jak będę rozbierał i wymieniał tą taśme czy co tam w środku jest to muszę odkręcić tą na cztery śróbki przykręcaną pokrywę od tylniej części wałka co nie i wtedy dostanę się do tej taśmy ? bo chce tak zrobić zeby ten wałek WOM po załączeniu z wajchy i potem z przycisku i wyłączeniu z przycisku nie obracał się (ale żeby ta wajcha od załączaniu między nogami co jest była włącznoa ) to jak wymienię tą taśmę i wyreguluję to tak będzie

 

Przepraszam za to że piszę bez sensu czasami ale mi się spieszy ...

 

I Jeszcze raz dziękuję WAM drodzy użytkownicy ze pomoc A W SZCZEGÓLNOŚCI użytkownikom : seweryn20 i hemi

 

a co jest pod tym deklem co mi się ukazał jak sciągłem bak ? taka dużaaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

Żeby dostać się do taśm musisz ten duży dekiel ściągnąć. Spuść olej i oglądnij co go boli. Zwróć uwagę na łożyska na półosiach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Pod tym dużym jest mechanizm różnicowy, zwolnice mechanizm wom.

Jak będziesz rozbierał to w małym okienku musisz odkręcić śruby takie długie do regulacji womu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DominikG    0

No dobra dzięki za szybką odpowiedź . Jutro się za to biorę z tatą i zobaczymy :D Czyli mówicie żebym zwrócił uwagę na łożyska na półosiach i coś jeszcze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DominikG    0

Wszystko jest tak jak mówicie i za co WAM dziękuję . Hemi było tak jak mówisz taśma ta pierwsza od silnika pękła (ta hamująca) a ta druga cała . I mam pytanie jak wymienić taśmę hamującą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

Tak jak pisał seweryn musisz odkręcić i wymontować wom, potem demontujesz taśmy proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DominikG    0

No ba . Hemi co ty mechanikiem jesteś >? dobrze postawiłeś łożysko się rozleciało i taśma pękła :D:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DominikG    0

Co za dziady z tych ruskich . Kto k**wa robi korek większy niż narkętka nie dość że to kwadrat to jeszcze po stożku !!!!!!!!! . Już wiem dlaczego niedoradzali mi Pronara / Mtz`ta / Belarusa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hemi    16

Te korki chyba montują na kleju ostatnio musiałem się posiłkować palnikiem. Nie dawano robiłem 82SA na ten sam problem z WOMem i właśnie łożysko i taśma poszły. Wymieniliśmy też wszystkie łożyska w mechanizmie różnicowym, zwolnicach (pęknięty koszyk) i WOMie, prawie wszystkie były mocno zużyte. Ciągnik 1500 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez Silver
      który lepszy by był w gospodarstwie 35 ha z maszynami do c 360 (pług bym sobie dokupił), jaka jest różnica w spalaniu w lekkich pracach i czy jest jakaś regóła który bardziej awaryjny, dodatkowo chciał bym wozić nim drzewo z lasu i z prasą zwijającą pracować, więc jakie spalanie jednego i drugiego i który będzie mniej awaryjny?
    • Przez Pronar82a
      Jak mam przestawić zawór od butli ciśnieniowej w Pronarze 82A i gdzie on się znajduje, tak żeby mi lepiej przyczepy hamowały i żeby pierwsze przyczepy zaczęły hamować anie ciągnik.
    • Przez ursus914
      Temat założony na prośbe wuja, mianowicie gdy ciągnik stoi (niejest odpalany) dłużej niż dobe to z przewodów paliwowych zchodzi paliwo,i niemożna go odpalić, żeby odpalić trzeba podpompować ręczną pompką. Sprawa ta ma miejsce od nowości, instrukcja o takim czymś niepisze , próby zakładania zaworka zwrotnego nic niedały, dodam że układ jest szczelny. Ten egzemplaż jest jednym z pierwszych 10 szt. Może ktoś spodkał się u siebie z tym problemem lub wie co z tym zrobić . Za wszelkie porady z góry dzięki
    • Przez Pronarek82a
      Chce zalożyc do swego Pronara wiekszą pompe olejową! I chcę sie dowiedźiec ile kosztuje? Może ktoś u siebie założyl?
×