Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów.

Mój wujek ma model DX 6.05 z turem STOLLa kupiony 4 lata temu od Niemca .Używa go w gospodarstwie tylko do transportowania przyczep,presy na baloty i wyrzucania obornika z chlewni,czasami jakiś gruber. Ja pożyczam go do obornika,ale szczerze mówiąc wolałbym jakąś krótszą 80tkę,bo ten Deutz jest jednak długi z tym potężnym turem. Za to kultura pracy silnika,wspomaganie kierownicy i redukowanie biegów to sam luxus ;-).

 

Ale najważniejsze...

Dziś wyciągnąłem pierwszą głowicę (tą od kabiny strony),bo wygwizdało spod niej uszczelkę (prosta metalowa jakby pokryta miedzią podkładka średnicy tuleji). To była masakra jakaś. Otóż największy opór postawiła tylna częśc obudowy nawiewu wentylatora,która to jest we fabryce przykręcona do cylindra małymi śrubkami i co najgorsze do bloku główną szpilką mocującą głowicę do niego. Zeby wyjąć górą ten cylinder, naciąłem "gumówką" tą obudowę i wygiąłem blachę prostując do góry.

Zeby zrobić to po fachowemu,trzebaby wyciągnąć cały 6cylindrowy silnik na stół,by móc wykręcić jedną małą głowiczkę ...uff!

Silnik ma nakręcone jakieś 8 tyś.mth ale próg na tulei minimalny. Niestety tylko ta nieszczęsna uszczelka dała się we znaki i widać było,że to pierwszy jego remoncik.

Trudność w rozebraniu tego tłumaczę sobie tym,że Deutz robi z niezawodnych materiałów i rzadko się go naprawia,dlatego gdy się już coś zepsuje,to daje popalić. Podejrzewam,że jeszcze wiele mth przed nim.

Dla porównania,wujek ma też Zetora 16145 także z podobnym przebiegiem,ale remontowany był już wieeele razy ;-)

Pozdrawiam i pogody na życzenie życzę :D

 

E D I T: chciałem edytować swego posta,ale się pojawił na nowo,przepraszam.

Opublikowano

MI to zależy jak zacząłem używać świec to zaraz akumulator padał teraz to od razu zapalam i jakoś to jest ale akumulator już mam stary i trzeba będzie kupić nowy :P zastanawiałem sie też nad użyciem szybko startu ale nie wiem czy to dobry pomysł co o tym sądzicie??

Opublikowano

przecinak82 wymienial mi znajomy mechanik mowil ze łatwo poszlo a kosz jezeli chcesz kupić klocki w sklepie z częściami do traktorów to nie polecam bo wtedy klocki wynosą jakies 2 tys złotych głupota ja kupiłem identyczne kloscki w sklepie saochodowym i komplet wyniosł mnie 70 zl:)

Podaj namiary od jakiego samochodu pasują te klocki?

Mam AgroXtra 6.17 - trochę nowszy, ale tył może być podobny, silnik to wolnossąca 6-tka, tylko ma troszkę większą średnicę tłoków i 113 KM..

Opublikowano

klocki od mercedesa beczki:)

 

Witam

mam pytanie gdzie w tym traktorze w silniku znajdują się dokładnie świece płomieniowe czy tez żarowe bo chcę wymienić dzięki za podpowiedzi pozdrawiam

Opublikowano
Dnia 6.02.2022 o 05:49, fabianek123 napisał:

Koledzy kupiłem deutz fahr dx6.05 powiedzcie mi jaki jest schemat biegów ta mała wajcha przepatrzylem cały internet ....niema nigdzie

Znalazłeś? Mam książkę serwisową i chyba jest twój model w niej też opisany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v