Skocz do zawartości
farmtraczek

Sprzęgło Farmtrac 80 4WD

Polecane posty

farmtraczek    1

Witam posiadam farmtraca 80 4WD i nie wiem jak wyregulować w nim dobrze sprzęgło, jak włącze bieg a potem rewers to szarpie może ktoś wie kto sie na tym zna jak dobrze to wyregulować.Może ktoś zna ile ma być obrotów śruby na cięgle:)?

 

to cięgło pod ciągnikiem od sprzęgła powinno być luzne czy morze być trochę podciągnięte:)?

Jak podciągnę w kabinie linkę to znowu wysoko pedał sprzegła jest

 

chciałbym żeby wypowiedzieli się posiadacze takiego farmtraca jak jest u was z tym sprzęgłem :)?

Edytowano przez farmtraczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidkram    20

Odkręć nakrętki kontrujące i obracaj tym prętem/cięgłem od sprzęgła, samą ręką aż poczujesz nieznaczny opór, za kontruj nakrętki. Tak może być wyregulowane nie za lużno/nie za ciasno.

 

A rewers może szarpie dlatego że wymaga wyregulowania-cytat z forum za @NhBartek

 

 

Z prawej strony przy kadłubie skrzyni biegów jest taka blokada która uniemozliwia operowanie rewersem bez wcisniecia sprzęgła. Być może wymaga regulacji. To tylko chwila roboty.

 

Ta blokada jest w okolicach butli za akumulatorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    526

Pamiętaj, że za mocno nie można dokręcić, aby łożysko oporowe cały czas się nie kręciło, bo je zatrzesz. Druga sprawa o ile mnie pamięć nie myli, w instrukcji obsługi pisało jak wyregulować sprzęgło.

 

Co do tej regulacji rewersu to nie jest ona po to jak rewers szarpie, tylko jak ciężko chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian2011    111

Powiem tak że tak jak pisze w instrukcji nie da się prawidłowo wyregulować sprzęgła i warto samemu to wyregulować bo można szybko uszkodzić sprzęgło. U mnie zainteresowałem się sprzęgłem po 50 mtg niby serwisant sprawdzał ale nie było luzu jak odkręciłem tą śróbę regulacyjną i zrobiłem minimalny luż cieżko wchodziły biegi i rewers i ciągnik ruszał lekko na wciśniętym sprzęgle .Najlepiej luz sprawdzić na tej dzwigni taki płaskownik co wychodzi z obudowy sprzegła i na nim mam ten milimetr dwa nim wyczujesz łożysko oporowe ale aby potem dobrze sprzęgło rozłączało pokręciłem koło pedału sprzegła w kabinie na lince może mniej wygodnie ale podniósł się pedał lekko do góry ponad poziom pedału chamulca ale sprzegło działa idealnie i łożysko oporowe nie pracuje czały czas napisałem po chłopsku ale myślę że w miarę zrozumiale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    1

no ten luz minimalny zrobiłem na cięgle,Ja jak włącze bieg i potem rewers to czuć że ciągnik rusza kilka centymetrów szarpie, musze jeszcze w kabinie podciągnąć na lince no ale niezbyt wygodnie jest potem pedał sprzęgła wysoko , no ale co zrobić sprubuje:)

 

A mówicie że jest jakaś blokada od rewersu czyli że bez sprzęgła nie włoże rewersu takie zabespieczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    111

Dokładnie taka blokada jest po prawej stronie prosta mechaniczna zapadka wciśniesz sprzęgło blokada pozwala użyć rewers ale to nic nie ma znaczenia dla regulacji luzu sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    526

Odchyl skrzynkę od akumulatora, zajrzyj pod kabinę i zobaczysz tą zapadkę. Chwila moment i wyregulowana, tam jest cięgno więc nie wiem w czym problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

2600 mth przy turze i skończyło mi się sprzęgło w Farmtracu. 2 tygodnie temu chodziło dobrze, a teraz buczy nawet przy ruszaniu z polowych, o szosowych nie mówiąc. Czy wymieniać całe sprzęgło czy na pierwszy raz wymienić tylko tarczę z łożyskiem, a docisk i obudowę dać do przeszlifowania?

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    45

Jak rozbierzesz to ocenisz czy zużyte .
Ja to bym sama tarcze wymienił ,no chyba ze docisk mocno zjchany ,ale to trzeba zobaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NhBartek    40

Nie kombinuj i wymieniaj kompletne sprzęgło oraz łożyska. Kompletne sprzęgło kosztuje 1900 zł w Agrotraktorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez hubertg7
      Witam! Mam problem z ursusem 4512. Otóż po remoncie ciągnika zaczął się problem ze sprzęgłem a dokładniej z tarczą od wałka WOM-u. Po założeniu nowej tarczy ciągnik pracował może ze 3 dni i tarcza znowu się rozleciała. Szykowaliśmy go już 4 razy i zawsze jest to samo. Jedyne co mnie zastanawia to jest to że gdy ciągnik się rozgrzeje ze sprzęgła dochodzą dźwięki jakby coś ocierało albo coś. Dzwoniliśmy po mechanikach i nikt się nie chce tego podjąć i nikt nie wie co może być. Koledzy pomóżcie. Czy to może być wina docisku??
    • Przez LukaszSZCZ999
      Dobry wieczór. Panowie, wymieniłem tarczę sprzęgłową (490zł w Grene), docisku mimo bruzd wydartych przez nity poprzedniej tarczy nie toczyłem.
       
      Po złożeniu ciągnika nie mogłem wrzucić biegu bo po prostu zgrzytało. Wrzuciłem bieg na zgaszonym silniku, odpaliłem, mimo wciśniętego pedału do dechy, ciągnik zaczął się toczyć. Pomyślicie że jest zapowietrzone.. Odpowietrzyłem, twardość jest w porządku. Pojeździłem trochę i jest odrobinę lepiej, ale z każdą zmianą biegu myślę "zgrzytnie czy nie?", no i niestety strasznie niewygodne jest wciskanie sprzęgła do samego końca by dobrze wysprzęglić (już dwu centymetrowe popuszczenie sprzęgła od maksimum powoduje całkowite "załapanie" sprzęgła).
      Ponadto zauważyłem, że pełne naciśnięcie pedału powoduje bardzo mały (ok 2milimetrowy) ruch docisku od tarczy. Czy ktoś wie ile powinien ten ruch wynosić?
       
      Co robić? Dotrze się to? Sam pedał obojętnie czy silnik odpalony czy nie ma luz, zastanawiam się czy czasem to on nie pozwala na całkowite wciśnięcie pompki.
       
      Piszcie, powiedzcie co można jeszcze wykonać by to naprawić.
    • Przez kamilo1
      Witam wszystkich.
      Zakupiłem dwa sezony temu bizona Z040 od znajomego, sprzęt mimo swoich lat jest w zadowalającym stanie, w ubiegłym roku już nim pracowałem i spisał sie wyśmienici( oczywiście opinia młodego rolnika i kompletnego laika w kwestii kombajnów) ale jak dla mnie i moich hektarów jest znakomity.
      podczas pracy zauważyłem że bizon ma mały problem podjechania na 3 i 2 biegu pod górkę ( górka wysoka, ale nie gwałtowna ), po wyłączeniu hederu i zestawu młócącego to samo. Bizon daje rade tylko na 1 biegu.
      Czy to tak ma być ?
      Jeśli nie to co mam naprawić?
      Dzięki za pomoc.
    • Przez mf4270
      Witam ostatnio w moim MF 4270 pękła linka sprzęgła . Zamówiłem nową na jakiejś stronie internetowej , założyłem i okazało sie ze linka jest za krótka (bardzo napięta) . I tu moje pytanie czy da sie jakoś wyregulować by dobrze je ustawić ???
×