Skocz do zawartości

Zetor 6045 - zwolnica koła przedniego mostu, zdjęcie kosza


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, w zetorze w prawym kole cieknie mi olej ze zwolnicy. Chce ściągnąć koło i po prostu wymienić simering który prawdopodobnie przepuszcza ten olej . Odkręciłem nakrętki, ściągnąłem łożysko, pokrywę osi, koło koronowe i zatrzymałem się na koszu satelit. Założyłem ścigacz i próbowałem ciągnąć ale coś nie idzie, nie chce na chama bo boje się że coś strzeli i pytanie co trzeba dalej zrobić ? Ciągnąc aż zejdzie czy jest jeszcze jakaś magiczna śrubka która to trzyma a jej nie widać . Pozdrawiam

http://zapodaj.net/0...cb2169.jpg.html

Opublikowano (edytowane)

Mam instrukcję napraw do tych ciagników i pisze :

 

9.Z pokrywy wykręcić 12 śrub M12 oraz zdjąć pokrywę wraz z łożyskiem 30212 E.Na zbieraku satelitów odbezpieczyć podkładki i wykręcić 3 śruby M 8 zdjąć koło koronowe

10.Zabierak satelitów wybić z tarczy koła ;)

 

Jeśli będziesz coś więcej potrzebował pisz na PW a postaram się pomóc ;) pozdrawiam

Edytowane przez Krystian7745
Opublikowano

Witam

 

Kolega @kozulek2 ma rację musisz dobrać się do tego z drugiej strony. W linku który podał jest wytłumaczone jak rozdzielić te dwa elementy zwolnicy . Można na dwa sposoby dokobić porzadny ściagacz i odpowiednio podeprzeć i wypchnąć lewarkiem hydraulicznym ,lub wycisnać za pomocą trzech śrub do tego przeznaczonych . ja opisałem w linku który jest podany wyżej nawet jak to zrobić, poczytaj a dowiesz się wszystkiego . Wrzuciłem jeszcze zdjęcia prawej i lewej strony jak to wygląda. http://www.fmix.pl/album/109239/przedni-naped-6245-7745-n/1

  • Like 1
Opublikowano

w takim przypadku stosuje sprawdzona od wielu lat prosta metode dla leniwych- robie mix oleju i smaru -az przestanie cieknac, przerabialem w tamtym roku rozbieranie zwolnicy ."troche" czasu-sily-nerwow to kosztuje.

Opublikowano

Jak na razie idzie jak po grudzie. Góra okręcona po przejściach, urwana śruba przewiercanie i gwintowanie na większą i jakoś poszło. Pytanie moje teraz takie, góra wyszła z łożyskiem i czy i jak wyciągnąć tą część gdzie to łożysko wchodzi bo jeśli tego nie wyciągnę to chyba nie wyjmę zwolnicy foto : http://zapodaj.net/9314bc105089d.jpg.html (tak się spieszyłem że zapomniałem to przetrzeć do zdjęcia ale myślę że wiadomo o co chodzi ). Drugie pytanie czy ta część która jest przymocowana na dole 4 śrubami nie da się jej inaczej ściągnąć niż przez kręcenie tych dwóch co na górze ? bo niestety w jednej już mi się gwint zerwał i pewnie będzie trzeba rozwiercać i gwintować na większy tak jak na górze.

Opublikowano

Wyjmujesz górę i dół z łożyskami i wychodzi zwrotnica nic więcej jej nie trzyma ,no może uszczelki gumowe i wałek na frezie. Ściągaj w dwie osoby lub jakimś podnośnikiem jak masz,bo ciężkie.

Co do zdjęcia dołu z łożyskiem to wybij główkę drążka i wykręć te 4 śruby z dołu i dobry młotek i walić w wystające ramie jak najbliżej łożyska i powinno zejść. Ja tak robiłem z jednej strony. U mnie z tymi gwintami tez było już coś grzebane i były niektóre poprzekręcane. Na przyszłość nagwintowałem na m 16x1,5 ,bo te M 12 x1,25 to ciut za słabe są wg. mnie aby wycisnąć tak zapieczony czop. Ja przed rozbieraniem na dzień wcześniej psikałem te miejsca na śruby do wyciągania odrdzewiaczem kilka razy i trochę to pomogło,a resztę zrobił młotek.

  • Like 1
Opublikowano

a ten stożek z łożyska co został (na zdjęciu) nie będzie przeszkadzał w wyjściu zwrotnicy? Jutro od rana zabieram się dalej do pracy. Jak myślisz wymienić łożyska jak już jest to zdjęte ? Jak na tyle lat to bynajmniej to jedno wygląda dobrze

Opublikowano

ok wszystko zeszło, teraz pytanie na przyszłość, jak tak ciężko to schodziło to trzeba będzie na wyciskarkę gdzieś czy samo zajdzie ?

 

oki, bo bardzo pomocnych zdjęciach doszedłem że śrubami wciągać ;p

Opublikowano

U mnie łożyska rozsypały się więc wymieniłem komplet na nowe. Dałem też nowe uszczelniacze i porządny smar,wymieniłem krzyżaki i simeringi .

 

Widzę że jakoś to wycisłeś i za pomocą tych 3 śrub?

Bo wciśnięcia z powrotem wkręć 3 śruby w gwinty tych co trzymią całą zwrotnicę i po kolei kręć i wejdzie pomału. Jak bedziesz miał wciśnięte tak że chwycisz tymi oryginalnymi śrubami to wkręć wszystkie i skręcaj. aż dojdzie do końca. Nie zakładaj podkładek zaginanych (zniszczą się podczas wciskania)pod te śruby tylko zwykłe okrągłe. Jak będziesz miał wciśnięte to odkręć wszystkie śruby,posmaruj pod samym łepkiem śrubę dookoła sylikonem jak nie chcesz aby ciekło z tego miejsca. Załóż te odginane podkładki dokręć i zagnij.

 

Co do simeringu tego dużego to uważaj aby podczas montażu nie zwichrował się.Musi ładnie prosto być nabity. Oczyść też papierem ściernym drobnym P400 - 600 ta gładź po której chodzi simering. Inaczej może nie chodzić ten nowy w tym samym miejscu i zniszczy go.

  • Like 1
Opublikowano

tak za pomocą tych 3 śrub. Zobaczyłem na zdjęciu i tak zrobiłem . już wszystko złożone, duży simering niby wyglądał dobrze, nie był zniszczony czy coś, ale ciekło... może z tych małych co wał wchodzi, ale znowu jakby z nich ciekło to by na koło nie kapało. Ale już wszystko wymienione, w sobotę jeszcze muszę wał od napędu założyć bo krzyżak się rozleciał i blokowało przedni napęd i będzie próba. Jeszcze jedno pytanie, jaki olej, zwykły hipol czy coś specjalnego ??

Opublikowano

Ja zalałem hipol przekładniowy najgęstrzy jaki dostałem kupić. Co do simeringu to na pewno krawędź ,która uszczelnia była już zjechana na płasko i dlatego ciekła.

Opublikowano

Najgęstszy olej zalany, wszystko działa jak należy, chodź po przepłukaniu prawego koła benzyną ekstrakcyjną i zalaniu nowym olejem ( poprzednio ktoś napchał smaru dlatego nie ciekło tak jak w lewym ) powstała ta sama sytuacja co w kole prawym ale to już nie problem, po orce zrobi się i lewe :) . Szczególne podziękowania dla Radekk za rady i udostępnione zdjęcia bez czego sam bym tego na pewno nie zrobił ;). Temat do zamknięcia.

Opublikowano

 

Co do simeringu tego dużego to uważaj aby podczas montażu nie zwichrował się.Musi ładnie prosto być nabity. Oczyść też papierem ściernym drobnym P400 - 600 ta gładź po której chodzi simering. Inaczej może nie chodzić ten nowy w tym samym miejscu i zniszczy go.

ta gładz to poprostu nabity pierścień który się wymienia na nowy , szkoda roboty żeby zostawiac to na starym

Opublikowano

To wiem kolego @kozulek2 , że ten pierścień jest wymienny. Jak ja to robiłem to nie mieli w sklepie takich. Po oględzinach stwierdziłem ,że po co to wymieniać jak można wyczyścić i posłuży może lepiej jak nowy. Co innego jakby był mocno wyjechany rowek na nim to nie warto kombinować.

Opublikowano

Witam mam problem chyba wyrobiło sie łozysko bo przednie prawe koło ma luz i zaczał cieknac olej i stało sie to prawdopodobnie przez jazde na niedokreconych srubach zetor to 6245 Jak sie za to zbarc i co trzeba wymienic?

Opublikowano

Miałem ten sam problem co u ciebie. Odkręciłem dekielek na 3 śruby, będziesz miał dwie nakrętki a między nimi podkładkę zabezpieczającą. Odkręcasz jedną nakrętkę, odginasz podkładkę zabezpieczającą i dokręcasz drugą nakretkę. Żeby zlikwidować wyciek przejrzyj tą galerię i będziesz wiedział jak zabrać się do naprawy http://www.fmix.pl/album/109239/przedni-naped-6245-7745-n/1 Mi do naprawy wystarczyły w zupełności te zdjęcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v