qazi Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 to MTZ były na ramie? bo ja zawsze myslałem że to tylko półrama
janusz20 Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 To i T25 ma półrame. :lol:
brzozak2 Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 polrama, ale rama szczatkowa, taka jak w fendtach. @jaro nie pewny nie jestem, mtza mial tata 15 lat temu i od tej pory zadnego nie widzialem, ale cos tam bylo. 1
Sebo62 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 mam do Was koledzy pytanie odnosnie ariona 610 w Cis"ie- czy biorąc ten ciagnik bede mial w standardzie wszystkie opcje które sa podane na stgronie claasa:???? Automatyka przełączania HEXACTIV Uruchomienie przekładni HEXACTIV Agresja przełączania nawrotnego REVERSHIFT Ustawienie czasu i wydatku elektronicznych zespołów sterowania na ELECTROPILOT (opcja) Funkcje komputera pokładowego: liczenie powierzchni, zużycia paliwa, wydajność powierzchniowa Informacja i przeglądach
Art Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Electropilot opcja, funkcje komputera pokładowego też opcja, ja się nie upomniałem i teraz muszę wykupić klucz od claasa to wtedy serwis mi to uaktywni(chodzi o spalanie itd).
Sebo62 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 czyli te dwie opcje niedostepne...a automatyke przekladni mozesz ustawiac?a duzo taki klucz kosztuje?
Art Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 automatykę mogę ustawiać a ceny klucza nie znam, serwisant który miał to załatwić jest wiecznie zajęty
slawny Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 od nowego roku beda nowe serie 500 i 600, wersje z bestopniowka wygladaja w srodku kosmicznie.
krzysiek16m Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Skąd masz te informacje? Masz jakieś zdjęcia? Na Opolagrze Claasy bardzo mi się podobały w kabinie, na Agritechnice, Ariony wypadły dosyć blado w porównaniu do konkurencji, także jakieś zmiany są potrzebne.
slawny Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 mialem dzisiaj na testach ariona 620 i przedstawiciel pokazywal mi zdjecia na telefonie, byl pokaz tych ciagnikow ale tylko wewnetrzny claasa.
Bartek60001 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Kolega Sławny ma rację nowa kabina w Arionach 500/600 bedzie prawie identyczna jak w nowym Axionie 900
KamilW Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Co do obecnie produkowanych Arionów. Wyzyskiem wg. mnie jest dopłata za to, żeby CIS pokazywał spalane, dopłata ta wynosi 1000 zł, a modyfikacja ciągnika polega na wprowadzeniu do kompa unikalnego kodu, który wg. dealera jest inny dla każdego ciągnika (numeru nadwozia). To po prostu wyłudzanie kasiory!
artur4 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 To, że Claas musi wypuścić na rynek unowocześnianego Ariona jest bardziej niż pewne, bowiem za chwilę sprzedaż nowych ciągników z silnikami nie spełniającymi najnowszej normy emisji spalin w ogóle nie będzie możliwa. Stąd też informacje o nowych fotach, nowej kabinie. Dziwię się trochę że nie zaprezentowali swojego nowego projektu na niedawnej Agrotechnice w Hanowerze. Pokazali tylko Axiona 900. Niestety AXION 900 nie jest już wyposażony w silnik od Johna Deera, tylko włoski badziewek od Fiata/Iveco, i kolejne niestety - na 99,9% włoski badziewek, który spełni nowe normy emisji spalin także zostanie zamontowany w nowej wersji Ariona. Co z tego, że Arion 2012 będzie miał nowe tzw. wypasione sterowanie, ciut nowszą kabinę, ładniejsze detale jak będzie napędzało go coś co z gruntu jest o wiele gorsze niż to co dotychczas dawał John Deere. Moim zdaniem jeśli macie zamiar zainwestować w Claasa to kupować rozwiązanie oparte o Deere’owskie silniki.
Bartek60001 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 artur4 co do Axiona 900 to jak najbardziej, będzie napedzany silnikiem FPT, jednakże Arion 400/500/600 zostaje przy silnikach John Deera, tak samo jak Axion serii 800, i czy będzie to rok 2012/2013 to silniki w tych modelach JD będą. Informacja pewna, ponieważ w Hannoverze była premiera tych nowych ciągników, ale tylko dla dealerów.
MASZLAND Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Kolego artur4 po czym wnosisz że IVECO to na 99,9% badziew jakieś konkrety itd???? Musisz to powiedzieć kierowcom TIR którzy jeżdżą miliony kilometrów na tych silnikach cóż każdy ma prawo do swojej oceny. Moim zdaniem jeżeli np napis na tym silniku byłby inny to pewnie mowa by była że rewelacja kwestia jak się to opakuje.
roter Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 W moim ciągniku jest silnik IVECO i jestem bardzo zadowolony, nie rozumiem tych dziwnych opinni kolegi. Z tego co obserwuję mam dużo niższe spalanie niż u znajomego w C. z silnikiem John Deera.
danield28 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 W jednym z tematów była dyskusja na temat silników w ciągnikach Claas... Produkowane są one przez DPS (Deere Power System)... Więc ciągniki Claas posiadają tą samą serię silników w sobie co John Deere czyli np. silnik z serii PowerTech Plus... Różnica polega na tym, że są to inne modele silników, dla przykładu: Claas Arion 610-640 Cis/Cebis ma silnik 6068HRT natomiast seria John Deere 6630-6930 premium ma silnik 6068HL... Pozdrawiam
Bartek60001 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Daniel tak są to te same silniki, tylko z innymi wtryskiwaczami, turbinami, innym sterowaniem, innym kątem wtrysku paliwa
jacek1296 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 W jednym z tematów była dyskusja na temat silników w ciągnikach Claas... Produkowane są one przez DPS (Deere Power System)... Więc ciągniki Claas posiadają tą samą serię silników w sobie co John Deere czyli np. silnik z serii PowerTech Plus... Różnica polega na tym, że są to inne modele silników, dla przykładu: Claas Arion 610-640 Cis/Cebis ma silnik 6068HRT natomiast seria John Deere 6630-6930 premium ma silnik 6068HL... Pozdrawiam A czym się różni silnik 6068HRT od silnika 6068 HL? Pytam poważnie.
danield28 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 @jacek1296 sam nie wiem czy się różnią gdyż nie ma na ten temat w internecie praktycznie nic... Pozdrawiam
piter1281 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 (edytowane) no no mocne są i mają siły dużo Edytowane 13 Stycznia 2012 przez piter1281
artur4 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Kolego artur4 po czym wnosisz że IVECO to na 99,9% badziew jakieś konkrety itd???? Musisz to powiedzieć kierowcom TIR którzy jeżdżą miliony kilometrów na tych silnikach cóż każdy ma prawo do swojej oceny. Moim zdaniem jeżeli np napis na tym silniku byłby inny to pewnie mowa by była że rewelacja kwestia jak się to opakuje. Maszland: Tu nie chodzi o opakowanie. Opakowanie ma znaczenie w takich kwestiach jak napoje energetyczne: możesz kupić litr red bullla za 10 zł. albo coś ulokowanego na dole sklepowego regału, niewspartego reklamą za 1,99. Skład jest identyczny. Wybór ma charakter z przedziału IQ zakupowe. W kwestiach takich jak maszyny znaczenie ma technologia, doświadczenie, wiedza itd. Napisałeś o TIRowcach. Ok – jeżdżą oni wiele km ale jak to ująłeś do milionów będzie daleko. Spróbuj wycenić np. Mercedesa Actrosa i Iveco Stralis, różnica będzie duża. Żeby było jeszcze jaśniej. Wyceń auto używane - Iveco jest tym, które na wartości traci bardzo wiele - skądś się to bierze i na pewno nie z przekonania opartego na logo, jakie umieszczono na masce auta. Popytaj użytkowników samochodów dostawczych, spróbuj porównać np. dostawczaka Iveco a np. Mercedesa Sprintera. Ja mam doświadczenia wskazujące na wyższość technologii niemieckiej nad włoską. I żeby było jasne - nie twierdzę że Włoch to plastikowe tłoki. W Cese’ach, New Hollandach jakoś to działa, ale kiedy do wyboru mam DPS’a, SISU, czy Deutza to stawiam na czołówkę - ot tyle. A jeśli ktoś pisze, że ma w swym traktorze silnik od Fiata i działa mu dobrze to świetnie. Ja mam przekonanie, że DPS, SISU czy Deutz są bardziej żywotne niż Fiat/Iveco.
MASZLAND Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Artur4 zgoda każdy ma swoją opinię i to szanujemy. Jakbym przejechał dostawczakiem minimum 200 tys km IVECO i np MERCEDESEM to wtedy mogę swoją opinię wyrazić. Na przykładzie osobówek a trochę przerzuciłem akurat służbowych to najlepiej wypadła SKODA 1,9D zwykły silnik ale ostatnio jeździłem Oplem Corsa 1,3 CDTI okazuje się silnik FIAT i rewelacyjnie dobra jednostka i oszczędna i bezawaryjna przebieg 230.000 tys. Co do cen to fakt są marki które spadają cenowo inne trzymają cenę co do ciężarówek nie wypowiadam się szczegółowo bo nie znam tej dziedziny. Gdyby być inżynierem silnikowym i studiować tą dziedzinę plus być mechanikiem z co najmniej 20 letnim doświadczeniem wtedy pewnie udowadniałbym swoje racje. Z moich doświadczeń silniki IVECO akurat w ciągnikach nie są problematyczne ciekawi mnie tylko jak to wygląda w nowym AXIONIE 900 bo silnik to jedno a osprzęt elektronika i skrzynia jako całość drugie pożyjemy zobaczymy. Nie da się ukryć że silniki DPS mają wyższość nad innymi walorami technicznymi i mocą itd to jest fakt ale jak sam powiedziałeś plastikowych tłoków nikt nie robi, w swojej okolicy obserwuję bacznie dwa starsze NH z serii TM i zobaczymy ile wypracują godzin na razie mają mało między 3-4 tys więc nic o żywotności powiedzieć nie można w stosunku np. do Renault czy FENDT na silniku MWM co mają po 15 tys godzin bez remontu.
Rekomendowane odpowiedzi
Claas Mercator 60 albo 50.
Claas Ares 836RZ
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się