Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

był juz taki temat na af ale powiem Ci że mf 255 ma zwolnice a mf 235 niema i w mf 235 to koło napedzane jest prosto z mechanizmu różnicowego a 255 jest przez zwolnice i wtedy występują mniejsze siły na mechaniżmie różnicowym a które jest lepsze ?/ dobre są obydwa bo jeszcze niespotkałem sie żeby w mf 235 poleciał dyfer widocznie konstruktorzy stwierdzili że do tej mocy nie trzeba zakładać zwolnic bo dyfer wytrzyma ;)

Opublikowano
był juz taki temat na af ale powiem Ci że mf 255 ma zwolnice a mf 235 niema i w mf 235 to koło napedzane jest prosto z mechanizmu różnicowego a 255 jest przez zwolnice i wtedy występują mniejsze siły na mechaniżmie różnicowym a które jest lepsze ?/ dobre są obydwa bo jeszcze niespotkałem sie żeby w mf 235 poleciał dyfer widocznie konstruktorzy stwierdzili że do tej mocy nie trzeba zakładać zwolnic bo dyfer wytrzyma ;)

Oj poleciał, sąsiad kupił mf 235 z rozwalonym dyfrema ciągnik nie był dużo wypracowany, słyszałem też od mechanika zajmującego się mf-ami że ten dyfer w 235 jest bardzo delikatny, ciekawe jak tam chamulce, bo w 255 są super, ale i w 255 po 20 latach kosz staelit będący zwolnicą potrafi się rozsypać, plus tego moctu w 235 to jest to że ciągnik jest dużo szybszy

Opublikowano
czym sa one zastopione w MF 235 ;)

Zastąpione są większym przełożeniem przekładni głównej (kątowej). Jak już prezesmax napisał, zwolnice odciążają mechanizm róznicowy przy podobnym przełożeniu całkowitym. 235 ma mniejszą moc i mniejsze siły działają na dyferencjał dlatego konstruktorzy uprościli konstrukcje. Jednak najczęściej siada w nim właśnie mechanizm róznicowy...

Opublikowano
Oj poleciał, sąsiad kupił mf 235 z rozwalonym dyfrema ciągnik nie był dużo wypracowany, słyszałem też od mechanika zajmującego się mf-ami że ten dyfer w 235 jest bardzo delikatny, ciekawe jak tam chamulce, bo w 255 są super, ale i w 255 po 20 latach kosz staelit będący zwolnicą potrafi się rozsypać, plus tego moctu w 235 to jest to że ciągnik jest dużo szybszy

ja powiem tak że unas w okolicy jest około 50 mf 235 ale są one orginalne angielskie i nikomu nie poszedł wiec sie opieram na swoich doświadczeniach co do delikatności to niewiem ja powiem tak ja ciągałem 3 skiby z kolczatką w orce na gł 25cm i jeździłem na pierwszym biegu i tak przez 8 lat i nic mu sie nie stało

Opublikowano

Ja już nie bede pisał co mój mf robi ale to co robi to se w polu odpoczywa, a ten z rozwalonym dyfrem 235 był orginalny wersja eksportowa angielska, ale może się i taki trafił u mnie walnoł kosz satelit na reduktorze po 18 latach pracy u znajomego na zwolnicy kosz satelit po 15 latach, cóż maszyna z przebiegiem i pełnoletnia ma prawo do awarii, niestety taka awaria najczęściej kosztuje ponad 1 tyś zł, ale to w starych maszynach, żeby komuś w kilkulatku coś się rozwaliło nie słyszałem nigdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez tiger2911
      Pod koniec roku pojawił się problem wymieniłem tłumik i kolanko z układu wydechowego po zamontowaniu i odpaleniu po dwóch dniach od montażu, podczas pracy pojawia się woda przy połączeniu układu wydechowego. To jeden z problemów bo drugi to ciągnik raz pali jednego dnia a drugiego nie chce odpalić aż gasnie podświetlenie tablicy  akumulator naładowany na maksa 
      Proszę o podpowiedź co mu dolega 
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v