Skocz do zawartości
Tanco96

Problem ze smarowaniem silnika w C330M

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c330m
Tanco96    10

Witam.Na wstepie chciałbym podkreślić iż sytuacja jest napięta jak plandeka na żuku a to wszystko przez dziwny problem z kontrolką smaowania w ciapku. Dziś wymieniłem olej i pojechałem podorywać. Dodam iż przed wymianą oleu wszystko było wporządku,gdy wymieniłem olej to odpaliłem ciapka na troszkę silnik popracował na wolnych obrotach i wszystko było wporządku tzn.żadnych wycieków,smarowanie się nie paliło,zgasiłem go i po ok.30minutach sprawdziłem stan oleju i był w normie. Wyjechałem w pole podorywałem ok. godziny aż tu nagle na nawrocie zapaliła się lampeczka smarowania. No to zgasiłem silnik zrobiłem oględziny silnika czy nie ma oleju w chłodnicy czy nie wywala do z pod korka oleju itd. i po 15 minutach sprawdziłem stan oleju i był w normie lecz gdy odpaliłem traktor najpierw kontrolka zgasła a potem się znów zapaliła ale nawyższych obrotach zgasła no więc zjechałem z pola i chciałbym się was poradzić co może przyczyną tego incydentu. Z góry dziękuje serdecznie za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Tematów takich już było sporo...

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem bo czujnik wiesz mógł się zepsuć itp manometr pokaże faktyczne ciśnienie

Jeśli będzie zbyt niskie wtedy trzeba szukać dalej, nic nie pisałeś o filtrze kiedy wymieniany??? Jeśli filtr wymieniany i czysty trzeba zdjąć misę i zacząć od pompy czyli mocowanie smoka, zaworek przelewowy, połączenie pompy z blokiem(rurka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

Przepaszam jeśli taki temat juz był. Filtr oleju wymieniany dziś razem z olejem. Dziwne to troszkę bo ta kontrolka działa teraz jak kontrolka od ładowania.Jeszcze się zastanawiam czy ten olej czasami jakiś felerny nie jest niby jak brałem go wlewałem to nic dziwnego nie zauważyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

johenek    3

zacznij od zmiezenia ciśnienia oleju... jak będzie niskie to zacznij od wymiany oleju bo może być felerny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

Panowie wczoraj odpaliłem ciągnik z samego rańca i nic się nie paliło wszystko w jak najlepszym porzadku pojeździłem z 2 godziny z kosiarką rotacyjną i kontrolka się zapaliła więc zgasiłem go na 10 minut odpaliłem pojeździłem jakieś 15 minut i znowu to samo.Im dłuższa przerwa w działaniu silnika tym później dłuższy czas jego pracy bez tej kontrolki. Myślę że ten olej moze być jakiś felerny bo kupowany był na targowicy luzem (kupowaliśmy tak od długiego czasu i nic się nie działo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2345

z oleju robi Ci się po prostu woda z tego wynika, ma tak małą lepkość po rozgrzaniu, że nie potrafi utrzymać ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

wymieniłem olej ale nie potrzebnie bo po wymianie oleju kontrolka zaczęła mi się palić jak ładowanie czyli na małych obrotach się zapalać itd. W końcu poprzeglądałem wszystkie kable i okazało się że jeden jest nadpalonyczyli został sam drut a osłonka się spaliła dołączyliśmy inny kabelek i jak na razie się nie pali ale pojawiają się inne cuda wianki itp. Czyli bez elektryka się nie obejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mark21    0

Pierwsze co bym zrobił w tej sytuacji to wymienił czujnik oleju lub zmierzył ciśnienie.

Z tego co opisujesz wnioskuję, że na starym oleju kontrolka nie zapalała sie bo ciśnienie było większe, olej był przepracowany i gęsty.

po wymianie nowy olej ma mniejszą lepkość. Przy zimnym oleju ciśnienie zawsze jest większe. Jak silnik się rozgrzeje ciśnienie spada. Na nowym oleju po rozgrzaniu silnika ciśnienie jest mniejsze niż na starym

Z tego wynika, że albo czujnik jest walnięty albo faktycznie masz za niskie ciśnienie.

Miałem taką usterkę kiedyś w swoim "maluchu". Wtedy walnięty był czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tanco96    10

Żeby zakończyć ten temat to podsumuje to wszystko

-został wkręcony zestaw do mierzenia ciśnienia oleju i w orce ciśnienie było mniej więcej na większej części zielonej skali (patrząc od lewej strony)

-ciągnik został zaprowadzony do elektryka by zrobił porządek z elektryką (bo czasami kontrolka ciśnienia paliła się z takim samym natężeniem światła tak jak kontrolka ładowania)

-został wymieniony również czujnik i problemy zniknęły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×