Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Na wstepie chciałbym podkreślić iż sytuacja jest napięta jak plandeka na żuku a to wszystko przez dziwny problem z kontrolką smaowania w ciapku. Dziś wymieniłem olej i pojechałem podorywać. Dodam iż przed wymianą oleu wszystko było wporządku,gdy wymieniłem olej to odpaliłem ciapka na troszkę silnik popracował na wolnych obrotach i wszystko było wporządku tzn.żadnych wycieków,smarowanie się nie paliło,zgasiłem go i po ok.30minutach sprawdziłem stan oleju i był w normie. Wyjechałem w pole podorywałem ok. godziny aż tu nagle na nawrocie zapaliła się lampeczka smarowania. No to zgasiłem silnik zrobiłem oględziny silnika czy nie ma oleju w chłodnicy czy nie wywala do z pod korka oleju itd. i po 15 minutach sprawdziłem stan oleju i był w normie lecz gdy odpaliłem traktor najpierw kontrolka zgasła a potem się znów zapaliła ale nawyższych obrotach zgasła no więc zjechałem z pola i chciałbym się was poradzić co może przyczyną tego incydentu. Z góry dziękuje serdecznie za odpowiedź :)

Opublikowano

Tematów takich już było sporo...

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem bo czujnik wiesz mógł się zepsuć itp manometr pokaże faktyczne ciśnienie

Jeśli będzie zbyt niskie wtedy trzeba szukać dalej, nic nie pisałeś o filtrze kiedy wymieniany??? Jeśli filtr wymieniany i czysty trzeba zdjąć misę i zacząć od pompy czyli mocowanie smoka, zaworek przelewowy, połączenie pompy z blokiem(rurka)

Opublikowano

Przepaszam jeśli taki temat juz był. Filtr oleju wymieniany dziś razem z olejem. Dziwne to troszkę bo ta kontrolka działa teraz jak kontrolka od ładowania.Jeszcze się zastanawiam czy ten olej czasami jakiś felerny nie jest niby jak brałem go wlewałem to nic dziwnego nie zauważyłem.

Opublikowano

Panowie wczoraj odpaliłem ciągnik z samego rańca i nic się nie paliło wszystko w jak najlepszym porzadku pojeździłem z 2 godziny z kosiarką rotacyjną i kontrolka się zapaliła więc zgasiłem go na 10 minut odpaliłem pojeździłem jakieś 15 minut i znowu to samo.Im dłuższa przerwa w działaniu silnika tym później dłuższy czas jego pracy bez tej kontrolki. Myślę że ten olej moze być jakiś felerny bo kupowany był na targowicy luzem (kupowaliśmy tak od długiego czasu i nic się nie działo)

Opublikowano

wymieniłem olej ale nie potrzebnie bo po wymianie oleju kontrolka zaczęła mi się palić jak ładowanie czyli na małych obrotach się zapalać itd. W końcu poprzeglądałem wszystkie kable i okazało się że jeden jest nadpalonyczyli został sam drut a osłonka się spaliła dołączyliśmy inny kabelek i jak na razie się nie pali ale pojawiają się inne cuda wianki itp. Czyli bez elektryka się nie obejdzie.

Opublikowano

Pierwsze co bym zrobił w tej sytuacji to wymienił czujnik oleju lub zmierzył ciśnienie.

Z tego co opisujesz wnioskuję, że na starym oleju kontrolka nie zapalała sie bo ciśnienie było większe, olej był przepracowany i gęsty.

po wymianie nowy olej ma mniejszą lepkość. Przy zimnym oleju ciśnienie zawsze jest większe. Jak silnik się rozgrzeje ciśnienie spada. Na nowym oleju po rozgrzaniu silnika ciśnienie jest mniejsze niż na starym

Z tego wynika, że albo czujnik jest walnięty albo faktycznie masz za niskie ciśnienie.

Miałem taką usterkę kiedyś w swoim "maluchu". Wtedy walnięty był czujnik

Opublikowano

Żeby zakończyć ten temat to podsumuje to wszystko

-został wkręcony zestaw do mierzenia ciśnienia oleju i w orce ciśnienie było mniej więcej na większej części zielonej skali (patrząc od lewej strony)

-ciągnik został zaprowadzony do elektryka by zrobił porządek z elektryką (bo czasami kontrolka ciśnienia paliła się z takim samym natężeniem światła tak jak kontrolka ładowania)

-został wymieniony również czujnik i problemy zniknęły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez silver1830
      Potrzebuje opini na temat silników Perkinsa euro 3 i Słowackich silników Martin disel po roku 2000 wszystko mnie interesuje awaryjność spalanie i częśći zamienne i remonty
    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v