Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Klima w 550

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witajcie

Jest sprawa postanowiłem wskrzesić klimę w mojej reni 550rx bo nie idzie wyrobić tak gorąco... od kupna ciągnika klima była niesprawna jak włączałem klimę w kabinie było słychać charakterystyczne syczenie a gdy zmieniałem natężenie to z tyłu z pod sufitu było słychać że coś tam się przełącza. Pojechałem kilka dni temu sprawdzić szczelność nabili mi azotem no i niby jest wszystko ok startego czynnika było 140 dzwoniłem do claasa żeby mi powiedzieli ile czynnika wchodzi... podobno 1250 no i tyle mi mechanik nabił. Wszystko niby jest ok próżnia, szczelność itp. a klima nie chłodzi niestety i teraz gdy włączam klimatyzację albo zmieniam jej natężenie nic nie słychać żadnego pikania i syczenia. Wiecie co to może być ? czy jak włączam klimę to powinno słychać jakieś piknięcie z jej strony ? (nic u mnie nie słychać) np. w aucie jak włączę to słyszę że sprężarka się włączyła. Jutro odkręcę pokrywę pod halogenami i wyczyszczę styki i taką chłodniczkę może coś pomoże.... A może poprostu za malo czynnika jest ???

 

Pomocy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Hej mniej więcej tak nie załączał się elektromagnes na sprężarce i dosłownie szukałem po kabelkach i okazało się, że nie dochodzi prąd. W kabinie jak przekręcam na klime to słychać jak stycznik przełącza, pstryka ale sprężarka się nie włącza. Z przodu jest taka gruszka przy chłodnicach osuszacz chyba czy coś takiego i tam jest czujniczek i 2 kabelki nasadzone jeden kabelek idzie własnie do elektromagnesu a drugi z kabiny w którym nie ma prądu a powinien po włączeniu klimy. Nie chciało mi się już szukać i podłączyłem sobie tymczasowo klimę na osobny włącznik... chłodzi aż miło ale nie mogę sobie regulować siły chłodzenia no i chciałbym żeby klima włączała się przez oryginalny włącznik. Może macie jakieś pomysły jak to naprawić zmieniałm te styczniki i bez zmian :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zdejmij prawą osłonę i zobaczysz 2 rurki do napełniania klimy i one wchodzą w sprężarkę jest przy wentylatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7536    7

Witam

Mam w swoim Renault Ares 550 klime tylko jest w niej mało tego czynnik, bo co są te dwie rurki do napelniania, to jak nacisne którąś to tylko ciche syczenie jest. I planuje ją nabić, ale da się jakoś sprawdzić czy sprężarka jest sprawna? Jak przełączam ten przęłącznik w kabinie to słychać ze coś się przełącza bo jest takie jakby puknięcie. Z przodu przy tej gruszce też jest prąd gdy włączam klime tym przełącznikiem. I ogólnie czytałem na innych forach ze do sprężarki też jakiegos oleju sie dolewa, to jakby mi ją napełniali to olej tez jakoś sprawdzą?

 

I jak kupowałem ten ciągnik to był bez tylnej szyby i ją dokupiłem, ale ciagle zamknięta jest i znalazłem siłownik tylnej szyby, to jest jeden czy dwa?

Edytowano przez michal7536

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Edziu    1

Witam

Mam w swoim Renault Ares 550 klime tylko jest w niej mało tego czynnik, bo co są te dwie rurki do napelniania, to jak nacisne którąś to tylko ciche syczenie jest. I planuje ją nabić, ale da się jakoś sprawdzić czy sprężarka jest sprawna? Jak przełączam ten przęłącznik w kabinie to słychać ze coś się przełącza bo jest takie jakby puknięcie. Z przodu przy tej gruszce też jest prąd gdy włączam klime tym przełącznikiem. I ogólnie czytałem na innych forach ze do sprężarki też jakiegos oleju sie dolewa, to jakby mi ją napełniali to olej tez jakoś sprawdzą?

 

I jak kupowałem ten ciągnik to był bez tylnej szyby i ją dokupiłem, ale ciagle zamknięta jest i znalazłem siłownik tylnej szyby, to jest jeden czy dwa?

Jedz niech napełnią klime najpierw powinni wyciągnąć to co zostało,potem powinni zrobić test szczelności,wytworzyc próżnie potem nabijać ,masz może dane ile powinno być czynnika bo to ważne,jak nabiją klime to bedzie widział czy sprężarka sprawna,to co słyszysz tzn.kliknięcie to znak że załańcza się sprzęgło sprężarki,a ten olej to on wtłacza razem z czynnikiem. Jak klima działa poprawnie jeden z przewodów po krótkiej chwili robi się zimny,przy dużej różnicy temperatur sprężarka robi się mokra.Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sroki długo tu nie zaglądałem czynnika wchodzi 1250 tak mowili w claasie jak dzwoniłem. Jak pojedziesz nabić to ci wszystko tam porobią nowy olej odgrzybianie azot na szczelność potem jak wszystko jest ok to nabijaja czynnik i gitarka. U mnie z oryg klawisza sie nie zalącza klima gdzieś jest przerwa zobiłęm sobie osobny guzik i jest ok klima szczelna aż się chce robić w upalne dni :P co do szyby to sa dwa siłowniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez urobiony
      Witam, posiadam John Deere 1065 z 86r posiada on klimatyzację jednak nie działa. Mam pytanie czy nie ma problemu z nabiciem tej klimy skoro jest ona na czynnik R12 (chyba freon) a dziś jest głónie stosowany R134. Z tego co czytałem nie można nabić instalacji na czynnik R12 czynnikiem R134. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy wszystkie podzespoły są sprawne, tak żeby uniknać niepotrzebnego nabicia w razie gdyby coś było zepsute.
      Klime się włącza/wyłącza potencjometrem cooling ? jak jest na off to rozumiem klima jest wyłączona ?.
      Gdzie powinna być podłączona lampka od klimy bo u mnie jej nie ma a chciałbym sobie dorobić.
    • Przez zyz1o
      witam czy warto brac klime do ladowarki ??
    • Przez JAREK2402
      Witam moim problemem jest nie dzialajaca klimatyzacja po jej nabiciu.ogrzewanie na minimum nawiew wl klima na maximum a powietrze idzie c*ple?co jest grane???Druga sprawa resorowanej osi przedniej.Lewe kolo idzie zukosa ? remont zrobiony calkowity osi,mial takie skutki przed remontem i po.Probowalem to naprawic tez potencjometrami przy sworzniach od przodu ale nic nie daje.podobno robi sie jakas kalibracje przyciskami tak twierdza w serwisie ale nikt nie chce puscic pary z buzi.moze ktos z was wie jak to zrobic??
    • Przez nik23
      Kupiłem jakiś czas temu mf6140 i brakowało paska od klimy(klinowego) w trakcie sezonu nieprzejąłem się tym tylko ostro testowałem maszyne. Chodziła nawet nieźle aż tu nagle w tamtym tyg straciła moc, wiec szukjąc na forum znalazlem ze to booster a dokladniej pęknięta membrana. A przy okazji pomyślałem ze założe ten brakujący pasek od klimy, w myśl zasady jak coś jest w ciągniku to ma działać. Więc poszukałem w katalogu numeru(3712531M1 taki znalazłem) ale zeby nie przepłacać u korbankow znalazłem zamiennik za 50zł i jak mi go dostarczyli jakie było moje zdziwienie jak sie okazało ze pasek jest za długi. I tu moje pytanie a ogólniej kilka pytań:
      Jak ten pasek ma być załozony tzn z napędy wiatraka czy z kołapasowego wału?
      Zna ktoś rozmiar tego paska moze być w metrycznych miarach (10x1050 taki strzał)
      Czy przy kompresorze od klimy ma być jakiś szpanier dodatkowy czy szpanuje sie tylko kompresorem?
      Ps tragedia tam nawet palca nie włoży tak ciasno.
    • Przez beni226
      Witam, tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość przełożenia klimy od JD 1075 bądz 1085 do 975. Nie chodzi mi tu o kabine tylko o komore silnika czy bedzie to wszystko pasowało, czy jest tyle samo miejsca co w 975 czy różni się coś tam i bedą przeróbki i problem z przełożeniem.
       
      czekam na wasze sugestie
×