Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam taki problem z wspomaganiem na orbitrolu, podczas jazdy czy to na wolnym biegu czy na 9 max to cały czas musze gonic kierownicą w lewo czy może to być wina orbitrola?? Wie ktoś co to może być??

Edytowane przez saj
Opublikowano

Problem wynika z tego iż jest zastosowany jeden silownik a po obydwóch stronach tłoczyska w siłowniku jest różna pojemność oleju Dla przykładu wykonaj pełny skręt w jedną stronę i policz obroty kierownicą następnie w drugą za każdym razem będzie różnica. mniejsza liczba obrotów jest gdy siłownik się skraca.

Opublikowano (edytowane)

Yhm nom racja ostatnio właśnie liczyłem. To wina siłownika tak miał by być inny czy to już tak musi być??

 

Problem wynika z tego iż jest zastosowany jeden silownik a po obydwóch stronach tłoczyska w siłowniku jest różna pojemność oleju Dla przykładu wykonaj pełny skręt w jedną stronę i policz obroty kierownicą następnie w drugą za każdym razem będzie różnica. mniejsza liczba obrotów jest gdy siłownik się skraca.

 

Tylko wiesz co jest w tym dziwne jak okręciłem tłok w drugą strone to tak samo robił a teoretycznie z tego co piszesz o tej pojemności nie powinien co nie??

Edytowane przez saj
Opublikowano (edytowane)

Tak jak kolega wspomniał na początku za gonienie ciągnika po drodze mogą być odpowiedzialne luzy w układzie kierowniczym, zła zbieżność, przeciek oleju z jednej strony tłoka na drugą, zapowietrzony układ lub nieszczęśliwie skonfigurowany układ kierowniczy. Różnice w pojemności tłoka po jego obu stronach nie mają tu nic do rzeczy.

Jeśli ucieka ci kierownica na jedną stronę skupił bym się na przeciekach.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

To nie jest że ucieka tylko to jest na zasadzie żę traktor śmiga a ja kierownicą cały czas delikatnie kręce w lewo by kontrować to luzy by coś do tego miały?? Zapowietrzony układ a sam się nie odpowietrzy?? Czyli co myśłisz że olej przesiąka w środku i nie trzyma się tam gdzie ma tak ??

Opublikowano

Odwracanie siłownika nić nie zmieni po prostu żeby siłownik wysunąć potrzeba więcej oleju a wciągnąć mniej i tego nie zmienisz Tak czy inaczej żeby skręcić w lewo siłownik wciągasz a w prawo wysuwasz.

Opublikowano

Nie bedzie, bo powinien jechac jak pociag po torach i jest tak jak powiedzial @seweryn20 tloczysko moze miec przeciek(uszczelniacze) albo orbitrol szaleje. Zacznij sprawdzac najtansze rzeczy czyli zbieznosc, tloczysko dopiero potem orbitrol.

Opublikowano

Junkers ma rację a ja już to raz napisałem. Nie ma najmniejszego znaczenia różnica pojemności po oby stronach siłownika. Ma jechać prosto i tyle. Coś masz nie tak. Na moje oko ta jakaś nieszczelność. Możliwe że na tłoczysku siłownika.

Opublikowano

Ok ok miałeś racje seweryn20. Wziołem ruchola do góry znaczy przednią oś i go odpaliłem i się okazało że koła się powoli skręcają jak się da więcej gazu to mocniej więc już wiem że na 90% to tłok i chyba nieszczelność w nim. Dzięi za odpowiedzi postaram się to ogarnąc i dam znać co i jak Dzięki wielkie

 

A orbitrol tak sprawdziłem na oko więc równo podaje olej tak na oko ale wiecie na oko to taki jeden umarł he he

Opublikowano

Sprawdzić tłok prosta sprawa. Ustaw go w granicznym położeniu, odkręć węża z tej strony po której nie ma oleju, zapal silnik i kręć kierownicą tak by ciśnienie działało na przykręconego węża. jak jest przeciek na tłoczysku to z odkręconego króćca poleci olej.

Opublikowano (edytowane)

muszę odgrzać tego kotleta... ten sam problem mam w 3p, gość w serwisie, powiedział że kolumna kierownicza za mocno dociska na gniazdo w orbitrolu może to coś mieć do tego, mam niby wysłać go do sprawdzenia... ?, tyle że mnie ściąga w lewo, a wymijać się z pędzącą scanią to jest hardkor... czekam na szybkie odpowiedzi...

 

edit: https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/Wspomaganie-kierownicy-C360-3P-cylinder-poprzeczny/3760 to te bydle...

Edytowane przez mszk8
Opublikowano (edytowane)

Miałem tak w c360 wałek dociskal orbitrol to się układ zapowietrzał i kierowanie było nie precyzyjne i problematyczne, zostały podłożone podkładki na próbę i jak ręką odjął .

Edytowane przez robert983

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzycho88
      Witam.
      Przymierzam się do kupna takiego valmecika, ma on uszkodzony wałek wom gdy próbowałem włączyc to straszne zgrzyty było słychać i jeden z wałków (chyba ten 1000obr.) blokował się. Warto pchać się w taki ciągnik ?
      To że wyje podczas jazdy to normalne w nich ?
      Mieliście jakieś awarie w nich ?
      Jak wygląda sprawa mtg w silnikach SISU ? chodzi mi o żywotność 
      Wiem że mało kto posiada takie ciągniki ale prosiłbym o jakąs pomoc.
      Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez Pawel0418
      Witam,otóż mam taki problem rozebrałem orbitrol taki jak na zd i wymieniłem tylko oringi bo ciekł i jak go złożyłem i podłączyłem to  kierownica zaczęła się sama kręci jak jej dotknę.Siłownik sie nie rusza pomimo ze kierownica się kręci. przedtem wszystko było ok 





    • Gość
      Przez Gość
      Panowie beczkowoz chodzil na jesieni bez zarzutów, zima musiałem wywieźć troche gnojowki lalem gorącom woda pompa puściła i włączyłem walek i tak.jakby wylatywal z niej lod i tak pukal , ale przestał i wywiozlo sie dobrze. Dzis wywiozlem jedna beczke i juz gdy ja wypuszczalem to mialem lekko.slabawe ciśnienie a juz drugą beczke ledwo zaciągla . Odkrecilem dekiej i okazalo sie ze lopatki sie nie zastaly i sa w dobrym stanie co robić? Dodam ze beczka jest w miare nowa, 5 lat. Pompa próżniowa. Zalaczam zdjęcia.


    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, 
      mam problem z hydrauliką w moim MF-255 działa w nim tylko jedno gniazdo zewnętrzne hydrauliki.  Przewody do rozdzielacza pod siedzeniem są sztywne (rurka). Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
    • Przez mateuszs1993
      Witam,
       
      Mam problem z mechanizmem różnicowym wygląda to tak jakby cały czas była włączona blokada nie można skręcać na miejscu.
      Pedał blokady ogólnie nie jest w tym samym położeniu można nim ruszać do tyłu do przodu i ogólnie jest wyżej niż był dotychczas.
      Po wciśnięciu pedału i ruszeniu pedał tak jakby wskakuję niżej tak jak to było dotychczas podczas włączania blokady ale nawet gdy cofnę i pedał wyskoczy nadal coś jest nie tak podczas skręcania.
       
      Jakieś sugestie ?
      Miał ktoś podobną zagadkę?
       
      Pozdrawiam wszystkich.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v