Skocz do zawartości
MrTomo1919

Bizon Z056 Sprzęgło

Polecane posty


MrTomo1919    2

Witam wszystkich. Mam problem a raczej zapytanie co do sprzęgła w bizonie. Otóż po właczeniu biegu który też czasem wchodził ze zgrzytem puszczam pedał sprzęgła a kombajn praktycznie stoi w miejscu dopiero gdy ręką uniosłem pedał to powolutku kombajn ruszył. Kombinowałem już poluznic cięgiełko które łączy pedał ze sprzęglem ale wtedy biegi już wogóle nie chciały wejsc. Więc jedyne co mi przyszło na myśl to zjechana tarcza sprzęgłowa ale to też troche mnie dziwiło bo kombajn oryginalnie nie ma nawet 1000mtg wiec już tarcza??? Rozkreciłem sprzegło no i co sie okazało; poprzedni właściciel chyba az za bardzo dbał o ten kombajn smarując go wręcz do bólu bo w obydowie sprzegła było pełno smaru dosłownie wszystko dociski tarcza az sie tam smar nie miescił wyciągłem stamtąd dosłownie pól wiadra smaru :o . Wszystko dokładnie wyczysciłem szmatami i odtłusciłem rozpuszczalnikem w miare możliwosci a tarcze kupiłem nową poniewaz koszt nie duzy a tamta od tego smaru zrobiła sie czarna. I tu moje pytanie czy po założeniu teraz nowej tarczy reguluje sie jakos łapki czy nie , bo zauważyłem na ich koncach sróbki takie ze jak sie wykręci to zmniejsza sie odległosc miedzy nimi a łożyskiem oporowym, jeżeli tak to jak?? Dodam jeszcze że nowa tarcza jest grubsza od starej o niecały milimetr i że nic wczesniej czyli od nowości nie było robione przy sprzęgle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że stara tarcza jest dobra, tak? jezeli tak to po co zakładasz nowa? skoro ja odtłusciłes to powinnna działac i stara, nowa lepeij sobie na poźniej zachowaj, a puki co sprawdz na starej. A pedał regulujesz dzwigienkami i jak słabo Ci on odbija to kup nowa spręzyne albo jakos dołuż jeszcze jedna pomocniczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MrTomo1919    2

Witam poszukuje takich śrub do przykręcenia docisku pońieważ stare są ukręcone. Zjeździłem już połowe swojego województwa odwiedziłem każdy sklep i nikt czegoś takiego nie ma. Kompletna załamka żeby głupiej śrubki nie można było dostac. Gwint jest calowy M8 łeb śruby podajże na klucz 14 przewiercony na drut zabezpieczający i delikatnie podtoczona tak aby docisk nie miał luzów. Kupował ktoś takie śruby gdzie można je dostac czy sa gdzieś w internecie bo tez szukałem i nic :(

post-27606-0-65636800-1373376856_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kris14    259

Szukałem w katalogach hurtowni i nic nie znalazłem.

Jeżeli myślimy o tej samej śrubie to ona ma numer katalogowy 301.18.030 ale nigdzie jej nie idzie dorwać, a całego sprzęgła nie ma sensu kupować.

Ja proponuję kupić zwykłą śrubę M8 żeby pasowała na gwint i długość, można kupić wzmacnianie 8.8, nakręcić na nie nakrętki i te nakrętki następnie stoczyć tokarką do wymaganego rozmiaru żeby otrzymać to zgrubienie przy łbie śruby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bizonek1    1

Tam nie powinno być smaru... Sprawdź sobie, czy wężyk prowadzący od smarowniczki do łożyska wyciskowego w środku nie jest pęknięty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MrTomo1919    2

Szukałem w katalogach hurtowni i nic nie znalazłem.

Jeżeli myślimy o tej samej śrubie to ona ma numer katalogowy 301.18.030 ale nigdzie jej nie idzie dorwać, a całego sprzęgła nie ma sensu kupować.

Ja proponuję kupić zwykłą śrubę M8 żeby pasowała na gwint i długość, można kupić wzmacnianie 8.8, nakręcić na nie nakrętki i te nakrętki następnie stoczyć tokarką do wymaganego rozmiaru żeby otrzymać to zgrubienie przy łbie śruby.

No właśnie to ten numer katalogowy to ta śrubka. Gwint ma jednak normalny jak zwykła M8. Tak wiem że można kupic 8.8 ale ta jak mi powiedział tokarz to ma twardosc 10.10 czyli bardzo twarda i chyba ten numer z pottoczeniem nakrętki by zabardzo nie wypalił bo na gwincie śruba ma 8mm a na tym podtoczeniu niecałe 9 więc jak by podtoczył tą nakrętke do 9 to by sie rozsypała w tokarce zresztą nie miał by jak złapac prowadzenia na tokarce. Temat jest naprawde trudny niby bizon a tu głupiej śrubki nie można dostac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

audi80b4    1

mam problem z moim bizonem zgrzytają biegi i tu jest moje pytanie jak się reguluje sprzęgło w bizonie czy jest jakieś okienko w którym widać łapki i łożysko tak jak to jest w c-330

 

jest jakieś okienko za tym kołem pasowym od sprzęgła na 3 śrubki ale tam nic nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

@Mr tomo załóż nową tarczę i nic nie reguluj na łapkach, maja być równo ustawione chyba że nimi pokręciłeś, zasmarowana tarcza nasiąknięta jest grafitem nie domyjesz tego wywal ją, jedyne co możesz zrobić to sprężyny wywalić lub podłożyć pod nie podkładki, ale samo równe ustawienie łapek powinno wystarczyc +nowa tarcza. I smaruj sprzęgło(tzn łożysko oporowe) na początku sezonu i bedzie.

@audi jest okienko ale tym okienkiem tyle narobisz że szybciej rozbierzesz i złożysz mi to zajmowało do godziny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


bobytempelton    158

Poluźnij pas jezdny, zdejmij go, odkręć tę blachę z przodu między sprzęgłem a mostem, odepnij cięgno od sprzęgła, odkręć śruby do okoła obudowy sprzęgła i wyjedzie połowa obudowy.

Ale na początek sprawdził bym na twoim miejscu czy nie da sie podciągnąć sprzęgła na cięgnach i czy czasem pod pomostem nie jest urwany uchwyt trzymający jedną dźwignię między cięgnami, to częsta usterka, druga częsta usterka jak nie ma sprzęgła to rozkręcająca się jedna śruba na łapkach dociskowych w sprzęgle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Junkers    42

Ja miałem taki sam problem ze szpilkami do przykręcania rozrusznika, ostatecznie zadzwoniłem tutaj-> http://www.andoria-mot.com.pl/

i jutro będę miał je w domu, więc może i ty sprubój, wiem że to nie jest część typowo silnikowa ale zapytać nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Jak już to 10,9.

Ja nie widzę najmniejszego problemu z wytoczeniem takiej śruby.

Tokarz widział takie problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


audi80b4    1

a jak sprawdzić odległość łożyska od łapek da rady jakoś bo przez to okienko nic nie widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

Przeczytaj mój post 3 posty wyżej, zdanie dedykowane do ciebie co napisałem? :D

Rozbierz, ustaw łapki równo tak jak były i ustaw cięgnami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arkady12    2

Witam chciał bym odświeżyć żeby nie zakładać prawie podobnego tematu. 
Sytuacja jest odwrotna bo nie da się zatrzymać bizona. 
Bizon miał jak go kupiłem bardzo podciągnięte sprzęgło prawie brało od razu, po poluźnieniu był za duży luz i nie jechał w ogóle  ( wniosek tarczy prawie nie ma )

przejeździłem do końca sezon po czym ostatniego dnia sprzęgło znikło  

Sprawdzałem cięgna wszytko jest ok
rozebrałem sprzęgło tarcza jest srednia, docisk wygląda na zdrowy nie dostał się tam smar 

wiec pytanie co jeszcze może być nie tak że cały czas trzyma ??   

Edytowano przez arkady12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arkady12    2

Witam panowie mam taki problem w swoim suprze gdy go kupiłem sprzęgło brało na samo dzień dobry nie było żadnego luzu. Gdy zjechałem z ostatniego pola znikło w ogóle  rozebrałem wszystko wyglądało na to że jest okej. Pod pomostem wypatrzyłem że pękł spaw od ostatniej dźwigni tej która przekłada z poziomego wodzika na pionowy długi ten długi jest zakręcony do  oporu luzy na cięgnach i całym sterowaniu są takie że dopiero w połowie pedału zaczyna się ruch łożyska który wynosi 4,5 mm pytanie brzmi czy powinien być większy ? czy te 3 śrubki na docisku powinny być wkręcone do oporu ? tarcza sprzęgłowa  ma 8, 5 mm więc chyba jeszcze ok sprzęgło zadziałało na chwile gdy podłożyłem podkładki pomiędzy obudowę sprzęgła te z kołem pasowym a docisk bo pieski się podniosły do góry czy jest jakaś przyczyna dla której pieski mogły się opuścić do dołu ? speżyna na docisku mam 9 tak było ? macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez oFsik
      Witam, na ile wyceniacie Bizona 1988r. z nową sieczkarnią(nie używaną, dopiero co założoną :rolleyes:), bez kabiny, pozdro
    • Przez Bartek72511
      Witam. Ceny usług idą w góre i planujemy na nasze 12 ha kupic jakiegos bizonka na przyszły rok. Najche tniej bysmy kupili jakiegos za 20 tysiecy i wsadzic w niego z 10 żeby wiedzieć czym się jeździ. Uważacie że to dobry pomysł? Jakiego Bizona najbardziej polecacie w takiej cenie?
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez koras
      Witam zakupiłem Bizonka mam kilka pytań.
      Jaki olej do silnika i ile go wchodzi? Czy turdus się nadaje.
      Jaki olej hydrauliczny i ile go wchodzi. Z góry dziękuję
    • Przez szymon09875
      Sprzedam kombajn bizon z050/56. Rok 1978. W ciaglym użytkowaniu. Cena 8 tyś do negocjacji
×