Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeglądając stronę mającą adres http://www.konedata.net/Traktorit/Ursus2812.htm , napotkałem się na Ursus'a 4514 DL i z tego co udało mi się wyczytać osiąga on moc 72KM, czyli tyle co obecny 5314 :P

Równierz po tym że miał mocniejszy podnośnik i większe ogumienie zauważam jest Ursus 4514 DL jest odpowiednikiem dzisiejszego 5314 :).

 

Wiedządz że Ursus produkował na początku modele 4514 o mocy 60KM, poprzez zmianę wtryskiwaczy i ustawienia pompy mógł osiągać moc 66KM [opcja ale od 1998r. standard].

 

Mam takie 2 pytania:

- Czy przez zastosowanie wtryskiwaczy i ustawieniu pompy jak w 5314 można osiągnąć moc 72KM [silnik jest taki sam]?

- Oraz czy skrzynia w 5314 jest taka sama jak w 4514, bo chcę wiedzieć czy wytrzyma [chciałem porównać po numerach katalogowych części, ale nie mam katalogu do 5314 :)]?

 

Co do silnika, ten mój jest w stanie bardzo dobrym, nie bierze oleju, nie dymi, więc nie powina zaszkodzić mu ta kuracja wzmacniająca?

Czy może poczekać do remontu silnika i wtedy jak będzie na nowych częściach, wzmocnić go?

 

 

PS: Wkońcu wiecie z jakimi maszynami robi mój 4514 i że przydało by się trochę kucyków :)

Opublikowano

Z tego co wiem, to w Polsce 4514 DL nie było.

Tak jak mówicie, była to wersja eksportowa, którą później [najpradopodobniej] zastąpił model 5314...

 

Tylko czy da się zwiększyć moc tego mojego 4514... :P

Opublikowano

Pytanie 1. Ja myśle ze jeżeli jest silnik taki sam to zastosowanie wtryskiwaczy i ustawieniu pompy jak w 5314 powino zwiększyć moc.

Pytanie 2. Nie wiem czy jest taka sama ale jeżeli nie jest to wolał bym nie ryzykować bo może nei wytrzymać.

 

" Co do silnika, ten mój jest w stanie bardzo dobrym, nie bierze oleju, nie dymi, więc nie powina zaszkodzić mu ta kuracja wzmacniająca? "

 

Jeżeli Twój silnik jest w stanie bardzo dobrym, nie bierze oleju, nie dymi to chbya nie powinien mu zaszkodzićtaki " tuning"

 

Ale wiesz to jest tylko moje zdanie, i mogę sie mylić.

Opublikowano

Mnie też zainteresował ten temat :P. Chętnie bym podkręcił mojego 4514 :). W sumie 5314 to chyba wszystko to samo co 4514 tylko inne wtryski i podkręcona pompa. Można jeszcze wstawi cturbo i wyjdzie nam 6014 :).

Opublikowano
Lepiej by było założyć mu większe opony od 5314 i pompę tandem żebyś sie nie męczył z tym zaworem.

 

Czy ja wiem czy więsze opony coś tutaj pomogą, zwiększa uciąg ale nie moc. A jak już sie zacznie z pompą kombinować to bym też pokombinował z wtryskami.

Opublikowano
Lepiej by było założyć mu większe opony od 5314

Ale założenie większych opon może co najwyżej zwiększyć uciąg a moc pozostanie bez zmian. Z resztą, lepiej założyć szersze opony do 4514 (16.9 R30) i uciągu mu wystarczy. Sam mam takie i muszę przyznać, że uciągu ma aż nadto (w polu prędzej silnik zgaśnie, niż koła zaczną się kopać).

A z tym zwiększaniem mocy to ciekawy pomysł. Tym bardziej, że o ile się nie mylę Twój 4514 chodzi z ibisem 3*40 a ten pług jest trochę za duży do 66 konnego ciągnika. Tylko nie wiem czy może być to przeróbka typu "made in stodoła". Jak już to poszukałbym jakiegoś zakładu, który specjalizuje się w tych sprawach.

Opublikowano

No wiadomo taka przeróbka samemu to może być zaryzykowna chyba ze ktoś jest mechanikiem i dobrze sie an tym zna, ale lepiej oddać do jakiegoś zakładu zajmującego sie w tych sprawach bo napewno nie ma sie w domu takiego sprzętu.

Opublikowano
Jego 4514 ma 66KM... :P

 

 

Hmm, niestety nie... z @atomik'iem doszedłem do tego że ja mam niestety 60KM :)

 

O tym podwyszeniu myślałem żeby zrobić dopiero jak będę robił układ paliwowy :)

Opublikowano
Hmm, niestety nie... z @atomik'iem doszedłem do tego że ja mam niestety 60KM :P

 

O tym podwyszeniu myślałem żeby zrobić dopiero jak będę robił układ paliwowy :)

 

To przepraszam za pomyłkę...ale gdzieś pod ostatnimi twoimi zdjęciami przeczytałem twój komentarz w którym napisałeś że ma 66KM...a po czym to stwierdziłeś...??a od @Atomik'a ile ma 4514 KM...?? :)

Opublikowano
Atomika też ma 60KM :)

 

Całe życie żyłem w błędzie, ale jak to pisałem wcześniej, mimo że ten ciągnik ma 60KM to i tak dużo potrafi :)

 

Kurcze jakoś nie chce mi się w to wierzyć... :):P

 

Ale na silniku albo gdzie nie ma napisanej mocy, albo w instrukcji obsługi...?? :)

Opublikowano

W instrukcji to w ogóle trudno znaleźć wiarygodne informacje. W tym roku chciałem wymienić olej i filtr w HUK. Gdy sprawdziłem w instukcji jak to ma wyglada, to wyszło mi, że mój ciągnik jest pomieszaniem 4514 i 5314 :(

Mój ciągnik wg. instrukcji powinien mieć 48,5 kW Czyli po przeliczeniu to będzie ok66 KM. @kris a z którego roku jest Twój ciągnik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v