Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kris14

Ursus 4514 DL

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
kris14    261

Przeglądając stronę mającą adres http://www.konedata.net/Traktorit/Ursus2812.htm , napotkałem się na Ursus'a 4514 DL i z tego co udało mi się wyczytać osiąga on moc 72KM, czyli tyle co obecny 5314 :P

Równierz po tym że miał mocniejszy podnośnik i większe ogumienie zauważam jest Ursus 4514 DL jest odpowiednikiem dzisiejszego 5314 :).

 

Wiedządz że Ursus produkował na początku modele 4514 o mocy 60KM, poprzez zmianę wtryskiwaczy i ustawienia pompy mógł osiągać moc 66KM [opcja ale od 1998r. standard].

 

Mam takie 2 pytania:

- Czy przez zastosowanie wtryskiwaczy i ustawieniu pompy jak w 5314 można osiągnąć moc 72KM [silnik jest taki sam]?

- Oraz czy skrzynia w 5314 jest taka sama jak w 4514, bo chcę wiedzieć czy wytrzyma [chciałem porównać po numerach katalogowych części, ale nie mam katalogu do 5314 :)]?

 

Co do silnika, ten mój jest w stanie bardzo dobrym, nie bierze oleju, nie dymi, więc nie powina zaszkodzić mu ta kuracja wzmacniająca?

Czy może poczekać do remontu silnika i wtedy jak będzie na nowych częściach, wzmocnić go?

 

 

PS: Wkońcu wiecie z jakimi maszynami robi mój 4514 i że przydało by się trochę kucyków :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    6

może to była jakaś "lepsza wersja" (czytaj eksportowa) :P


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    64
może to była jakaś "lepsza wersja" (czytaj eksportowa) :P

 

Czyli "deluxe"... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    261

Z tego co wiem, to w Polsce 4514 DL nie było.

Tak jak mówicie, była to wersja eksportowa, którą później [najpradopodobniej] zastąpił model 5314...

 

Tylko czy da się zwiększyć moc tego mojego 4514... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

Pytanie 1. Ja myśle ze jeżeli jest silnik taki sam to zastosowanie wtryskiwaczy i ustawieniu pompy jak w 5314 powino zwiększyć moc.

Pytanie 2. Nie wiem czy jest taka sama ale jeżeli nie jest to wolał bym nie ryzykować bo może nei wytrzymać.

 

" Co do silnika, ten mój jest w stanie bardzo dobrym, nie bierze oleju, nie dymi, więc nie powina zaszkodzić mu ta kuracja wzmacniająca? "

 

Jeżeli Twój silnik jest w stanie bardzo dobrym, nie bierze oleju, nie dymi to chbya nie powinien mu zaszkodzićtaki " tuning"

 

Ale wiesz to jest tylko moje zdanie, i mogę sie mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg93    4

Lepiej by było założyć mu większe opony od 5314 i pompę tandem żebyś sie nie męczył z tym zaworem.


Ursus & JD Rulezzzz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2
Lepiej by było założyć mu większe opony od 5314 i pompę tandem żebyś sie nie męczył z tym zaworem.

 

Czy ja wiem czy więsze opony coś tutaj pomogą, zwiększa uciąg ale nie moc. A jak już sie zacznie z pompą kombinować to bym też pokombinował z wtryskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buchaj    0
Lepiej by było założyć mu większe opony od 5314

Ale założenie większych opon może co najwyżej zwiększyć uciąg a moc pozostanie bez zmian. Z resztą, lepiej założyć szersze opony do 4514 (16.9 R30) i uciągu mu wystarczy. Sam mam takie i muszę przyznać, że uciągu ma aż nadto (w polu prędzej silnik zgaśnie, niż koła zaczną się kopać).

A z tym zwiększaniem mocy to ciekawy pomysł. Tym bardziej, że o ile się nie mylę Twój 4514 chodzi z ibisem 3*40 a ten pług jest trochę za duży do 66 konnego ciągnika. Tylko nie wiem czy może być to przeróbka typu "made in stodoła". Jak już to poszukałbym jakiegoś zakładu, który specjalizuje się w tych sprawach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

No wiadomo taka przeróbka samemu to może być zaryzykowna chyba ze ktoś jest mechanikiem i dobrze sie an tym zna, ale lepiej oddać do jakiegoś zakładu zajmującego sie w tych sprawach bo napewno nie ma sie w domu takiego sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261
Jego 4514 ma 66KM... :P

 

 

Hmm, niestety nie... z @atomik'iem doszedłem do tego że ja mam niestety 60KM :)

 

O tym podwyszeniu myślałem żeby zrobić dopiero jak będę robił układ paliwowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    64
Hmm, niestety nie... z @atomik'iem doszedłem do tego że ja mam niestety 60KM :P

 

O tym podwyszeniu myślałem żeby zrobić dopiero jak będę robił układ paliwowy :)

 

To przepraszam za pomyłkę...ale gdzieś pod ostatnimi twoimi zdjęciami przeczytałem twój komentarz w którym napisałeś że ma 66KM...a po czym to stwierdziłeś...??a od @Atomik'a ile ma 4514 KM...?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Atomika też ma 60KM :P

 

Całe życie żyłem w błędzie, ale jak to pisałem wcześniej, mimo że ten ciągnik ma 60KM to i tak dużo potrafi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    64
Atomika też ma 60KM :)

 

Całe życie żyłem w błędzie, ale jak to pisałem wcześniej, mimo że ten ciągnik ma 60KM to i tak dużo potrafi :)

 

Kurcze jakoś nie chce mi się w to wierzyć... :):P

 

Ale na silniku albo gdzie nie ma napisanej mocy, albo w instrukcji obsługi...?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buchaj    0

W instrukcji to w ogóle trudno znaleźć wiarygodne informacje. W tym roku chciałem wymienić olej i filtr w HUK. Gdy sprawdziłem w instukcji jak to ma wyglada, to wyszło mi, że mój ciągnik jest pomieszaniem 4514 i 5314 :(

Mój ciągnik wg. instrukcji powinien mieć 48,5 kW Czyli po przeliczeniu to będzie ok66 KM. @kris a z którego roku jest Twój ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Moc 4514 i pochodnych można sprawdzić po numerze na bloku silnika... Miejsce gdzie znajduje się numer

Potem ten numer należy dopasować, do tych znajdujących się w tej tabeli: TABELA

 

@Buchaj- Mój jest z 1995r.

 

PS: @Atomik- mogę chyba wykorzystać Twoje foty do tematu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    64
To teraz mogłem się upewnić, że mój ma 66 KM :(.

 

A z którego roku jest twój 4514...?? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    64

Czyli w jakich latach były Ursusy 4512/4514 60KM, a w jakich 66KM...czy to było jakoś pomieszane...?? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez miles3147
      Witam. Jaki pług obrotowy polecacie do Ursusa 4514? Jaka może być jego maksymalna masa?
      Zdublował mi się temat. Proszę o usunięcie tematu.
    • Przez miles3147
      Witam. Jaki pług obrotowy polecacie do Ursusa 4514? Jaka może być jego maksymalna masa?
    • Przez miles3147
      Witam. Słyszałem kiedyś, że można zwiększyć udźwig w 4514 poprzez założenie cylindra i tłoka od 5714. Robił tak ktoś? Wyjdzie taniej, bo żeby zwiększyć siłownikami wspomagającymi udźwig o tonę, to trzeba wydać 2 tyś zł.
    • Przez miles3147
      Witam. Jakie polecacie siedzenie do Ursusa 4514 kabina typ Komfort 07 Sokółka żeby pasowało bez żadnych przeróbek?
    • Przez El_Chapo2812
      Witam, posiadam Ursusa 4512, od mniej więcejcpół roku zaczęły się problemy ze skrzynią biegów tzn. Podczas jazdy biegi wchodzą i wychodzą bardzo płynnie, bez zgrzytów. Natomiast podczas postoju i pod obciążeniem jest problem przy wyrzuceniu i wrzuceniu zwłaszcza jedynki oraz wstecznego. Przy wrzuceniu strasznie zgrzyta a przy wyrzuceniu trzeba dwoma rękami trzymać lewarek. Ciągnik chodzi głównie w prasie walcowej i agregacie uprawowym(ciężka brona z wałem).
      Proszę o wasze rady i uwagi co może być tego przyczyną i jak to naprawić gdyż jest to bardzo uciążliwe.
      Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.