Skocz do zawartości
kawa

Case MX kody błędów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
CASE MX 120
kawa    0

Witam

Mam problem z Case mx 100c. Po włączeni wom obraca się ok 5sek. a następnie się wyłącza. Po kilku próbach udaje sie go załączyć ale z trudem. Co może być przyczyną. Czy jest jakiś sposób na odczytanie kodów błędów i ich wykasowanie. Na forum czytałem, że trzeba wejść w tryb diagnostyczny ale nie wiem jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Jakby coś było z elektroniką/chydrauliką to wogóle by sie nie ruszył. Albo masz niedopchniętą dzwignię od prędkości WOM (przestaw ją na 1000 obr i 540 i wtedy patrz) albo ci sie taśmy ślizgają. Ja tak mam że jak przezuce obroty z 540 na 1000 to musze z ciągnika wyjsc i młotkiem puknąć taką wajche z tyłu żeby załączyły sie obroty bo mam jakąs wade fabryczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

ale jakbyś chciał to możesz kody sprawdzić w następujący sposób:

1. Kluczyk na OFF

2. Wstań z siedzenia

3.dźwignia WOM na ON

4. Kluczyk na ON ale nie zapalaj

5. Poczekaj 5 sek. lampka powinna zaświecić się na 1 sek.

6. obserwuj błyski lampki np. błysk-błysk --przerwa--błysk-błysk-błysk oznacza kod błędu 23

7. aby wyświetlić następny kod dźwignia WOM na OFF i z powrotem na ON i tak do czasu aż lampka będzie świecić ciągłym światłem.

 

Nie wie co Ci tam może być z tym WOM, u mnie w ogóle nie działał i ktoś obszedł moduł, a wystarczyło odczytać i wykasować błędy oraz zrobić kalibracje i działa jak należy. Domyślam się, że styki wyczyściłeś wszystkie. Możesz spróbować też podłączyć elektrozawór od WOMU na krótko to będziesz wiedział czy to jest wina elektroniki czy mechaniczna ewentualnie coś z cewką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kawa    0

Wydaje mi się, że mam odłączony ten czujnik obciążenia siedzenia bo nie mogę wejść w tryb diagnostyczny. Ciągnik zapala nawet jeśli nikt nie siedzi na siedzeniu, rewers też działa i załącza się, podnośnik, wom także działał . Możliwe, że ktoś połączył na stałe ten czujnik i dlatego nie mogę odczytać błędów. Ciągnik myśli, że ktoś siedzi na siedzeniu i nie chce wejść w tryb diagnostyczny. Czy u was też wszystko działa jeżeli siedzenie jest nieobciążone ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

u mnie kable od czujnika były zmostkowane na stałe, rozłącz wtyczke i sprawdź po stronie konsoli czy nie są zwarte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawa    0

Tak jak mówiłeś, kable od czujnika pod siedzeniem były połączone na stałe. Rozłączyłem je i wyświetliły mi się dwa błędy 63 i 67. Wykasowałem je ale po odpaleniu traktora pojawia się znów błąd nr 67. Może wiesz co on oznacza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Jeśli sie nie myle to elektrozawór do wymiany. Weź od rewersu elektrozawór podłącz do Wom i zobacz czy bedzie działał/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawa    0

Nie pasuje od rewersu bo jest inna wtyczka. Czy jeśli ją podłącze na krótko do akumulatora na 12 v to się nic nie spali ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Coś tak czułem że może być coś z czujnikiem prędkości WOM (kod 63) posprawdzaj połączenia, sprawdź miernikiem oporność czujnika powinna wynosić 2700-3300 Ohm, on jest tam z tyłu. Tam jest elektrozawór proporcjonalny sterowany szerokością impulsu te pozostałe nie będą pasowały, możesz go na krótko połączyć. Podobnie wygląda czujnik prędkości jazdy i nawet ma taką samą oporność, ale głowy nie dam czy będzie pasował, żeby zamienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawa    0

Ale już tego błędu 63 nie ma, jak próbowałem włączać wom z odłączonym kablem od czujnika prędkości pewnie wtedy się pojawił. Teraz wykasowałem go i już się nie pojawia. Zostaje tylko błąd nr 67 ale nie mam pojęcia co oznacza. Podłączyłem cewkę na krótko i wom działa prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7
Napisano (edytowany)

Przyłączam się do tematu. Dokładniej opisałem mój problem w innym temacie (case MX 110 maxxum wałek się nie włącza)Ziel tam zaglądał. Mam jeszcze pytanie jak kasować błędy wom i jak go kalibrować. Za pomoc będę bardzo wdzięczny.

Edytowano przez ryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7

Witam z pomocą kawa udało mi się wykasować błędy wom a była ich cała masa wyświetlały się następująco tj

1)63

2)64

3)63

4)56

5)22

6)63

7)56

8)22

9)63

10)62

Po wykasowaniu i próbie uruchomienia pojawia się błąd 63 jest to o tyle dziwne że przy czujniku obrotów nic nie grzebałem a jak się dowiedziałem tutaj to właśnie za to odpowiada ten błąd a działał poprawnie. Wom nadal nie działa a ja już nie mam pomysłów chyba pozostaje serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218
Napisano (edytowany)

a sorry nie doczytałem, ale błąd 67 też może oznaczać problem z tym czujnikiem, ale nie musi tzn. "prędkość WOM i prędkość silnika nie pasuje do siebie po 6 sek pracy".

-sprawdzić czujnik prędkości WOM

-sprawdzić sygnał alternatora z terminalu "W". (dobrze pokazuje obroty silnika?)

-sprawdzić elektrozawór - u ciebie powinien być ok skoro na krótko działa

-pozostałe przyczyny dotyczą hydrauliki ale skoro działa na krótko to powinno być ok, jakby dało rade to pod jakąś maszyną sprawdzić, albo ciśnienia zmierzyć

Sprawdzałeś oporność tego czujnika, w jaki sposób kasujesz błędy?

Z tego co wiem to nie da się przeprowadzić kalibracji póki są błędy

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kawa    0

Opór to jakieś 3060 Ohm. Obroty silnika są ok na postoju jakieś 800-900 rpm. A błędy kasowałem tak jak tu jest napisane http://en.allexperts...-mx-110-pto.htm Z tego co zrozumiałem musisz po kolei wyświetlać wszystkie kody aż dojdziesz do końca listy błędów. Jak lampka przestanie migać znaczy, że osiągnięto koniec listy kodów. Teraz musisz włączyć i wyłączyć szybko trzy razy włącznik wom kończąc w pozycji ON tzn włącznik w górze. Lampka powinna mignąć raz co oznacza, że kody zostały skasowane.

 

Znalazłem też temat http://en.allexperts.com/q/Tractor-Repair-838/2010/11/Pto-mx120.htm jak skonfigurować prędkość WOM do prędkości obrotowej silnika. Czyli to co pisałeś. Wg tego trzeba wsadzić zworkę pomiędzy dwa terminale obok skrzynki z bezpiecznikami (put a jumper wire between the two terminals to the right of the fuse box) Te terminale to chyba chodzi o te dwie luźne kostki, do których nic nie jest podłączone. Ale dokładnie nie wiem jak je połączyć a nie chcę nic spalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218
Napisano (edytowany)

a jak skasujesz błędy i nie uruchamiaj WOM, nawet nie zapalaj tylko siądź na siedzeniu i jeszcze raz wejdź w tryb diagnostyczny czy wtedy wyświetla się błąd? Zresztą skasuj błędy i od razu skalibruj WOM, opis wysłałem ci na PW bo dużo pisania.

 

I jeszcze odkręć ten czujnik prędkości WOM i dokręć go z powrotem z siłą 27Nm. Nie wiem czy to pomoże ale tak pisze w instrukcji

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7

Mam jeszcze jakieś błedy w ehr tzn działa prawidłowo ale po włczeniu zapłonu jest przez moment błąd 8 potem 0 i potem ciągle świeci się 5 o ile 5 oznacza coś ze sworzniami sensorowymi to nr 8 nie wiem co oznacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

a jak skasujesz błędy i nie uruchamiaj WOM, nawet nie zapalaj tylko siądź na siedzeniu i jeszcze raz wejdź w tryb diagnostyczny czy wtedy wyświetla się błąd? Zresztą skasuj błędy i od razu skalibruj WOM, opis wysłałem ci na PW bo dużo pisania.

 

I jeszcze odkręć ten czujnik prędkości WOM i dokręć go z powrotem z siłą 27Nm. Nie wiem czy to pomoże ale tak pisze w instrukcji

 

Weź tu wstaw ten poradnik albo link to niego komuś sie on może jeszcze przydac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7
Napisano (edytowany)

Do grego czujnika prędkości nie odkręcałem ale napewno odkręcę go i wkręcę z odpowiednią siłą, odkręcałem natomiast elektrozawór ten pod cewką jak mógłbyś sprawdzić z jaką siłą się go dokręca byłbym wdzięczny. Siła dokręcania może mieć większe znaczenie niż nam się wydaje.

 

Mam od usera grego skan po angielsku do kalibracji wom w mx jeśli komuś będzie potrzebny chętnie podeślę go dalej.

Edytowano przez ryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26
Napisano (edytowany)

Witam. Po dłuższym garażowaniu chciałem wyjechac ciągnikiem a tu jak sie okazało miga "N" i nie rusze. Dodam że niema żadnych błędów sprawdzałem, nic nie było grzebane. CO to może być? Licze na szybką odpowiedź bo trzeba jechac w pole.

Może to czujnik w siedzeniu nie wyczuwa kierowcy i dlatego nie rusza? Wiecie gdzie on sie dokładnie znajduje?

 

Broblem rozwiązany. Czujnik w siedzeniu był odłączony...

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Ale jak takie coś kiedys wystąpi to sprawdź bezpiecznik od rewersu ; ) to jest dobry system antykradzieżowy jak bezpiecznik wyciągniesz i wsadzisz spalony ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26
Napisano (edytowany)

Wpadłem na to. Od razu sciągłem bok i wszystkie bezpieczniki posprawdzałem :)

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gacek86    0

 witam jak moge prosic to przeslijcie mi na poczte kody błedów i kalibracje WOM do MXa moj adres radek.gackowski@wp.pl z góry wielkie dzieki

mysle ze elektrozawor przestal dzialac bo na krótko nie dziala nawet a powinno byc slychac jak zawór zalacza prawda

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mycek5120    27

Witam Pamnowie  swieca sie mi dwie kreski poziome na wyswietlaczu i swieci klawisz od podnosnika cały czas ktos podpowie co oznacza ten bład?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

ale które poziome kreski dolna i środkowa czy górna i dolna? Ale podejrzewam, że to pierwsze czyli problem z przełącznikami na błotnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez kermit154
      Witam.
       
      Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.
       
      Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.
       
      Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.
       
      Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.
       
      Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.
       
      Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.
       
      Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.
       
      Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.
       
      Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:
       
       
      4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.
       
      oraz
       
      5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora
       
      Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.
       
      Odpowiednio:
       
      4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.
       
      Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.
       
      5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)
       
      Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.
       
      Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?
       
      Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?
       
      Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.
       
      Bardzo proszę o pomoc.
       
      Dziękuję.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez matingus
      Witam.
      Mam taki problem,nie chce się włączyć wom case mx 120 co może być za przyczyna.
      dodam że lampka też się nie świeci.
       
      Co może być ?
×