Skocz do zawartości
News
kodakz915

Valtra A93 problem z mocą w dowodzie.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kodakz915    0

Witam. Postaram się w jak najbardziej przejrzysty sposób przestawić mój problem. Znalazłem ciągnik taki jak mi odpowiada tzn. przedział mocy w wniosku mam 100-110km .Valtra A93 ma 101km ale w homologacji pisze że ma 75km .Więc w dowodzie rejestracyjnym będzie pisać ze ma 75 km. Jestem ciekawy jak na to zareaguje kontrola z Arimr. Diler mówi że wypisuje oświadczenia dla agencji że ona ma 101km mierzone przy 1500 obrotów a 75 km przy 2350. Spotkał się już ktoś z takim czymś? Może ktoś już składał takie oświadczenie do agencji. Czy przejdzie mi ten ciągnik w moim wniosku? Jutro będę dzwonił do gościa co mi wniosek rozpatruje.Czy agencja wezmie pod uwagę takie oświadczenie ? Jak ktoś miał taką sytuacje to proszę o wypowiedzenie się. z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

Ona 75 kW a nie KM i nie przy jakichś 1500 obr/min tylko przy 2270. Czyli w homologacji jest wszystko w porządku.

Edytowano przez b0gdan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slomek    185

Ja miałem tak samo z moją N101 nie było problemów wystawili mi jakiś kwit do agencji, spowodowane to jest tymi normami spaln nowymi końcówki serii bez adblue jeszcze weszły :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

janusz20    105

W przypadku ,,Mojej" 101 był ten sam problem, po prostu napisałem prośbę o aneks i zmniejszenie przedziału mocy ciągnika ze 105-115 na 70-80 KM ,do prośby dołączyłem zaświadczenie od importera o tym że ciągnik ma 73 KM mierzone przy jakiś tam obrotach i taka moc jest wpisana w homologacji ale jednocześnie informuje że ciągnik jest zdolny do współpracy z maszynami o zapotrzebowani na moc 120 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy oswiadczenie dilera ze ciagnik ma taka moc jak w przedziale na wniosku.

Aneks do umowy o zmiane przedzialu mocy pewnie opozni realizacje umowy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

U mnie czas od złożenia prośby do podpisania aneksu to trzy tygodnie. czekasz trzy tygodnie i masz pewność że przy wniosku o płatność nie wyjdą kwiatki bo każdy urzędnik ma swoje własne podejście do sprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kramer316    7

to trzeba przewidywać takie sytuacje, ja mam w zestawieniu rzeczowo-finansowym podane 74-110 KM i każdy ciągnik którym byłem zainteresowany mieści się. - nawet osławiona Valtra A 93, która rzeczywiście ma inną moc homologowaną a inną rzeczywistą. I to nie kwestia 75 kW = 100 KM jak ktoś pisze bzdury wyżej, tylko w przypadku Valtry zrobili mały myk w postaci wgranego oprogramowania do sterownika CR - silnik przy obrotach znamionowych 2350 ma moc 75 KM i tak jest homologowany, w związku z tym ma ulgi w dostosowaniu do norm emisji spalin, a przy obniżonych obrotach przy ok 2000 obr. ma 101 KM

Miałem go kupować ale dźwięk silnika i mułowata reakcja na gaz odstrasza mnie i trochę cena za wysoka....jeszcze znalazłem Kubotę na rzędowej pompie, niższa moc , niższy moment, ale w silniku jest chęć do życia, skrzynia biegów 6 z połówką, duża zwrotność i też gładkie podwozie jeżeli chodzi o krzaki i gałęzie, ładnie zrobiony podnośnik, nawet hamulce hydrauliczne do przyczep w standardzie(oprócz pneumatycznych) i cena netto 20tys. niższa...w cenie 3 lata gwarancji i 3000 godzin + plus dobra oferta finansowania.....tyle w temacie.

Pewnie za chwilę będę żałował, bo Valtra ma obracany fotel i można łatwo pracować z żurawikiem - co też będzie miało u mnie miejsce+ rewers chyba najlepszy na rynku, Axos ma super kabinę- jedyne rozwiązanie na rynku z drzwiami otwieranymi i blokowanymi w przodzie - idealne do moich zastosowań , ale obecnie Perkins z wewnętrzną recyrkulacją spalin i z układem wtrysku Delphi chodzi jak stara krowa....Pozostała Kubota bo najlżejsza na podmokłe łąki...i oczywiście cena - życie jednak jest bezwzględne:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

żeby tak zrobili wieksze ciagniki z mocą niby 75km to by sie ludzie ucieszyli co mają problem z wieksza mocą na MGR :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zaloga224    0

Witam jeśli chodzi o serię A 83 i A 93 to wystarczy oświadczenie od dealera o mocy, chyba że trafisz na trudną osobę i będziesz zmuszony robić aneks.

Podobna sytuacja jest

w N 101 H w normie euro 3 mam takie dwie wolne stoją do odbioru w porcie w Gdyni moc w dowodzie rej. 73 czyli to co jest ważne dla agencji.

moc znamionowa 114 km

moc transport 120 km.

Ja od razu informuję klienta o takich przypadkach , po co potem jakieś zgrzyty

Pozdrawiam

Edytowano przez zaloga224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez AchimR
      Za treść poniżej niektórzy mnie znienawidzą...
      Korzystając z pogody i chwili wolnego pojechałem do kuzyna (do Austrii, gdzie mają żniwa trochę wcześniej niż na Śląsku), a który od kwietnia jest zadowolonym posiadaczem Valtry T174, tak się złożyło, że pierwszego dnia trafiłem na serwisanta i od słowa do słowa...
       
      Zczytałem program z T174 w celu tuningu, ale z serwisantem dogadałem się tak, że mogę zczytać mocniejszy i słabszy model, który maja u siebie. (dodam, że nigdy dotychczas nie robiłem tak świeżego ciągnika!)
      Nie było T254, ale zczytałem T234 i T154.
      Wszystkie te ciągniki mają sterownik silnika EDC17CV41 i osprzętowo identyczny silnik.
      I teraz najlepsze - program sterownika silnika jest w 98% identyczny, różnica jest dosłownie w 15 mapach, 10 z nich pokazane jest poniżej.
      Pierwsze 5 patrząc od lewej robią większość roboty - to ograniczniki momentu obrotowego.

       
      Pierwszy myśl, "kopiuje mapy z T234 na plik T174", 5 minut + 20 kolejnych na zapis i ciągnik odpalił, testy w prawie 5-tonowej bronie talerzowej pokazały efekty. Potem już było tylko lepiej, nie mając programu z T254 ograniczniki zrobiłem przez ekstrapolację.

       
      Po tygodniu na polu wszystko było dobrze i poszliśmy o krok dalej, znowu ekstrapolacja ograniczników o kolejne 70Nm, ale tu już zrobiłem kilka dodatkowych map.
       
      W chwili obecnej ciągnik ma za sobą miesiąc pracy na parametrach około 290PS 1070Nm  (ISO 14396).
      Szczerze powiem, że nie wiem jaki ma to wpływ na zużycie jednostki napędowej. Jedyna awaria to pęknięty spaw na ramie głębosza Lemken.
      Testy z broną talerzową pokazały, że seryjna T174 potrafiła utrzymać prędkość ~8-10km/h, a po tuningu bez problemu 15-16km/h
       
      Zużycie paliwa (l/h) spada sporo, ALE tylko wtedy gdy prędkość z maszyną jest podobna jak do serii - ciągnik pracuje na wyższym biegu i niższych obrotach. Oszczędność paliwa jest też zauważalna przy większej prędkości (l/mth), ale tu wykorzystuje się moc skracając po prostu czas pracy.
       
      Z mojego punktu widzenia: ciągnik jest bardzo dobry pod względem silnika, takie podejście poprzez ograniczanie parametrów kilkoma mapami świadczy o elastycznej jednostce. Dodatkową moc można zrobić bez kombinacji, coś jak VW zrobił w Caddy (samochód użytkowy - nie osobówka) i co robi Cummins (którego silniki uważam za naprawdę dobre).
      Silnik zbudowany z zapasem, teoretycznie powinien długo posłużyć. Dla porównania dodam, że w osobówce wykrzesanie dodatkowych 10-20% mocy w szerokim zakresie obrotów przy sterowniku typu EDC17 to czasem i 50map do zmiany.
       
       
       
       


    • Przez andrz17
      Witam forumowiczów. Mam problem z półbiegami mianowicie przy zmianie strasznie szarpie ciągnikiem. Poradzicie coś?? 
    • Przez dkaras
      Witam. Valtra 6850. Pojawił mi się kod błędu A 313. Jest to kod błędu mówiący o tym, że nie działa czujnik położenia pedału gazu, który znajduje się przy pompie wtryskowej. Objawy w.w awarii to brak możliwości zmiany półbiegów, rewers działa tylko ze sprzęgłem i niedziałający WOM. Nowy czujnik kosztuje 1500zł netto Czy ktoś z forumowiczów ma może jakiś pomysł jak zastąpić/oszukać czujnik? Dodam, że czujnik działa na zasadzie, iż w przypadku kiedy pedał gazu jest w pozycji zerowej, czujnik wysyła napięcie na sterownik skrzyni biegów ok 2V, im mocniej wciśnięty pedał tym większe napięcia aż chyba do ok 4,2V. Może zamiast czyjnika jakiś falownik etc? hmm? Proszę, pomóżcie
    • Przez CaseBizon
      Witam szukam opinii na temat Valtry t120 2005 rok produkcji, skrzynia mechaniczna bez rewersu przy kierownicy. Jak z awaryjnością i częściami. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    • Przez mikim
      Szukałem i w końcu udało nam się kupić T171 w wersji Advance
      Jestem już po przeglądzie w serwisie (oleje, filtry, tarczki na WOM) 
      Sprzęt jest bardzo przyzwoicie utrzymany, kupiony ze sprawdzonych rąk. 
      Po przesiadce z Renault jest trochę kosmicznie, może macie jakieś materiały od tego modelu? sam opis kokpitu dużo pomoże, jakieś materiały odnośnie eksploatacji i ewentualnego serwisu? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.