Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem od 2005 rok nie było płacone oc w samochodzie. A chciał bym go sprzedać lub oddać na złom aby dostać trochę kasy za niego. Moje pytanie jest następujące czy da sie obejść płacenie oc z poprzednich lat??? Proszę od odpowiedz z góry dziękuje .

Opublikowano (edytowane)

Ciężka sprawa. Ja nie płaciłem za przyczepę. Nie jeżdżę nią po asfalcie. Raz się zapomniało i tak zostało. Chciałem zapłacić teraz zaległe to mi powiedzieli że to niemożliwe. Ubezpieczyć od nowa. Jest jakiś system który przesiewa opłaty pojazdów. Jak ubezpieczę od nowa to jest szansa że nie znajdzie wcześniejszych lat bezskładkowych tylko najmłodszą wpłatę.

Sam jestem ciekaw ile w tym prawdy.

Do starych gratów karty pojazdu nie trzeba. O oc też nikt na złomie się nie pyta. Dowód rejestracyjny tak.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Ciężka sprawa. Ja nie płaciłem za przyczepę. Nie jeżdżę nią po asfalcie. Raz się zapomniało i tak zostało. Chciałem zapłacić teraz zaległe to mi powiedzieli że to niemożliwe. Ubezpieczyć od nowa. Jest jakiś system który przesiewa opłaty pojazdów. Jak ubezpieczę od nowa to jest szansa że nie znajdzie wcześniejszych lat bezskładkowych tylko najmłodszą wpłatę.

Sam jestem ciekaw ile w tym prawdy.

Do starych gratów karty pojazdu nie trzeba. O oc też nikt na złomie się nie pyta. Dowód rejestracyjny tak.

 

 

 

 

 

Podczas zlomowania (np we WTORSTALu) auta potrzebna jest KARTA POJAZDU (jezeli byla wydana to byla wazniejsza niz DR) i auto mialo miec ubezpieczone OC.

 

W grudniu 2010r zlomowalismy auto f.mondeo z 93r no to jeszcze czaje jakie procedury obowiazywaly na podkarpaciu.

 

I auto mialo byc w calosci oddane na zlom.

Edytowane przez banan575
Opublikowano

Ja tak miałem z traktorem ojca, "bo po co 2 ubezpieczać i opłacać" w jego mniemaniu , nie był opłacany ok 15lat, poprostu zrobiłem przegląd poszedłem do ubezpieczyciela ubezpieczyłem i tyle, nawet nie wspomnieli o funduszu za poprzednie lata. Co do kasacji pojazdu potrzebne jest ważne OC w dniu kasacji, trzeba go wykupić na miesiąc bo krócej się nie da.

Opublikowano

U mnie to samo było...Tata dowód zgubił i oc też nie było opłacane..(pewnie z 15 lat to trwało) później wyrobiliśmy nowy dowód ubezpieczyli i też nie było mowy o składkach za poprzednie lata. Tyle że przy okazji rejestracji Tata "podarował" mi ciągnik i teraz jest w papierach na mnie zarejestrowany. Na razie 3 rok jest ok.Mam nadzieję że sobie po latach nie przypomną :D

Opublikowano (edytowane)

ale u mnie ojciec umarł w 2001 a do chyba 2006 roku było ubezpieczane oc i jak zrobić aby nie płacić za te 5-6 tak oc a samochód był na niego

Edytowane przez avatarzaq12wsx
Opublikowano

OC jest potrzebne do legalnego poruszania się pojazdem po drodze. Na złom auto zawieziesz na lawecie i ci potrzebne jest oc ale na to lawetę :P Kiedyś miałem malucha co stał 3 lat nieopłacany i bez przeglądów. został odwieziony na złom i nie było z tym problemów. Można jeszcze sprzedać komuś auto a ta druga osoba go nie rejestruje (sprzedający idzie do wydziału komunikacji z umową kupna-sprzedaży i zgłasza sprzedaż) i wtedy możesz sobie auto sprzedać normalnie na złom.

 

Samochód jest na zmarłego?? To sprawa spadkowa... Gdyby teraz zmarł można by kombinować że sprzedał tuz przed śmiercią ale nie tyle lat do tyłu..

Opublikowano (edytowane)

Najlepszą metodą i skuteczną jest znalezienie obco krajowca najlepiej z Ukrainy lub Rumunii. Piszemy fikcyjna umowę z datą ostatniego ubezpieczenia. Rumunowi dajemy 50 zł za udostępnienie danych . Samochód widnieje jako sprzedany za granicę. Zanosimy do wydziału komunikacji umowę kupna sprzedaży z przed 3 czy 4 lat i po sprawie. Samochód tniemy na kawałki i likwidujemy numery nadwozia i sprzedajemy:D . Ubezpieczyciel może upomnieć się o nie zapłacone składki.

 

Jeśli napiszesz umowę na kogoś z rodziny ta osoba ma obowiązek zarejestrować ten samochód i wykupić OC. Czyli zapłacić wszystkie zaległości widniejące na tym samochodzie

Edytowane przez Leito21
Opublikowano

Najlepszą metodą i skuteczną jest znalezienie obco krajowca najlepiej z Ukrainy lub Rumunii. Piszemy fikcyjna umowę z datą ostatniego ubezpieczenia. Rumunowi dajemy 50 zł za udostępnienie danych . Samochód widnieje jako sprzedany za granicę. Zanosimy do wydziału komunikacji umowę kupna sprzedaży z przed 3 czy 4 lat i po sprawie. Samochód tniemy na kawałki i likwidujemy numery nadwozia i sprzedajemy:D . Ubezpieczyciel może upomnieć się o nie zapłacone składki.

 

Jeśli napiszesz umowę na kogoś z rodziny ta osoba ma obowiązek zarejestrować ten samochód i wykupić OC. Czyli zapłacić wszystkie zaległości widniejące na tym samochodzie

 

 

Kiedys na pewnym forum w temacie jak zezlomowac auto koles napisal identycznie jak ty zeby spisac umowe z obcokrajowcem, to po kilku dniach policja chciala zeby udostepnic IP tego uzytkownika.

Opublikowano

a ja co mam zrobić jak c330 i c360 od wieków nie mają papierów nie wiem nawet gdzie leży tablica i jak można to załatwić jak nic do nich nie mam ? ciągniki są na ojca

A na kogo te ciągniki są zarejestrowane? OC jest opłacane? Tablice to nie problem, wypełnia się papierek, że zaginęły np podczas prac polowych.

Opublikowano (edytowane)

Pisałem wcześniej.Tata zgubił dowód,naście lat temu.Miałem tylko tablicę.Wziąłem sobie jeszcze na wszelki wypadek wszystkie kwity jakie miałem do ciągnika(książka pojazdu,umowa kupna itp) ale o nie się nie pytali.Poszliśmy do Wydziału Komunikacji i wszystko nam sprawdzili,przegląd trzeba było zrobić i gotowe.Wydali miękki dowód nowa tablica ubezpieczyłem i śmigam :)

Edytowane przez prorok
Opublikowano

fundusz gwarancyjny ma teraz taki system wirtualny policjant tak to sie nazywa i sprawdzaja ciagłosc składek oc. przerwa dłuzsza niz 2 tygodnie grozi kara 3200zł sprawdzaja 3lata wstecz kolega za 2010 rok dostał 2400zł do zapłaty miał 3 miesiace przerwy wezwanie do zaplaty przysyła urzad skarbowy

Opublikowano

Mam pytanie odnosnie zaleglego oc przyczepy. Ojciec w 92 kupil przyczepe d 47 z SKR'u, nigdy jej nie zarejestrowal ani nie oplacał, pozniej umarl. Mam dowod rejestracyjny tablice umowe zakupu z skr, bylem w wydziale komunikacji i moge ją zarejestrować na siebie. Zrobilem przeglad jednoczesnie przerobilem ją na rolniczą bo była transportowa. Jedyne co msuze zrobic przed rejestracja jeszcze opłacic oc. I tu moje pytanie Fundusz nie naliczy jakiejś kary gdy doszuka sie braku ciaglosci oc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez djarbajt
      Witam!
      Otóż niedawno kupiłem CIągnik John Derre 6910S, rok 2001, skrzynia autopower 50km/h, od początku wydawał się dosyć nietypową wersją a co za tym idzie, trudniej o pomoć w internecie ale liczę na was:)
       
      Otóż ciągnik ten ma środek cały taki jak w 6920S, no i komputer wyświetla błedy na wyświetlaczu (normalnie kody błędów) a mam instrukcję po polsku od modelu 6910s i środek jest inny, komputer nie ma funkcji wyświetlania błedów, pompa u mnie jest sterowana elektrycznie a w instrukcji takowej nie ma:) Generalnie podejrzewam iż jest to jakaś liftowa wersja.
       
      Przejdźmy do sedna sprawy:
       
      Problem pierwszy, w ciągniku nie działa wałek (Tylny, bo przedniego nie ma), na komputerze wyświetla się błąd 72 co w tłumaczeniu oznaca: Przerwany obwód elektryczny, czyli tak jak by kabel był przerwany. Sprawdzałem i nie widać żanych uszkodzeń, wałek sam w sobie jest sprawny bo po podaniu 12v z zapalniczki na cewkę wałek normalnie rusza i pracuje. Może poradzicie gdzie szukać ewentualnej przyczyny.
       
      Problem drugi, otóż wyświetlacza tego ciągnika jest bardzo słabo podświetlony, rozbierałem go w nadziei że jest pod nim spalona żaróweczka ale jest podświetlany ledami, w swoich poszukiwaniach dotarłem do czegoś takiego: http://manuals.deere.com/omview/OMAL152775_19/OU12401_00009B2_19_02FEB02_1.htm
      jest to instrukacja od modelu 6920 ale mój ciągnik ma identyczny komputer, problem w tym że nie mogę wejść w ten tryb diagnostyczno nastawczy a co za tym idzie nie moge zmienic wartości podświetlania:( Może i na ten problem ktoś będzię w stanie udzielić mi porady.
       
      Pozdrawiam i z góry dzięki za info.
    • Przez vegeta23
      Witam. Nie dawno kupiłem model 88SL z silnikiem Mercedesa i mam kilka pytań. Mianowicie chciałbym dowiedzieć się co oznaczają poszczególne kontrolki na zegarach. Większość wiem co jest co ale może sie myle więc piszcie proszę wszystko z numerkami żebym sie nie pogubił ;D
       
      Kokpit numer 1
       
      http://zapodaj.net/15dcd6e6d1dc3.jpg.html
       
      Kokpit numer 2
       
      http://zapodaj.net/d5cfe33f4b934.jpg.html
       
      Joistick
       
      http://zapodaj.net/033c5ed224ca5.jpg.html
       
       
      Kolejne pytanie mam co do obrotów biegu jałowego. Są dosyć wysokie wydaje mi sie że mogły by być nieco mniejsze lecz nie moge zejśc ponieważ silnik gaśnie lub później nie chce odpalić z tak ustawionymi jałowymi. Ponizej wrzucam filmik. Czy może te silniki tak już mają i muszą pracować tak na "wolnych"
       
      https://www.youtube.com/watch?v=pnT1kdF_7Jo&feature=youtu.be
       
      Chciałbym zapytać jak ustawiacie wiatr do poszczególnych zbóż. Rzepak, pszenica, jęczmień itd ...
       

       
       
      Słyszałem że w Domianatorach kabiny są podnoszone. Prawda to?
       
      Zgóry wielkie dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Mikas
      witam,. moja prasa wiaze prawie idealnie, ale co pare kostek rozwiaze sznurek.
      Dzieje sie tak jak naprzykład wiecej słomy wezmie naraz lub szybciej sie jedzie, to pusci np 2 jeden za drugim a pózniej znowu wiaze.
    • Przez Glodzilla
      Przeglądałem trochę forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy
      1 Leci z rozdzielacza ale nie że się poci tylko już naprawde mocno leci jakiś komplet naprawczy ? czy wszystko trzeba osobno ?
      2 luz na przednim kole poszły chyba łożyska w piascie można jeździć ale trzeba już kupić części wie ktoś jaki rozmiar łożysk tam jest ?
      3 Ma ktoś na sprzedanie kabine duża do mtz najlepiej oryginał
    • Przez Parich
      Czesc, do czego sa te wtyczki umnieszczone pod kabina w okolicach sprzegla? Jest taka mozliwosc, ze jest wspolna instalacja dla kilku wersji wyposazenia i te wtyczki sa u mnie nie wykorzystane?
       


       
      Jest jeszcze jedna 3 pinowa

       
      Jak podciagnac hamulec reczny?
         Do czego sluzy duza galka od ehr z symbolem sinusoidy mniej lub bardziej rozciagnietaj oraz regulacja na "myszy" ze znaczkiem pluga cos jak by glebokosc reagowania pluga na opor?
         Mam tez na slupku z prawej strony wlacznik ze znaczkiem walka wom z wezykiem pod spodem do czego jest ten wylacznik?
      Mozna jakos zaprogramowac na jakim biegu ma cofac czy jest tylko opcja, ze skrzynia sama dobiera bieg wsteczny w zaleznosci od tego jaki byl do przodu?
      Gdzie moge podlaczyc wolny splyw hydrauliki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v