Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
vegeta23

Kilka pytań odnośnie Claasa Dominatora 88SL

Polecane posty

vegeta23    1

Witam. Nie dawno kupiłem model 88SL z silnikiem Mercedesa i mam kilka pytań. Mianowicie chciałbym dowiedzieć się co oznaczają poszczególne kontrolki na zegarach. Większość wiem co jest co ale może sie myle więc piszcie proszę wszystko z numerkami żebym sie nie pogubił ;D

 

Kokpit numer 1

 

http://zapodaj.net/15dcd6e6d1dc3.jpg.html

 

Kokpit numer 2

 

http://zapodaj.net/d5cfe33f4b934.jpg.html

 

Joistick

 

http://zapodaj.net/033c5ed224ca5.jpg.html

 

 

Kolejne pytanie mam co do obrotów biegu jałowego. Są dosyć wysokie wydaje mi sie że mogły by być nieco mniejsze lecz nie moge zejśc ponieważ silnik gaśnie lub później nie chce odpalić z tak ustawionymi jałowymi. Ponizej wrzucam filmik. Czy może te silniki tak już mają i muszą pracować tak na "wolnych"

 

https://www.youtube.com/watch?v=pnT1kdF_7Jo&feature=youtu.be

 

Chciałbym zapytać jak ustawiacie wiatr do poszczególnych zbóż. Rzepak, pszenica, jęczmień itd ...

 

5.jpg?tsn=1401830473027&zalf=Nowe&wid=980&p=6&o2=1603176&t=IMAGE&st=JPEG&ct=QkFTRTY0

 

 

Słyszałem że w Domianatorach kabiny są podnoszone. Prawda to?

 

Zgóry wielkie dzięki za odpowiedzi.

Edytowano przez vegeta23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Pobierz sobie instrukcje http://chomikuj.pl/kamil496/Dokumenty/Instrukcja+obs*c5*82ugi+Claas+Dominator+78*2c88*2c98*2c108*2c118 i tam wszystko masz opisane ( kontrolki, zegary, ustawienia ).

Ja mam perkinsa 1006.6 T i też jak dla mnie to były za duże wole obroty. Do pompy wtryskowej dochodzą 2 pręty ( jedna od gaszenia a druga od obrotów ), na tej od gaszenia jest przyspawana taka tulejeczka która opiera się na dźwigience i ją popycha dzięki czemu silnik możemy zgasić. Wymontowałem ją i uciąłem ( tą tulejkę ) , tak że zostawiłem jej z 1,5 mm dzięki czemu wolne obroty wynoszą ok 900 na min, i silnik nie gaśnie. Została mi jeszcze jedna rzecz do zrobienia a mianowicie chcę wyciąć rowek przy dźwigni gazu żeby mógł sobie silnik w razie potrzeby pracować na tych małych obrotach, a tak to sprężyna ciągnie w stronę tego rowku ( chyba start tam pisze ).

 

PS te linki które podałeś, nie działają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

ja mam tak samo jak ty dość szybkie wolne obroty w 98 z silnikiem mercedesa om352 (ty też mozesz miec albo taki albo om366). NArazie nie próbowałem ich zmniejszac, wiec nie wiem co by sie działo.

 

ps

ścągnij sobie tą instrukcje co ci kamil zalinkował, przeczytaj i bedziesz wszystko wiedział, nie tylko od czego sa jakie kontrolki i jak ustawić maszyne do konkretnych zbóż, ale nawet manuale jak wymienic podstawowe paski, podniesc kabine etc.

 

ps z ciekawosci

ktory rocznik i ile dałes?

 

edit

zdaje mi sie, ze maszyny z hydrostatem powinny miec tak wysoko ustawione wolne obroty własnie dla dobra tego hydrostatu,

w razie gdyby przyszło uzytkownikowi do głowy jechać kombajnem na obrotach jałowych, to gdyby były one na serio niskie, to hydromotor dostawałby ostro w kosc.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

vegeta23    1

Claas jest z 93 i wyniósł mnie 130tys.

 

Co do tych obrotów chyba tak musi być dziś rozmawiałem że znajomym mechanikiem i też właśnie powiedział że hydrostat musi mieć takie obroty.

 

Dzięki wielkie za tą instrukcje przydala się zegary ogarnąłem, ustawiłem sobie czujnik wysokości hederu itp ... Ale mam problem z kilkoma kwestiami. Licze na wasze pomocne opinie ; p

 

Mianowicie doszedłem do wniosku że mój Dominator ma jedynie Contour-System. Ale nie moge tego odpalić. Mam problemy z ustawieniem spręzyn na silowniku. Jak bym nie kręcił nie moge zrobić tego luzu o którym mowa w instrukcji

 

Screen:

 

http://zapodaj.net/c...48955f.jpg.html

 

Druga sprawa to że wskaźnik nacisku hederu na ziemie cały czas wskazuje ponad 10. Może to przez to ten system nie chce działać. Jeśli ktoś ma podobną wersję Dominatora prosiłbym o jakieś komentarze.

Edytowano przez vegeta23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MarcinBelarus
      Witam. Mam ursusa 1012 i chce założyć mu z przodu opony na balonie, tzn. małe a szerokie takie jak przy rozrzutniku przykładowo.
       
      Jeśłi ktoś robi taką zamianke niech napisze jaki koszt i co potrzebne do zrobienia tego.
       
       
       
      Druga sprawa, jest taka iż chce zalożyć bliźniaki z tyłu, same opony przykręcane odpowiednimi uchwytami do felgi. Zakładał ktoś samą opone czy z felgami tylko?
       
       
       
       
      Pozdrawiam.
    • Przez krecikuryn
      Witam. Jak w tytule poszukuje książki napraw i katalogu do dominatora 76 i mam z tym spory problem... pomoże ktoś???
    • Przez tomaszek12
      Witam czy ktoś ma do sprzedania albo wie gdzie kupić klepsko do kuku do domka 85 ewentualnie czy są dostępne klepiska uniwersalne do niego było by lepsze bo nie trzeba przekładać.I jak najprościej i najszybciej z niego je wyjąć jak ktoś to robił to proszę o poradę
    • Przez djarbajt
      Witam!
      Otóż niedawno kupiłem CIągnik John Derre 6910S, rok 2001, skrzynia autopower 50km/h, od początku wydawał się dosyć nietypową wersją a co za tym idzie, trudniej o pomoć w internecie ale liczę na was:)
       
      Otóż ciągnik ten ma środek cały taki jak w 6920S, no i komputer wyświetla błedy na wyświetlaczu (normalnie kody błędów) a mam instrukcję po polsku od modelu 6910s i środek jest inny, komputer nie ma funkcji wyświetlania błedów, pompa u mnie jest sterowana elektrycznie a w instrukcji takowej nie ma:) Generalnie podejrzewam iż jest to jakaś liftowa wersja.
       
      Przejdźmy do sedna sprawy:
       
      Problem pierwszy, w ciągniku nie działa wałek (Tylny, bo przedniego nie ma), na komputerze wyświetla się błąd 72 co w tłumaczeniu oznaca: Przerwany obwód elektryczny, czyli tak jak by kabel był przerwany. Sprawdzałem i nie widać żanych uszkodzeń, wałek sam w sobie jest sprawny bo po podaniu 12v z zapalniczki na cewkę wałek normalnie rusza i pracuje. Może poradzicie gdzie szukać ewentualnej przyczyny.
       
      Problem drugi, otóż wyświetlacza tego ciągnika jest bardzo słabo podświetlony, rozbierałem go w nadziei że jest pod nim spalona żaróweczka ale jest podświetlany ledami, w swoich poszukiwaniach dotarłem do czegoś takiego: http://manuals.deere.com/omview/OMAL152775_19/OU12401_00009B2_19_02FEB02_1.htm
      jest to instrukacja od modelu 6920 ale mój ciągnik ma identyczny komputer, problem w tym że nie mogę wejść w ten tryb diagnostyczno nastawczy a co za tym idzie nie moge zmienic wartości podświetlania:( Może i na ten problem ktoś będzię w stanie udzielić mi porady.
       
      Pozdrawiam i z góry dzięki za info.
    • Przez kris1
      Witam
      Mam kosiarkę Claasa Corto 210 S i talerze robocze w niej sa w tragicznym juz stanie. Dlatego tez mam do was pytanie czy ktos moze orietuje sie gdzie takie talerze można by znalezc jakis zamiennik albo pasujacy od innej kosiarki bo raczej orginaly to sa w kosmicznych cenach?
×