Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem zetora 7045. Mam pewien problem. Po założeniu pierścieni na tłoki i panewek na korbowody zetor nie palił na 4 tłok. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na nowe orginalne. Na 4 byla zapieczona. Założyłem i okazało się że zetor pali na ten tłok gdy silnik już się rozgrzeje po ok 2-3 minutach. Pozostałe 3 palą od początku. Objawami że nie pali na ten tłok był siwy gryzący w oczy dym. Po odkręceniu przewodu wysokiego ciśnienia od tego cylindra dym ginął a po przykręceniu się pojawiał. Więc zdjeliśmy głowice i dotarliśmy zawory nic to nie dało nadal na zimnym nie palił na ten tłok. Rozebraliśmy z tatą i zalożylismy na tą dziure komplet naprawczy tłok tuleja pierścienie. Złożylismy i nadal to samo;/. Oddałem pompe do sprawdzenia z wtryskiwaczami i powiedział pompiarz że jest dobrze. Niby ta 4 sekcja jest troche słabsza ale powinien chodzić. Zamontowaliśmy i dalej to samo. Więc zacząłem szukać przyczyny u góry. Zamieniłem głowice 3 na 4 a 4 na 3. Problem przeniósł sie z głowicą. Nie palił teraz 3 tłok. Zdjąłem tą glowice zawiozłem do regeneracji. Facet założył nowe prowadnice, przeszlifował gniazda i dotarł zawory. Przywiozłem założyłem i dalej to samo;/ Pojechałem do sklepu zamówiłem głowice polską z chełmna. Przywiozłem założyłem i zetor zapalił na wszystkie 4 tłoki. Po kilku dniach jednak po odpaleniu nadal kopcił i przestał palić na 3 tłok. Pali na 1 2 i 4 po kilku minutach na 3. A przedtą zmianą głowicy palił na 1 2 3. a teraz po odkreceniu 3 sekcji na pompie przestaje kopcic a w pracy silnika zmian nie ma. Teraz pytam sie Was koledzy co to może być?? Myślałem że się uporałem z tym problemem bo chodziło o jeden cylinder a jak zaczał palić 4 to przestał 3;/ Dziwne to wszystko;/ Zawory mam ustawione na 0.20 na ssacym i wydechowym. pompa na sprzęgiełku dobrze trafiona. Liczę na pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

na końcówkach wtryskowych jest rysa ,która powinna się pokryć z drugą rysą na obudowie wtryskiwacza , a sam wtryskiwacz powinien zostać zamontowany bez żadnych podkładek uszczelniających . Jest tak u Ciebie ?

Opublikowano

Witam podłącze się do tematu,

mam pytanie co zastosować zamiast podkładek bo nie wiem??

Opublikowano

Po założeniu bez niczego uciekała kompresja pomimo przekręcania w różne strony.

Opublikowano (edytowane)

Tak tak koncowki mam ustawione na kreski. Dziwi mnie to że przedtem palił na ten tłok a teraz mu się cos pomyliło;/ Rano dzisiaj go odpaliłem i nie palił na ten 3 cylinder. Popołudniu postawiłem go koło garażu po jakichś 3 godzinach zapaliłem i chodził normalnie na 4 tłoki. Lekko kopcił ale to na nowej tuleji normalne. Musi sie dotrzeć. Może jak pójdzie w robote to się ułoży bo normalnie juz nie wiem sam;/. Podkładek nie mam założonych.

Edytowane przez dawidex-16
Opublikowano

Pierścionki raczej nie popękały. Poza tym mierzyłem ciśnienie na cylindrach po założeniu pierścieni jak juz pochodził i miał 25 26 25 23. ten ostatni pomiar jest jeszcze na starej tuleji na 4 tłoku. Bo po wymianie nie mierzyłem. Komplet byl wymieniany tylko na ostatnim tłoku. Wogole jak się zagrzeje to jest okej chodzi na wszystkie i jak wysoka temp złapie tak ok 70 stopni to dymka nie puści. Tylko dziwne że na zimnym tak fiksuje;/

Opublikowano

Dodam, że głowice są pozakładane tak jak były orginalnie. Gdy przywiozłem tą starą zregenerowaną to pozamieniałem tak jak powinno być czyli 3 poszla na trzeci tłok a czwarta na 4 tłok. Ale że nie było poprawy na tym czwartym tłoku to kupiłem nową.

 

Zawory sprawdzałem bo myślałem że może ktoryś jest podparty ale wszystko było tak jak powinno.:/

 

a moze ustawić zawory na 0.20 ssacy i 0.30 wydechowy?

Opublikowano (edytowane)

w 7245 mam tak samo ale z 2 i 3 cylindrem.głowice nowe z chełmna(wszystkie 4szt) i nic.kopci jak diabli przez 2-3min a potem jest ok.

Edytowane przez rafalfalk1
Opublikowano (edytowane)

Hehe pisałem na ten temat kiedyś, jest taka zagwozdka :D rozwiązanie podałem ze zdjęciami, nie chce mi się grzebać w forum może jakiś kolega poda link do mojego posta z czerwca lipca :) , problem polega na głębokości osadzenia wtryskiwacza w gnieździe głowicy, jak jest za płytko i nie wystaje główka rozpylacza wtryskiwacza nad powierzchnię głowicy daje symptomy lejącego wtryskiwacza, nie otwierających się zaworów itd, to jest strasznie błache, ale ludzie regenerujący głowice na to nie patrzą, jutro wrzuce link jak nikt nie wrzuci o co chodzi.

Najlepiej to ustawić, w sumie zawsze powinno być to robione jak jest zdjęta głowica :D, to totalna pierdoła ale nie wszyscy o niej wiedzą :D w sumie za zdradę takiej tajemnicy to flaszeczkę widzę :D

 

Tak ma być:

http://www.fotosik.p...1cb1c16ba1.html

po prawej wtryskiwacze nie wystają, są za głęboko, paliwo z wtryskiwacza wali w ścianki nie w komorę

http://www.fotosik.p...d6cecd0836.html

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano

też o tym czytałem,wtryskiwacz leje niby ale weż go głębiej wsadż?zakładałem cienkie podkładki pod wtryskiwacz(mosięzne wycinałem ze starych uszczelek pod głowicę) i dalej to samo.a głowice nowe z chełmna(takie dobre że po przywiezieniu ze sklepu zawory do szlifowania).

Opublikowano

He hę :D i tu następna zagwozdka jak głębiej osadzić gniazdo wtryskiwacza :D ? proste, jak się go nie da wbić głębiej to przeplanować płaszczyznę pogłębić gniazda zaworów, i wtedy regulować podkładkami :D, to proste, nikt nigdy na to nie patrzy, spotkałem się w życiu z 2-3 osobami co o tym wiedziały, reszta mechaniorów składa na pałę bo części są przecież do bani :D

Dobra będzie tych tajemnic za free nikt mi nie płaci za te tajemnice tylko za robotę, za te tajemnice tylko po mnie jeżdżą na tym forum także jak coś to na pw :D

Opublikowano (edytowane)

U mnie wtryskiwacze są osadzone troszke głębiej jak u Ciebie. Może to też być przyczyną że za głęboko jest włożony? Może musze podłożyć te podkładki? Sprawdzałem to jak miałem głowice zdjęte bo też o tym czytałem.

Tylko u mnie to stało się na głowicy która chodziła prawidłowo.

Edytowane przez dawidex-16
Opublikowano (edytowane)

wszystko prawda , tylko jaka wysokość osadzenia wtrysku jest ta właściwa? Przecież nie dochodzi się do tego metodą prób i błędów! W dobrze wykonanej głowicy tuleja wchodzi do momentu oparcia a wtryskiwacz do niej i to wszystko!!

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Ja jutro rano zobaczę jak zapale. Może wyjmę wtrysk i podłoże tą podkładkę. Może akurat u mnie za głęboko siedzi ten wtrysk ale wątpię skoro przedtem chodził bez i było dobrze. Ale sprawdzić można:)

Opublikowano (edytowane)

a ja myślę ,że powinieneś wpisać na "YOU TUBE " hasło "odpalanie (start) zetor" i zobaczysz ,że nawet egzemplarze które najprawdopodobniej (z racji wieku) są na fabrycznych częściach odpalają kiepsko i nie od razu na wszystkie cylindry !!!

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Ja mam taki przypadek ,że po odpaleniu starsznie kopci biało niebieskim dymem.Zdiołem kolektor i kopci z jednego pierwszego cylindra.Na wolnych obrotach jak zimny to pluje niespalonym paliwem.Zamieniałem wtryskiwacze,głowice sprawdzałem,wtryskiwacze wystają jednakowo.Sprawdziłem pompę wkręcając zegar na poszczegulne sekcje i na pierwszej wskazówka szybko opada.To chyba jest nieszczelny zaworek odcinający .Były też zmieniane zestawy i uszczelki głowicy dane są 1,2 .Probem może tkwić w tych zaworkach.

Opublikowano (edytowane)

No patrzyłem na yt i jest tak jak mówisz;/ Niektóre odpalają ładnie a inne gorzej. A wiadomo nowy nie jest:D Już pare wiosnek ma:) Trzeba poczekać aż zrobi się cieplej i troche w robote pójdzie. Bo narazie po wymianie pierścieni to jeszcze dobrze w palnik nie dostał. Być może że wszystko się ułoży jak pochodzi:) Pozdrawiam:)

 

a głowice na szczelność sprawdzałeś? wyjmij ten wtryskiwacz na zewnątrz i przykręć może leje lub jest zapieczony;/ u mnie to ta wadliwa głowica na wydechowym puszczała nawet jak zdjąłem ją po regeneracji to polałem benzyną i puszczała;/ Może fachmen ją tak zregenerował;/ a jak się zagrzeje to pali dobrze na ten tłok?

Edytowane przez dawidex-16
Opublikowano (edytowane)

Witam. Zmieniłem ustawienie zaworów w swoim zetorze na 0.25 ssący i 0.30 wydechowy. Zaobserwowałem że zetor po odpaleniu i lekkim dodaniu gazu załapał na wszystkie 4 tłoki no i oczywiście dymu też było mniej:) Myślę że teraz musi trochę pochodzić i w pole iść to wszystko się ułoży. A jeśli jeszcze będę miał jakieś problemy to napisze:) Pozdrawiam:)

Edytowane przez dawidex-16

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v