Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
melon10641

Belarus z silnikem Deutz

Polecane posty

melon10641    158

Witam forumowiczów,

dzisiaj z nudów postanowiłem wejść na stronę pronara i ku mojemu zaskoczeniu zobaczyłem to : http://www.pronar.pl/belarus/pdf/PRONARbelarusSTAGE3.pdf ciągniki z serii xxxx.4 mogą być wyposażone w silniki mmz z cr lub deutz. I tu moje pytanie czy ktoś już się z tym spotkał/widział? Co o tym sądzicie? Ktoś już może z was jest właścicielem takiego MTZta?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuj ma Belarusa 1221.4 z silnikiem Deutz-a ;) Miał małą awarię na początku, jechał bez obciążenia, zapaliły się kontrolki i ciągnik zgasł i nie było można go odpalić .Nawet serwis deutza na początku nie wiedział co się stało ale później doszli i okazało się że pompka oleju w silniku padła, podobno to pierwszy taki przypadek w europie.Ma komputerek który pokazuje podstawowe parametry sinika(obr, obciążenie silnika , ciśnienie itp).

Moim zdaniem to dość ciekawa oferta przeważnie cenowo bo kiedy wuj go kupował to 1 koń mechaniczny kosztował ok 1 tys złotówek. A ciągnik po za silnikiem to typowy mechanik ;)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

nowości to nam nie powiedziałeś a poza tym akurat ruskie silniki są niezłe więc nie widzę sensu zmiany na deutza chyba że ktoś wybredny ale wtedy to niech inny ciągnik sobie kupuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ziemowitpl    2

w MTZ ach jedyne co dobre to silnik MMZ nie wiem po co go zmieniać lepiej zabrali by sie za skrzynie i hydraulike

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

w MTZ ach jedyne co dobre to silnik MMZ nie wiem po co go zmieniać lepiej zabrali by sie za skrzynie i hydraulike

 

flaszka dla kolegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

ja mam 1221.4 ale z silnikiem mmz z cr silnik jest mułowaty do 1300 obr, ciężko zapala już w okolicach 0 stopni jedyny plus to klima i wom na tarczach a nie na taśmach. a reszta to samo, noi podnośnik monoblok stresujący się od samego początku teraz jestem w trakcie montażu chłodnicy oleju hydraulicznego mam nadzieję że w końcu sprawę rozwiąże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Kolego yuras silnik Deutza czy z CR nie jest wyznacznikiem klimy czy WOM-u na tarczkach, na tym silniku może być zwykły WOM na taśmy.

Belarusy na normalnym silniku MMZ też mają klimę i niektóre nawet WOM na tarczkach.

 

A powiedz mi co to jest ten podnośnik monoblok stresujący :blink: się od samego początku??

Jeśli olej ci się grzeje to usuń przyczynę grzania oleju, a nie jego studzeniem. Chyba że zasilasz coś non-stop.

 

Jedyny plus silnika z CR to wskazania parametrów pracy na takim wyświetlaczu na prawym słupku(na uwagę zasługuje to czego nie ma w silniku bez CR czyli: spalanie/h, teperatury czegoś tam i coś tam jeszcze, ci co mają to wiedzą) reszta to same wady czyli trzeba wziąć pod uwagę że paliwo u nas coraz gorsze <_< a CR to układ dość delikatny i bardzo drogi, jak pompy paliwa rotacyjne zresztą, oczywiście w porównaniu do pomp tłoczkowych jakie są np. w normalnych MMZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Silnik z CR ma jeszcze jedną zaletę: jest łatwiejszy w serwisowaniu. Podłączam komputer i już wszystko wiem, łatwo zarobione pieniądze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

kolego Junkers te rzeczy które wymieniłem były poprostu w pakiecie co nie znaczy że w innych nie występują , zresztą klime można teraz bez problemu praktycznie do każdego założyć. stresujący się podnośnik polega na tym że po ok 2 godzinach pracy przestaje podnosić albo opuszczać ten czas jest uśrednony zależny od tego jaką maszynę z tyłu mam i jaka temperatura panuje na zewnątrz , jak się zacznie tak dziać z tyłu gdzie jest rozdzielacz od podnośnika wszystko jest gorące z tąd założenie że się grzeje olej wymiana na lepszy jakościowo niewiele pomogła, w paru miejscach się dowiadywałem i powiedziano mi że ten typ tak ma i mam założyć chłodnice i będzie spokój. Co do silnika na cr też uważam że jedyny plus to ten wyświetlacz na słupku. Miał być 1221.3 na normalnej pompie i wtryskach ale wyszło inaczej

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U wuja też się grzał olej to jeszcze na gwarancji założyli mu dodatkowy zbiornik i już jest ok ;) Mim zdaniem przyczyną grzania się oleju jest ciepło z silnika , odległość między silnikiem a zbiornikiem na olej jest niewielka do tego przy deutz-u idzie jeszcze tłumik przy samej kabinie i wszystko obudowane plastikami.

Edytowano przez piotrekosa17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

piotrekosa17 ale ja mam oddzielony silnik z zbiornikiem oleju przegrodą z blachy w dodatku jest na niej jeszcze mata z pianki przylepiona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    37

Już kiedyś wiedziałem że jest do wyboru MMZ lub deutz ale on mnie niczym nie przekonuje jedynie to że jest jakieś 150 kg lżejszy od MMZ . A skąd wiadomo czy to nie jest na licencji Deutz a wyprodukowany w Mińsk motory zawod ? O.o czy jakoś tak ... Gdyby był jakiś komputer pokazujący chwilowe zużycie paliwa to może może ale tak to raczej NIE .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że marketing działa na ludzi. Jakby dali nikomu do niczego nie potrzebny "komputerek" to ciągnik kupię, a bez tego to już NIE. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    37

Widzę, że marketing działa na ludzi. Jakby dali nikomu do niczego nie potrzebny "komputerek" to ciągnik kupię, a bez tego to już NIE. :D

 

 

O.o ..... Rozwiń ... co miałeś na myśli ??? Jak nikomu nie potrzebny komputerek ..... Jak bym wiedział ile mi ciągnik pali na ha to by było lepiej dobrać przełożenie by uzyskać jak najlepszy stosunek zużycia paliwa do wydajności na ha .... A co deutza ( 6 cyl. ) , to podobnej mocy IVECO ( Na licencji Cummins ) są już lepsze i podobno o 1 litr oszczędniejsze wiem to z porównania traktorów Pronar P-10 o mocy ok 140 km . A tak to deutz-owi mówię nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

Silnik Deutz w Belarusie jest już jakiś czas. Problem polega tylko na tym że może i silnik jest Deutza ale cały komputer, okablowanie itp. robią pijani rosyjscy inżynierowie. Jaki jest tego efekt chyba nie trzeba tłumaczyć. Minie jeszcze troche czasu aż to będzie w pełni dopracowane, a wtedy moze to być kosząca propozycja. Puki co kazdy dealer który sprowadza Belarusy z obydwoma opcjami silników bardziej poleca tradycyjna konstrukcję, chyba ze ktoś sprowadza tylko z silnikami Deutza to chwali to co ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xerion3800    42

Silniki deutza są tylko dlatego że norma euro 4 weszła i miały być problemy z rejestracja nowych ciągników w Polsce z normą poniżej euro 4 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Kolego nie pisz (może nie głupot ale..) nieprawdy, od 2012 weszło euro 3, sam musiałem kupić Belarusa z tą normą bo z Euro II by nie przeszło, przynajmniej w moim powiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Co z tego że silnik dobry jak skrzynia od 20 lat taka sam niezsynchronizowana, skrzypiąca skrzecząca i bez rewersu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Skrzynia jest synchro, nie skrzypi i nie skrzeczy, ale prawda ze rewersu brak i prędkości przynajmniej 40km/h tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotlet20    0

Nie do końca rewersu brak bo jest taka opcja, kwestia tylko czy dealer jest w stanie to sprowadzić. Większym problemem w tym przypadku jest brak półbiegów bo rewers jest na dźwigni zamiast nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Zgrzyta jak reduktorem grupę piegów zmieniasz a w czasie jazdy trzeba pod obciążeniem bo się nie rozpędzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    37

Co z tego że silnik dobry jak skrzynia od 20 lat taka sam niezsynchronizowana, skrzypiąca skrzecząca i bez rewersu?

 

Jak ktoś nie umie jeździć to zgrzyta , mi nie zgrzyta ..... i bardzo lubię te skrzynie . Jedyna rzecz co mnie wkurza to te wom 540/1000 pod spodem za to , to bym dał 10 lat koloni karnej , w JD jest stosowana linka ( ukryta w przekładni ) którą zmienia się obroty wom myślę że czas to zmienić i rozdzielacz wyjął bym z pod deski rozdzielczej i z tyłu zamontował nad gniazdem do świateł dla lepszej konserwacji ( likwidacji przecieków ) tak jak jest to w kabinach monoblok .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×