Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mimo wszystko gdy nie posiada się odpowiedniej prasy uważam że lepiej ( i tak wał i blok silnika zawożę do z wymiarowania ) aby firma wsadziła i obrobiła je na gotowo , zachowując współosiowość i są pewne nierówności w bloku które później wyjdą na tulei ( tak zostaną skorygowane) , poza tym pukając młotkiem można uszkodzić i tak bardzo cienkie jak ktoś sam sobie robi ok można kombinować jak koń pod górką - jak nie wyjdzie sam ponosisz koszty , A ja do interesu nie mam zamiaru dokładać !!! Poza tum w mojej okolicy jest bardzo mało Ciągników z silnikami Perkinsa więc nie widzę sensu bawić się w dorabianie jakiś czy pras .

Czy coś na bazie ściągacza od C360 idzie zrobić - wytoczony talarek od spodu i śruba rzymska + ranię które zapieram o blok , A władając to odwrotnie Elektrotechnik Zda takie coś egzamin ??? Tak tylko bym sobie dotoczył odpowiedni talarek i było by git

Opublikowano

krzysiu wedlug instrukcji talarków się nie dorabia ?????

mennica ich nie klepie już ponad 300 lat

surówka tuleja

tanie badziewie

nie będe sie sprzeczał

rób jak chcesz ale nie poprawiaj fabrryki bo tam ludzie mądrzejsi od nas pracowali

Elektrotechnik good mechanika :D :D :D :mellow: :lol:

Opublikowano

talarki- chodzi mi o dużą "podkładkę " o średnicy tulei cylindrowej zewnętrznej z zatoczeniem do średnicy wewnętrznej tak aby się nic się nie przesuwało . mam takie podorabiane do ciągników które najczęściej naprawiam

no nie wiem czy taniej wychodzi z obrobieniem to drożej .

 

Na pewno nie jest to gorsze czy mniej trwałe rozwiązanie - Widzę po C360-3p wuja ten ciągnik naprawdę bardzo dużo chodzi 40ha wszystkie lekkie prace + na usługach chodzi z Anną , prasą kostką i przy cyklopie i to już 12 lat!!! wtedy jeszcze ojciec sam ją robił

Opublikowano

Całkiem śmialo możesz sobie utoczyć taki " talarek " i tym się posługiwać. :mellow: Ja mam zrobiony taki ściągacz tylko że do ciapera , zastosowałem w nim zwykłą śrubę z gwintem metrycznym M 12 , niekoniecznie mysi byc trapezowy ................. choc to dużo lepsze rozwiązanie. W sklepach są dostępne gwintowane pręty za parę zeta , koszt zrobienia takiego ściagacza jest minmalny , wystarczy troszkę weny twórczej .............

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Mimo wszystko gdy nie posiada się odpowiedniej prasy uważam że lepiej ( i tak wał i blok silnika zawożę do z wymiarowania ) aby firma wsadziła i obrobiła je na gotowo , zachowując współosiowość i są pewne nierówności w bloku które później wyjdą na tulei ( tak zostaną skorygowane) , poza tym pukając młotkiem można uszkodzić i tak bardzo cienkie jak ktoś sam sobie robi ok można kombinować jak koń pod górką - jak nie wyjdzie sam ponosisz koszty , A ja do interesu nie mam zamiaru dokładać !!! Poza tum w mojej okolicy jest bardzo mało Ciągników z silnikami Perkinsa więc nie widzę sensu bawić się w dorabianie jakiś czy pras .

Czy coś na bazie ściągacza od C360 idzie zrobić - wytoczony talarek od spodu i śruba rzymska + ranię które zapieram o blok , A władając to odwrotnie Elektrotechnik Zda takie coś egzamin ??? Tak tylko bym sobie dotoczył odpowiedni talarek i było by git

Możesz spróbować w ten sposób wciskać tuleje. Zawsze to lepsze niż wbijanie młotkiem. Ja nigdy nie próbowałem tej metody, ale może się udać.

Opublikowano

takie coś jak młotek to by mi do głowy nigdy nie przyszło!!! więc dawałem do profesjonalnego zakładu. jak będę miał jakiegoś Perkinsa do naprawy i będzie czas to pomyślę o takim rozwiązaniu , jak żadna tuleja nie pęknie to może będę tak robił zawsze ,

A ty Elektrotechnik kal wkładasz masz prasę??? na olej czy na sucho

Opublikowano

Witam wszystkich!!

Otóż pękł mi wał w 3p zaraz za kołem pasowym i to zaledwie po 2-óch latach od remontu zrobione ok 1000 mtg silnik robił zakład specjalizujący się w tym przed tym remontem też pękł wał tylko w innym miejscu. moje pytanie co może być tego przyczyną wał nie był kupiony jakiś made in china tylko lepszy :o

Opublikowano

Z tego co mi wiadomo to robili ale nikt przy tym nie był tylko jak go wtedy rozebrali i pomierzyli to pytali sie w czym ten ciągnik pracował że miał tak wyrąbany blok n głownych

Opublikowano

Panowie, pilna sprawa robiłem niedawno remont 3P i taki problem jest. Traktor chodzi jak zloto odpala tip top nie dymi siłe ma ale woda w oleju sie pojawiła. Odma przy cięzkiej robocie kapie przy wolnych obrotach od czasu do czasu a we wlewie oleju robi sie masło lecz ogólnie olej jest ok. I na co wpadłem? Czy to nie będzie winy zespołu pompa wody/uszczelka/pokrywa rozrządu? Bo tam jest takie idiotyczne rozwiązanie że śruby wchodzą w pokrywe rozrządu i nie ma żadnej zaślepki. Niby nie powinno bo uszczelka ale dzisiaj ja nie wierze tym uszczelkom czy też moze jakies mikro pęknięcie

Opublikowano

podepnę się pod temat,mam sytuację jak u kolegi @Alchemik, muszę czekać na pokrywę rozżądu do jutra do 12ej, panowie pytanko-jaki patent na odkręcenie koła pasowego wału korbowego...jaki jest tam gwint-w którą stronę odkręcamy...mowa o 3p

Opublikowano

Czy ktoś mógłby podesłać kolejności dokręcania śrub głowicy bo poszła mi uszczelka juz drugi raz w ciągu kilku lat, wiec szykuje się remont silnika bo i oleju ciągnie ale sezon jakoś musze dokończyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v