Skocz do zawartości

zgrzyt przy włączaniu wałka WOM w zetorze 10145


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak tam drugiego stopnia nie ma przecież......ludzie wałek sprzęgłowy 2 stopnia jest włożony do takiego krzyżaka który na stałe jest skręcony ze sprzęgłem który potem biegnie przez skrzynie aż do tylnego mostu gdzie załączamy wałek poprzez taką mufę przesuwną przez co włączamy ostatni wałek który napędza kosz sprzęgła WOM włączamy dźwignie przy kierownicy olej ściska tarcze i wałek pracuje.

Opublikowano

U mnie w 914 w prasie pod obciążeniem jak właczyłem wom, to troche tarczki zazgrzytały, ale to raczej normalne.

 

Myślę, że to nie tarcze sprzęgłowe, bo mają stałe zazębienie. ;)

Opublikowano

masz trochę zwichrowane tarczki od WOM. u mnie jest tak samo, ale gdy rozmawiałem o tym z mechanikiem który ma bardzo duże doświadczenie z tymi ciągnikami to powiedział, że to się często zdarza, ale jeśli ci wałek się nie zatrzymuje pod dużym obciążeniem, np w prasie, to nie ma co się tym przejmować

Opublikowano

no właśnie u mnie w rozrzutniku tandemie też delikatnie zgrzyta a w prasie na dobiciu staje i słychać straszny zgrzyt w skrzyni i nie wiem co może być przyczyną bo tarcze są nowe, mikropompka, rozdzielacz ma zaślepione otwory od wzmacniacza momentu (bo jest wyjęty), ciśnienie na wyjściu do kosza z tyłu jest 11 atmosfer czyli ok a i tak staje. uszczelniać na tłoku dociskającym nowy a i tak nic. Już nie mam siły na ten ciągnik. rozjeżdżany nawet był z tego powodu między skrzynia biegów, skrzynią pośrednią i silnikiem. Dodatkowo dodam że nie wybija wajchy pod siedzeniem a nawet ona nie drży, ale jak wyjąłem kosz sprzęgłowy z tyłu i i pociągnąłem za ten wałek w który wchodzą tarczki to miał luz przód tył ze 3 cm. czy ten wałek może być przyczyną czy też jeszcze coś innego. Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

jest jeszcze taki motyw że na wolnych obrotach coś stuka tak jakby bicie wałka a po wciśnięciu sprzęgła bądź przerzuceniu na tkz żółwia zanika

Opublikowano (edytowane)

Mariusz0209 - Na ile tarczek masz sprzęgło WOM?

Zastanawiam się, czy ten zgrzyt, to nie zgrzyt, tylko odgłos szarpania wałków, mających luzy na łożyskach.

 

Crouzer- to o czym piszesz, to hałasujący wzmacniacz. Jeszcze nie miałem okazi tego rozbierać, ale też w większości ciągników tego typu taki hałas występuje.

Edytowane przez Stefano1
Opublikowano

u mnie wałek na pusto w zetorze 8045 wogóle nie zgrzyta byc moze pod obciązeniem bedzie zgrzytac,a wzmacniacz momentu tez działa i jest ok a kupiłem z francji

 

a mam pytanie na zimnym silniku pokazuje mi ciśnienie 4,5 do dobrze jest ?

Opublikowano

Mam 6 tarcz nawet próbowaliśmy jeszcze jedną wcisnąć ale wałka nie szło wyłączyć a pomimo to i tak ten dźwięk było słychać i wałek stawał. jeszcze zastanawiam się nad kupnem całego nowego kosza ale żeby ja wiedział że to napewno jego wina bo jeśli to nie on to znów wyrzucę 2000 w błoto.

Opublikowano

Z tego co wiem, są dwa rodzaje sprzęgieł WOM, duże i małe. .Ale nie wiem czym dokładnie się różnią, poza ilością tarcz i wałkiem na który wchodzą tarcze. Z tego co pamiętam jedno było na 6, drugie na 7 (ale wertowałem katalogi i nic mi się nie zgadza <_< ). Może masz to słabsze i wymiana na większe zapewniła by 100% przeniesienie napędu z silnika. Prosił bym kogoś o potwierdzenie lub obalenie tej informacji, bo nie jestem na 100% pewien i nie chciał bym Cię wpuścić w zbędne koszty. :)

Opublikowano (edytowane)

Myśle że zostało ci jeszcze odjechanie skrzyniom od tylnego mostu , tam jest rozłanczanje WOM twz tuleja WBK tak nazywa śię w 914 .Nastąpiło słabe zazębienie śię luzy w tulei tryba zdająncego napęd na sprzęgło WOM

Edytowane przez JANCZAK1176
Opublikowano

U mnie na pusto wałek też nie zgrzyta ,kiedyś miałem zetora 8011 to też nic nie zgrzytało .co do ciśnienia w silniku 4.5 może być ,tyle że te silniki mają to do siebie że jak się rozgrzeją z 4,5 może zejść na 0 ,a to już gorzej .jak jest na rozgrzanym 2 to jeszcze pojedziesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marcin5641
      niedawno kupiłem mf 3065 ze skrzynią16/16 i mam taki problem przy zmianie biegów na przyśpieszaczu słychać zgrzyt natomiast na półbiegu jest ok dlaczego tak sie dzieje pomocy!
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
    • Przez Tomek1234456
      kupię każdy stan maszyny 
    • Przez Hipo453
      Witam mam problem z niedziałającym nawiewem  w zetorze co może być przyczyną ? 
    • Przez chudy14145
      Witam.mam taki problem z zetorem 7211.w pewnym momencie przy orce zniknely biegi wsteczny 1 2.Mozna wrzucic jeden z tych biegow i po puszczeniu sprzegla ciagnik jest jakby na luzie dalej,na polowych i drogowych jest tak samo.sciagalem pokrywe skrzyni w kabinie i nie widac zeby ktores z ciegien bylo urwane.tryby tez nie wygladaja na zuzyte.nie bylo zadnych oznak awarii wczesniej zadnych zgrzytow itp.Ma ktos pomysl co sie moglo stac?od czego zaczac szukanie przyczyn awarii?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v