Skocz do zawartości
crouzer

zgrzyt przy włączaniu wałka WOM w zetorze 10145

Polecane posty

crouzer    0

podczas włączania tą dźwignią przy kierownicy wałka słychać lekki zgrzyt a potem znika jak wałek już pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Tak jest prawie w każdym.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    175

A czy ten ciagnik ma sprzęgło dwu stopniowe??


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Adizetor- o jaki drugi stopień Ci chodzi? Jestem ciekaw, co w tych sprzętach tak chrupie przy włączaniu WOM :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

U mnie w 914 w prasie pod obciążeniem jak właczyłem wom, to troche tarczki zazgrzytały, ale to raczej normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

U mnie też żgrżytnie ale tylko prży obrotach na Iooo prży prasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

jak tam drugiego stopnia nie ma przecież......ludzie wałek sprzęgłowy 2 stopnia jest włożony do takiego krzyżaka który na stałe jest skręcony ze sprzęgłem który potem biegnie przez skrzynie aż do tylnego mostu gdzie załączamy wałek poprzez taką mufę przesuwną przez co włączamy ostatni wałek który napędza kosz sprzęgła WOM włączamy dźwignie przy kierownicy olej ściska tarcze i wałek pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

U mnie w 914 w prasie pod obciążeniem jak właczyłem wom, to troche tarczki zazgrzytały, ale to raczej normalne.

 

Myślę, że to nie tarcze sprzęgłowe, bo mają stałe zazębienie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    22

masz trochę zwichrowane tarczki od WOM. u mnie jest tak samo, ale gdy rozmawiałem o tym z mechanikiem który ma bardzo duże doświadczenie z tymi ciągnikami to powiedział, że to się często zdarza, ale jeśli ci wałek się nie zatrzymuje pod dużym obciążeniem, np w prasie, to nie ma co się tym przejmować


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

no właśnie u mnie w rozrzutniku tandemie też delikatnie zgrzyta a w prasie na dobiciu staje i słychać straszny zgrzyt w skrzyni i nie wiem co może być przyczyną bo tarcze są nowe, mikropompka, rozdzielacz ma zaślepione otwory od wzmacniacza momentu (bo jest wyjęty), ciśnienie na wyjściu do kosza z tyłu jest 11 atmosfer czyli ok a i tak staje. uszczelniać na tłoku dociskającym nowy a i tak nic. Już nie mam siły na ten ciągnik. rozjeżdżany nawet był z tego powodu między skrzynia biegów, skrzynią pośrednią i silnikiem. Dodatkowo dodam że nie wybija wajchy pod siedzeniem a nawet ona nie drży, ale jak wyjąłem kosz sprzęgłowy z tyłu i i pociągnąłem za ten wałek w który wchodzą tarczki to miał luz przód tył ze 3 cm. czy ten wałek może być przyczyną czy też jeszcze coś innego. Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crouzer    0

jest jeszcze taki motyw że na wolnych obrotach coś stuka tak jakby bicie wałka a po wciśnięciu sprzęgła bądź przerzuceniu na tkz żółwia zanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Mariusz0209 - Na ile tarczek masz sprzęgło WOM?

Zastanawiam się, czy ten zgrzyt, to nie zgrzyt, tylko odgłos szarpania wałków, mających luzy na łożyskach.

 

Crouzer- to o czym piszesz, to hałasujący wzmacniacz. Jeszcze nie miałem okazi tego rozbierać, ale też w większości ciągników tego typu taki hałas występuje.

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciekc2    3

u mnie wałek na pusto w zetorze 8045 wogóle nie zgrzyta byc moze pod obciązeniem bedzie zgrzytac,a wzmacniacz momentu tez działa i jest ok a kupiłem z francji

 

a mam pytanie na zimnym silniku pokazuje mi ciśnienie 4,5 do dobrze jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

Mam 6 tarcz nawet próbowaliśmy jeszcze jedną wcisnąć ale wałka nie szło wyłączyć a pomimo to i tak ten dźwięk było słychać i wałek stawał. jeszcze zastanawiam się nad kupnem całego nowego kosza ale żeby ja wiedział że to napewno jego wina bo jeśli to nie on to znów wyrzucę 2000 w błoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Z tego co wiem, są dwa rodzaje sprzęgieł WOM, duże i małe. .Ale nie wiem czym dokładnie się różnią, poza ilością tarcz i wałkiem na który wchodzą tarcze. Z tego co pamiętam jedno było na 6, drugie na 7 (ale wertowałem katalogi i nic mi się nie zgadza <_< ). Może masz to słabsze i wymiana na większe zapewniła by 100% przeniesienie napędu z silnika. Prosił bym kogoś o potwierdzenie lub obalenie tej informacji, bo nie jestem na 100% pewien i nie chciał bym Cię wpuścić w zbędne koszty. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    40

Myśle że zostało ci jeszcze odjechanie skrzyniom od tylnego mostu , tam jest rozłanczanje WOM twz tuleja WBK tak nazywa śię w 914 .Nastąpiło słabe zazębienie śię luzy w tulei tryba zdająncego napęd na sprzęgło WOM

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

U mnie na pusto wałek też nie zgrzyta ,kiedyś miałem zetora 8011 to też nic nie zgrzytało .co do ciśnienia w silniku 4.5 może być ,tyle że te silniki mają to do siebie że jak się rozgrzeją z 4,5 może zejść na 0 ,a to już gorzej .jak jest na rozgrzanym 2 to jeszcze pojedziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sosek xu li
      Witam Posiadam skrzynie 16+16 z rewersem mechanicznym i mam jedno pytanko. Gdy przełączam kierunek jazdy i pojazd się toczy to mi zgrzyta gdy sie zatrzymam to jest OK czy to jest normalne?
    • Przez marcin5641
      niedawno kupiłem mf 3065 ze skrzynią16/16 i mam taki problem przy zmianie biegów na przyśpieszaczu słychać zgrzyt natomiast na półbiegu jest ok dlaczego tak sie dzieje pomocy!
    • Przez nitek
      Witam, zastanawiam się nad kupnem ciągnika do prac leśnych, chcem żęby miał ponad 100 km, i była to mocna konstrukcja, temu myśle o 1224 lub 1614.
       
      Chciałbym żeby użytkownicy napisali coś o tych ciągnikach, jak się sprwują, czy są awaryjne, ile spalają.
      Ciągnik wykorzysttwałbym do zrywki dłużycy, lub transportu zrębków przyczepą lub przyczepami.
    • Przez chwiolas
      Panowie sprawa wygląda tak: rano podniosłem podnośnik i za nic w swiecie nie mogę go juz opuścić. Dodam że chciałem kiprować przyczepę z tym podniesionym podnośnikiem i nie da się.
       
      Czy coś sie zacieło?Bo pompa jest chyba ok,bo jak zgasze traktor to oczywiście podnośnik puszcza(tak się działo już od dawna-wiedziałem o tym) i po pewnym czasie opuści sie,ale jak tylko odpale traktor to podnosi sie spowrotem.
       
      Pomoże ktoś????
    • Przez Soltys85
      Witam!! Wiecie moze jak ustawic zapłon w Zetorze 8045?? Jak ustalic GMP? Nie widac zadnych znakow...
×