Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Po wymianie oleju w skrzyni biegów w Zetorze 9540 półbiegi przestały działać. Dwukrotne rozbieranie i sprawdzanie czy nic dziwnym trafem sie nie uszkodziło nie przyniosły oczekiwanego rezultatu :/. Okazało się, że hipol nie zabardzo nadaje sie do skrzyni. Wymiana na olej zalecany przez producenta i wszystko gra. Jednak ostatnio przydała mi sie blokada i co sie okazało. Po wciśnieciu stopki, z okolicy sprzegła wylewa sie spora ilośc oleju. Nie wazne czy ciagnik jedzie, czy stoi , czy jest na biegu jałowym. Olej wyglada troche jasniej niz olej silnikowy i ma zapach oleju przekładniowego. Dodam że poziom ileju w skrzyni jest prawidłowy, a kolor jakby dopiero co wlany.Prosze o pomoc.

Edytowane przez danny82
Opublikowano

olej cieknie nie po obudowie skrzyni tylko wylewa sie z komory sprzęgła. wyląda tak, jakby olej puszczał gdzies za sprzegłem. Uszczelniacz na skrzyni raczej nie wchodzi w grę, bo wyciek jest nagły i zbyt obfity. Prędzej jakaś rurka w komorze niedokręcona, lub jakiś hmmm nie wiem jakiś zaworek bezpieczenstwa??

Opublikowano

Koledzy mam pytanie, bo zauważyłem, że w mojej proximie nie działa blokada mechanizmu? Niby włącznik jest podświetlony po włączeniu ale problem pewnie jest gdzieś dalej. Od czego zacząć?

Opublikowano

od siłownika blokady jest z prawej strony zaraz za kołem proponuje ściągnąć koło będzie łatwiej wtedy parz czy się wsuwa czy nie

Opublikowano

kolego a przekaźnik cyka bo lampka moze sie świecić na włączniku a przekaźnik nie cykać. w 7341 mam to samo ale blokada chodzi bdb, moz e cos ci sie pogrzało z zaworem tym wielki koło koła nie wiem czy tam jest czujnik dawno tam nie zagladałem jutro popatrzę to ci powiem.

Opublikowano

Witam

Z racji iż dalej nie rozwiązałem problemu z tym przeciekiem, który (zauważyłem dopiero teraz) pojawiia się samoistnie przy pozostawieniu ciągnika pochylonego ku przodowi, proszę rozszyfrowanie co to za otwór ?? Właśnie przez niego leci olej przy włączeniu blokady lub mocny nachyleniu traktora.

 

7153701_tn.jpg

 

 

 

thumbnails.jpg

Opublikowano

Po wymianie oleju w skrzyni biegów w Zetorze 9540 półbiegi przestały działać. Dwukrotne rozbieranie i sprawdzanie czy nic dziwnym trafem sie nie uszkodziło nie przyniosły oczekiwanego rezultatu :/. Okazało się, że hipol nie zabardzo nadaje sie do skrzyni. Wymiana na olej zalecany przez producenta i wszystko gra. Jednak ostatnio przydała mi sie blokada i co sie okazało. Po wciśnieciu stopki, z okolicy sprzegła wylewa sie spora ilośc oleju. Nie wazne czy ciagnik jedzie, czy stoi , czy jest na biegu jałowym. Olej wyglada troche jasniej niz olej silnikowy i ma zapach oleju przekładniowego. Dodam że poziom ileju w skrzyni jest prawidłowy, a kolor jakby dopiero co wlany.Prosze o pomoc.

 

no i jak tam ? Rozwiązałeś problem wycieku ?

Natrafiłem na Twój post i przyszło mi do głowy takie skojarzenie ,że skoro blokada jest sterowana powietrzem a jej uruchomienie to podanie powietrza do korpusu skrzyni to wyciek może być spowodowany zwiększeniem ciśnienia w przestrzeni całej skrzyni na skutek nieszczelności w mechaniźmie strowania blokady .

Może jest poprostu niedrożna rurka odpowietrzająca skrzynię ,a jest zamocowana nad tylną ,prawą zwolnicą ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez agronomek
      mam masseya 6180 i ciągnie tylko 30km/h bo na 4 biegu .nie dziala power shift- jak go odblokowac? z gory dziekuje:)))
    • Przez piotrek007
      witam mam MF 8110 i przestał mi dziłac podnośnik, blokada mostów ,WOM ale działa mi przedni naped a pól biegi te A B C D moge jedynie znieniać po wyciśnieciu sprzegła przewody i kostki spryskałem WD40 i bezpiecznik ok i nie wiem cio mogło sie stać pomocy dziekuje za odp
    • Przez rafal4212
      Witam, mógłby ktoś coś może doradzić ew. podesłać schemat kostek do modułu skrzyni do autotronica 2 ? Problem jest następujący, został kupiony ciągnik z wadą skrzyni, nie przełączało na żółwia, nie da się wyłączyć napędu i blokady mostów, wałek też nie działa, po poruszaniu wiązką przy module skrzyni naprawiało się na jakiś czas. Z tego co udało mi się ustalić to ori. jest autotronic 1 ale ktoś poprzerabiał wiązkę na autotronic 2. Ciężko jest mi cokolwiek ustalić co i gdzie ma iść do kompa, udało mi się znaleźć tylko schematy do autotronic 1.
    • Przez PawelJ
      Witam. 
      Potrzebuję pomocy w związku z problemem z blokadą w mf 235. Włączyłem blokadę na wstecznym biegu- tzn. ciągnik się zagrzebał wcisnąłem sprzęgło wcisnąłem blokadę i jechałem w tył. po kilku sekundach coś strzeliło - taki krótki mocny trzask. Od tego czasu blokada nie chce się włączyć  :mellow: . Pedał wciska się lekko, teoretycznie nie słychać też żadnych niepokojących dźwięków z obudowy mostu, przez chwilę tylko było słychać tak jakby jakiś element we wnętrzu miał luz  ale teraz jest spokój. Co mogło się stać? Może ma ktoś rysunek budowy tego modułu w ciągniku? 
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Rollermix
      Witajcie, rok temu stałem się szczęśliwym posiadaczem MF 255. Od samego początku zmagam się z wolnym opuszczaniem podnośnika, regulacja nie działa. Czasem jak się pchnie wajchą przód tył to szybciej opadnie, ale to czasem. Teraz przy orce siewnej okazało się, że blokada nie działa, pedał wchodzi w podłogę, a reakcji żadnej. I jeszcze takie pytanie odnośnie ciśnienia opon tylnych wraz z kompletem obciążników, wie ktoś ile powinno być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v