Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ma ktoś może jakiś schemat układu klimatyzacji do MF6180? Nie działa mi klima, a w ciepłe i suche dni jazda ciągnikiem to męczarnia.

 

U mnie coś było z tą klimą grzebane. Załączanie klimy jest z dorabianego przełącznika ON/OFF. Początkowo kompresor się załączał, a teraz już nie reaguje. Wszedłem do góry, na kabinę, zauważyłem, że zawór załaczający i sterujący tempraturą jest odcięty od takiego zaworu, do któtrego wchodzą przewody z czynnikiem (a powinien być połączony takim cienkim przewodem jesli się nie mylę). Nie ma też 3 stopnia nawiewu. Żeby było śmiesznie, to w lato się nie dało nawet ustawić samego chłodnego nawiewu, chociaż zawór zamykający wg pracuje popraweni (tzn, zamyka się i otwiera). Może to było subiektywne odczucie, zawór był zamknięty, a to ciepłe powietrze było spowodowane rozgrzaniem się dachu i nagrzewnicy od słońca?

 

Prosiłbym o pomoc i naprowadzenie na trop

Opublikowano

według mnie załączanie klimy nie może być załączane przez przełącznik on/of musi być przełącznik tak nazwane thermostat on bez przerwy włącza i wyłącza klime na sprzęgle na kole od kompresora tzn pompy klimy jak ciśnienie się napompuje w układzie klimatyzacji to thermostat wyłącza a jak ciśnienie spadnie to się włącza.u mnie MF 6290 też tak było pogrzebane i kupiłem oryginalny thermostat i działa tylko mam za mało gazu a nikt nie wie ile wchodzi kg freonu może czasami wiesz ile??????

Opublikowano

Nie wiem, ile wchodzi, póki co muszę rozkminić co i jak ze sprzętem. Podejrzewam, że u mnie sprężarka chyba sie zepsuła, albo może nie działa, bo brak ciśnienia w układzie?

 

Ten przełącznik, który kupiłeś ma taki cienki przewód? To się z czymś podłącza? Zrobie zdjęcia i wrzuce, może ktoś pomoże.

Opublikowano (edytowane)

Co do ilości freonu to poszukaj dobrego serwisu od klimy, jeśli facet będzie kumaty to będzie wiedział ile gazu nabić, gdy podłączy urządzenie to napompuje do pewnego ciśnienia z jakim ma pracowąć klima i tak ma być.

Peron, chodzi ci o ten przewód miedziany bez izolacji?

Edytowane przez ppiotr
Opublikowano (edytowane)

Nie znam się na tym, myślałem, że jest tak, że ten termostat steruje jakimś zaworem, który dozuje ilośc czynnika, ale chyba jestem w błedzie. Raczej termostat dostaje sygnał, że temperatura zadana jest osiągnieta i rozłącza elektrycznie kompresor??

 

 

Tak ppiotr, chodzi o ten cienki miedziany.

Edytowane przez Peron
Opublikowano

Thermostat - czujnik reagujący na temperaturę

Presostat - czujnik ciśnienia, czyli termostat nie reaguje na wzrost ciśnienia w układzie tylko na temperaturę powietrza schłodzonego na parowniku.

Przełącznik ON?OFF jest potrzebny ponieważ podczas pracy przy wysokiej temperaturze i wilgotności parownik może zarosnąć lodem i nie będzie przepuszczał powietrza. Wtedy należy włączyć ogrzewanie aby strumień ciepłego powietrza odtajał parowniki roztopił lód. A ponieważ działanie klimy powiązane jest z włączaniem nawiewu więc nie byłoby możliwości przerwania dzałania sprężarki na czas procesu odtajania.

Ciśnienie kontroluje czujnik na fitrze czynnika chłodniczego.

Może znajdę dane dot. R134.

Opublikowano

Ale skoro oryginalny włącznik z termostatem jest uszkodzon i ktoś dorobił dodatkowy, to znaczy, że brak jest możiwości samoistnego wyłączenia się klimatyzacji po osiągnięciu zadanej temperatury (zadanie termostatu) i układ chodzi cały czas na 100 procent wydajności. Czy w związku z tym może dojść do uszkodzenia sprężarki z "przepracowania" ? Jak ciągnik kupiłem, to się sprężarka uruchamiała tym dorobionym przełącznikiem, tzn, sprzęgiełko się załączało. Teraz brak reakcji. Czy mozliwe jest, że nie reaguje, bo uciekł czynnik i jakiś czujnik zabezpiecza sprężarkę przed uruchomieniem? Czy poprostu sprężarka się zatarla i koniec balu?

Opublikowano (edytowane)

Podaj napięcie bezpośrednio na przewód przy sprzęgle elektromagnetycznym sprężarki,wtedy zobaczysz czy trzeba szukać w instalacji , czy to wina sprzęgła.Znadż przekaźnik załączający sprzęgło i sprawdź czy to nie jego wina.

Edytowane przez mirro
Opublikowano (edytowane)

U mnie na bank jest do wymiany ten termostat, bo w ogóle nie ma tego przewodu, jest odcięty. Najdroższym elementem układu jest skraplacz i parownik. Ale chyba są szczelne, bo jak się wciśnie zaworek, to trochę jeszcze leci gazu. Muszę sprowadzić jakiego machra i tyle.

 

Zagłębiłem się troche w temacie i pozwoliłem sobie na popełnienie poniższego dzieła

 

 

http://www.agrofoto....yzacji-mf-6180/

 

 

Może komuś się przyda ten podgląd na poszczególne elementy klimatyzacji w tym ciągniku.

 

 

Wie ktoś może, przy jakim ciśnieniu (spadek ciśnienia w układzie) czujnik nie pozwala załączyć klimatyzacji? Założyłem już włącznik z termostatem nowy, wywaliłem ten włącznik, który był dorobiony na krótko. Prądy dochodzą do czujnika ciśnienia , ale z czujnika już na kompresor nie wychodzi (sprzęgiełko działa - sprawdzałem na krótko). Chcę jeszcze sprawdzić czujnik i ewentualnie kupić nowy, zeby na przyjazd kolegi do nabicia klimatyzacji wszystko pod względem mechanicznym było sprawdzone.

Edytowane przez Peron
Opublikowano

Witam

Otóż jestem po wymianie sprężarki klimatyzacji (stara się zatarła) ale klima dalej nie chodzi.

Po sprawdzeniu szczelności układu i napełnieniu go  (1,7kg) sprężarka daje 15bar (HP) ale na niskim ciśnieniu (LP) jest 10bar - a powinno ponoć być dużo mniej.

Według gościa co mi robił klimę winny jest zawieszony zawór rozprężny (dławiący).

Co o tym sądzicie ?? Czy przyczyna takiego stanu może być inna ??

Dodam że jak trochę sprężarka popracuje to robi się bardzo gorąca - nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak. Osuszacz także wymieniłem.

 

Opublikowano

Sprężarka nowa. Ilość czynnika ustaliłem dzwoniąc do kornaków bo takich informacji nie ma gdzie znaleźć.

Poprzednia sprężarka się zatarła i cały olej z niej wygoniło do układu. Układ był przez godzinę sprawdzany podciśnieniem na szczelność

Ponoć było robione też jakieś tam płukanie.

Co do zaworu (tak ja to rozumiem) to podciśnienie powstanie jak się zatnie w pozycji zamkniętej. Natomiast ciśnienia będą się wyrównywać jak zawór będzie cały czas  otwarty. Nie jest on jakoś strasznie drogi (100-150zł) więc wymienię. Sprężarka na gwarancji więc jak coś to wymienię.

Jeszcze jedno pytanie co do zaworu rozprężnego

Dlaczego w katalogu występują dwa rodzaje tych zaworów

http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf

Na stronie 629 pozycja 7 taki

http://allegro.pl/zawor-rozprezny-klimatyzacji-massey-same-lamborghi-i5545629294.html

A na stronie 631 pozycja 5 taki

http://allegro.pl/zawor-sprezarki-case-claas-fiat-ford-john-deere-i5282319611.html

Jutro muszę otworzyć dach i zobaczyć jaki siedzi u mnie

 

Opublikowano

Jestem po reanimacji klimy. Winny był zawór rozprężny. Teraz sprężarka nabija do 25bar i się wyłącza no i jest chłodzenie. Ale gdy nabito 1,7kg to nie chciała się załączyć tylko cykała. Poszła gdy ściągnięto 200 gram. Zawór który wymieniłem to ten pierwszy z linku powyżej

 

PS. W te upały praca na polu bez klimy to mordęga.

Opublikowano

Wiecie może czy 190ml oleju w klimatyzacji to całkowita ilość dla układu, czy jest tylko ilość oleju w sprężarce? 

Jeżeli tak to ile powinno go być w sumie w układzie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v