Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapytaj jestem ciekawy co ci powie . Ja zrobiłem aneks bo nie mogłem ryzykować ze mi odetną dopłatę .

Żebym miał w homologacji chociaż 2 moce znamionowa i bost to gosciara w wydziale komunikacji wpisała by tą mniejsza ale jak miała tylko ta to musiała wpisać tylko ta

Opublikowano

Powiem Ci że już sam zgłupiałem jak to jest np.z tym ipm bo jedni dilerzy twierdzą tak jak Ty wcześniej że jak 6105 to 105KM i nie ma prawa być inaczej a mój mówi że nie może być inaczej jak on mówi a mi się wierzyć nie chce w tą moc z ipm i dlatego tak drążę ten temat

Opublikowano

Ja z ipm miałem równe 160km . Laska w wydziale komunikacji powiedziała ze mój model był rejestrowany jako 1 w Polsce bo nie miała go w systemie musiała literkę po literce wbijać homologacje.

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak mówi Waldas.

Moc z homologacji, w przypadku JD 6105 jest to 125 KM i taka pojawia się konsekwentnie w dowodzie i taką też uznaje Agencja. Wyjaśnienia Dealera nic nie pomogą, będzie potrzebny aneks.

Moc max. z IPM jest wykorzystywana gpłównie w transporcie i z WOM.

Opublikowano

Mało przepracowałem ciągnikiem prawie 280mth ale na tyle ci powiem ze jeśli dopasowujesz ciągnik pod prace polowe to patrz na znamieniowa, u mnie pług 4x 45 plus wał cambell i kros kil 1,5tony prędkość orki do 9 km/h jest tak sobie

Opublikowano

Elpaw ale teoretycznie mamy dwie moce.Moc znamionową i moc homologacyjną

 

Jak piszesz że Twój z czwórką tak sobie to ze 105 nie mam po co w pole wychodzić z takim samym pługiem?

Opublikowano

u mnie w homologacji mocą znamieniowa była moc 160 km i tylko ta była. Pierwszy krok który uczyniłem to był telefon do dilera ile mój ciągnik tych koni ma w końcu , odpowiedzieli ze 140 a a z boost 160 .

Mówiłem to dlaczego tak piszecie oni ze tak fabryka napisała i nie mogą tego zmienić.

Opublikowano

Jest to moc znamionowa z IPM. Maksymalna z IPM to w Twoim przypadku ok. 129 KM. Mi także na początku to wszystko wydawało sie nielogiczne ale od zeszłego roku tak JD homologuje ciągniki serii R, moc z IPM.

Co do mocy, to także na początku miałem pewne zastrzeżenia, że niby coś się nie wkręca na max. Obroty itp. Ale po pewnym czasie zrozumiałem że chyba to IPM na tym polega. "Inteligentie" zarządza mocą. Wykorzystuje tyle mocy ile w danej chwili potrzebuje. Jak jest ustawiony na oszczędzanie paliwa, to będzie dostosowywał prędkość obrotową silnika i prędkość orki spadnie :-)

Opublikowano

To widocznie tak jest że u nich się liczy tylko moc homologacyjna.I bądź tu mądry i wybierz ciągnik.Jak spisałem umowę to naprawdę myślałem że ta moc jest faktyczna a tu lipa!zamiast orki będę jeździł z opryskiwaczem po polu i bluzgał co ja to kupił

Opublikowano

Ja mowie ze tak sobie, to znaczy ze pod małe górki na dobrej ziemi nie muszę redukować a brata 6430 ten sam pług te samo pole to nawet o 2 półbiegi trzeba było redukować.

Z samym pługiem 105km sobie poradzi ale z takim wałem jak masz u mnie w galeri to nie da rady, ja samym pługiem to 5 skib bym dał rade ale do tego wał było by ciężko chyba ze z 5,5 km/h ale to już nie orka

Opublikowano

Ja 6105 ciągam głębosz na 40 cm głebokości, czery łapy (3 m szer.) 8km / h. Co prawda ziemie mam lekkie ale brak mocy jeszcze nie narzekałem :-)

Opublikowano

Faktycznie ciągnik jak ma ciężej wcale się nie dusi tylko wchodzi na wyższe obroty i dalej do przodu. Pod względem wkręcania się na wyższe obroty to robi dużo sprawniej niż 63

Opublikowano (edytowane)

zęby to tak się dało to poszedł bym na to ale tam jest tyle elektroniki ze chyba nie da się tego ominąć .

Obrabiam 55ha ale chce dokupić 20 jak się uda

dlaczego od erek najdalej

Edytowane przez waldas27
Opublikowano

Chyba się da, ja zapewne w swoim jak poczuję brak mocy lub przybędzie hektarów skuszę się na optymalizację ustawień silnika i Mocy na hamowni (oczywiście po gwarancji ).

6130 R np. To ten sam silnik i mocy ma 150 km z IPM

Opublikowano

Do Elpaw kolego ale 6130r już jest w dłuższej ramie i są delikatne różnice w hudraulice itp itd. Waldas Dobrze mówi ja bym też szukał cos w 6 garach moze 6630 Comfort zmiescił byś sie bez aneksu skoro tylko JD wchodzi w gre:))

 

Aczkolwiek na te hektary bym uderzył w cos tańszego:)) bo za Erke już jest kasa;/

Opublikowano

No tak ramy nie będę zmieniał:-)

Zgadzam się, lepiej na początku dwa razy się zastanowić i dobrać odpowiedni ciągnik do areału, maszyn, rodzaju gleby i zadań jakie ma spełniać. Ja też miałem wiele dylematów. Czytać, pytać i najlepiej sprawdzić w terenie!

  • Root Admin
Opublikowano

znajoma mówi ze interesuje ich moc nominalna BEZ systemów chwilowo zwiększających moc, wynika na to, że kraj to obyczaj

 

zęby to tak się dało to poszedł bym na to ale tam jest tyle elektroniki ze chyba nie da się tego ominąć .

Obrabiam 55ha ale chce dokupić 20 jak się uda

dlaczego od erek najdalej

w osobówkach da się wyciąć filtr. w moim aucie taka impreza kosztuje 1200zł.

Fizycznie jest to wycięcie filtra i elektronicznie zmiana oprogramowania silnika. Czy jest to etyczne to już zupełnie inna sprawa. Ja na DPF nie narzekam po przejechaniu 120tys km, więc póki co filtr mam.

Opublikowano

Chyba obyczaj jest taki sam, bo JD wpisuje w homologacji moc nominalną _x_km i jest to moc nominalna z IPM. W przypadku np. 6105 R jest to 125 KM.

 

Filtr cząstek stałych może być także regenowany i ma wtedy praktycznie takie same parametry jak nowy. Regeneracja w osobówkach kosztuje około 1000 zł.

Okres życia filtra to około 5000 mth. W zależnosci od użytkowania daje to okres 10 + lat. NIe wiem o co te obawy? za rok znowu wymyśla jakieś pro-ekologiczne rozwiazanie i filtr cząstek stałych będzie już pożądanym systemem, a te nowe będą strasznie drogie, itp.

Opublikowano

Elpaw 6105 jest robiona w czterech wersjach i myśle że nie jest regułą by miał 125KM,yacenty i tak powinno być z mocą nominalną a nie chwilowo zwiększającą się.Może już ktoś przejrzał to oszustwo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v