Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kaczka__5

Jakie łożysko przód

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
przód
lukasz222    2353

Podpinam się pod temat bo chciałem spytać o problem który prawdopodobnie powoduje łożysko.

Mianowicie w 328 przy większych prędkościach bardzo rzuca mi lewym kołem. Sworzeń można wykluczyć bo raz, że został już wymieniony, a dwa, że ruchy koła bezpośrednio przechodzą mi na kierownicę, czyli sworzeń trzyma sztywno. Sama felga też nie jest krzywa. Zbieżność kół ustawiałem przy wymianie sworznia. Czy jest to możliwe, że taka sytuacja jest spowodowana zużytym łożyskiem?

Nie chce mi sie zbytnio w to wierzyć, bo przy malowaniu zdejmowałem piastę i ręką sprawdzałem to łożysko i nie było żadnych luzów, dziś dla pewności jeszcze sprawdzałem czy na podniesionym kole będzie piasta latać i też praktycznie bez luzu, maksymalne wychylenie na obwodzie piasty to 1mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz222    2353

ok, tylko tak jak mówiłem dzisiaj sprawdzałem na podniesionym kole, ruszałem nim w te i wewte i siedziało sztywno, jedynie te troszeczkę luzu na piaście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2353

felga leci prosto bo sprawdzałem. Mam tak już ładnych pare lat, z tym że wcześniej był używany tylko do podjechania z przyczepą czy bronowania, a teraz jak sie za niego wziąłem to dziele robote między ciapki i często gnam go po asfalcie, więc problem staje się uciążliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to jeszcze sprawdź czy nie ma luzów na przegubach, luzy przekładni kierowniczej i ciśnienie w oponach, może jest stanowczo za wysokie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2353

Ciśnienie będzie w porządku, tak jak i cały układ kierowniczy od koła kierownicy po same wąsy zwrotnicy (dalej już tej pewności nie mam), ciapek ma zerowe luzy. Spróbuję jeszcze pokombinować z tą zbieżnością, a jeśli to nie pomoże to najwyżej wymienie te łożyska, majątku nie kosztują a warto sprawdzić.

Dla orientacji dodam jeszcze, że piasta na lewym kole chodzi z lekkim oporem, praktycznie po zakręceniu (bez koła) nie kręci się sama, na prawym kole tego problemu nie ma. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez crystal169
      Witam, mam taki problem od jakiegoś czasu, a chodzi o wyciekający olej podczas jazdy z większą prędkością przez pewien czas lub podczas jazdy w polu z jakimiś maszynami, najlepiej widoć to po zatrzymaniu przez następne jakieś 15 min, olej wycieka przez śrubę odpowietrzającą, niezależnie czy jest włączony przedni napęd czy nie.
      Ciągnik miał robiony na wiosnę remont skrzyni lecz wyciek był też przed remontem , wtedy przypuszczalną przyczyną była uszkodzona skrzynia. Niestety po remoncie dalej ten problem jest. Sprawdzany był poziom oleju w skrzyni bo jednak te węże się łączą z tą ośką. Niestey również przy poziomie naprawdę minimalnym wyciek oleju był. Dodam , że olej z tej ośki był spuszczony za pierwszym razem kiedy wyciek był. Ale potem sam się napełnił spowrotem po nie za długiej jeździe. Niestety nie wiem już co i jak można z tym zrobić. Ciągnik to Crystal 169 ale jest to identyczne rozwiazanie co w ursusach , na przykład 1634.
      Proszę o pomoc. Jest to uciążliwe ponieważ po zatrzymaniu tego oleju jeszcze trochę ucieka.



    • Przez ROBERTO0808
      witam ukrecil mi sie walek atakujacy zaraz za frezem agroma kalisz spszedaje z kolem i kosztuje 2450 moze ktos to robil i od czego moglo sie ukrecic
    • Przez adhock
      Czołem koledzy,
       
      Tak jak w temacie, przy szybszej jeździe na drodze ciapek zaczyna mi wpadać w wibracje, ewidentnie od przedniej osi. Ale pojawiają się one tylko przy pewnej prędkości. Powyżej i poniżej niej drgań nie ma.
      Oś była regenerowana: wymienione tulejki miedziane na osi i na zwrotnicach.
       
      Z czego to może wynikać? Zła zbieżność? Luzy w ukł. kierowniczym?
       
       
    • Przez Gazda999
      Ma problem z osią ,luzy niemiłosierne wiadomo tulejki nowe sworzeń też mam nowy ,ale niestety otwór w osi płaskiej też wyrobiony ,myślałem kupić koszt ok 150 pln ,ale sprzedawca mi odradził i poradził regenerować starą.Moje pytanie jak zregenerować ?w jaki sposób ?może ktoś już to robił ?
       
    • Przez wrobelek02
      Witam, czy ktoś mógłby mi pokrótce napisać jak wymienić tulejki sworznia( oś płaska), od czego zacząć.
×