Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
gaga195

4x4 do tyłu i gotuje płyn

Polecane posty

gaga195    20

Siema posiadam pronarka 82sa z założonym turbem, mam taki problem że do tyłu nie ciągnie na 4 koła tylko coś trzeszczy i amen.

Sprzęgiełko było robione po do przodu przeskakiwało. Wiem że jakoś sie podkładkę daje czy coś w tym rodzaju mógłby ktoś wytłmaczyć na czym polega ten zabieg?

 

2 sprawa to gotujący się płyn w chłodnicy, ( nawet jak był bez turba ) gotuje wodę ( no nie gotuje bo jak będzie wiecej niz 95 stopni to odpuszczam i amen ).

uszczelka pod głowicą zrobiona, głowica splanowana tam pare mikrometrów.chłodnica czyszczona regularnie, problem mam prawie od nowości, wiem że pronary z tych lat 2005 mają taką usterkę i nie wiecie co poradzić na to?

Może jakoś 2 chłodnica np od seicento czy coś w tym stylu.

Dziękuję i bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gregorius    123

co do termaostatu wyciągnij go i wstaw do wrzątku i zobaczysz czy się otwiera, bo prawdopodobnie będzie to termostat, a co do napędu do tyłu, to tą wajche musisz na maxa do góry ciągnać tak żeby prawie pionowo była to wtedy załapie, ja tak u siebie mam, a jak nie złapie to podreguluj tam od dołu na ciągle, może pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    88

wyciągnij termostat to zobaczysz, jak to nie pomoże to spróbuj wyczyścić chłodnice ale w środku, np wodą pod ciścieniem lub trzeba bedzie rozebrac chłodnice, wyczyścić i następnie zlutować gdyż i takie przypadki bywają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Co do napędu to trzeba odkręcić wał od przystawki po środku ( tą część wału pomiędzy skrzynią a przystawką) i tam jest nakrętka która jest zabezpieczona zawleczką. Odblokuj ją i bardzo mocno dokręć i powinno być dobrze jak masz dobre tarczki. Dokręcaj przy włączonym napędzie i na biegu pozostaw ciągnik np. na 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

wyciągnij termostat to zobaczysz, jak to nie pomoże to spróbuj wyczyścić chłodnice ale w środku, np wodą pod ciścieniem lub trzeba bedzie rozebrac chłodnice, wyczyścić i następnie zlutować gdyż i takie przypadki bywają

 

Nie gadaj glupot z ta chlodnica. Zyjemy w takich czasach, ze sa odpowednie srodki. Ja tez mialem problem w swoim zetorze z chlodnica. Jest taki specjalny srodek, ktory wyglada jak takie male rozowe plytki. Wrzucasz to do chlodnicy nastepnie zalewasz goraca woda i pojezdzisz troche. Nastepnie trzeba wyplukac chlodnice i powtorzyc zabieg. Dziala na 100 %.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Nalej wody tylko tyle żeby było widać płytki chłodnicy i zapal ciągnik. Nie powinna pompa tłoczyć do chłodnicy wody. Widać to w otworze wlewu. Dopiero po zagrzaniu silnika i to też powinno być widoczne. Założyłeś turbo czyli silnik produkuje więcej ciepła. Wymieniłeś wentylator na sześciołopatkowy? czy sam silnik a głównie pompa wtryskowa jest ustawiona pod turbinę? Zbyt mała ilość paliwa względem powietrza powoduje że spala się ono w wyższej temperaturze. To samo tyczy kąta wtrysku paliwa. Zawory też byś sprawdził czy maja prawidłowe luzy.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

głowica jest ok zawory itp, wtryski od turba pompa też podkręcona do turba ( nie ja sam tylko do firmy dałem )

mam książkę od proanra i nie ma różnicy między turbem a nie co do chłodzenia bo czytałem.

A zjawisko miałem już przed założeniem turbiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Może masz układ zakamieniony i gdzieś blokuje przepływ albo czujnik trefny ( u mnie niedawno zaczął szwankować i czasami wskazówka lata od lewej do prawej), albo pompa niedomaga. Ja mam 82 sa od nowości (2004r.) i temperatura oscyluje w granicach 80-85 st. Odnośnie napędu, to tak jak wspomniał @gregorius, możliwe, że zapadka nie wskakuje w 3. położenie tylko z nim graniczy i sprzęgło nie zazębia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

czujnik ok, a przeczyszczę go takim środkiem zobaczymy czy zadziała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zbyt mała ilość paliwa względem powietrza powoduje że spala się ono w wyższej temperaturze.

 

Tego bym się po Tobie nie spodziewał. Od kiedy w dieslu masz przepustnicę, żeby zmieniać dawkę powietrza? Dawka oleju napędowego spala się tak samo. Niezależnie od ilości powietrza. To nie benzyna żeby musiał być stosunek stechiometryczny. Najwyżej przyczepiłbym się do zbyt dużego stopnia sprężania, ale autor pisze, że tak miał przed założeniem turbosprężarki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Słyszałem że dzwoni ale pomyliłem kościoły.

Przepustnica nie ma tu nic do rzeczy tylko paliwo. Na ubogiej mieszance grzeją się benzynioki. Diesel dokładnie odwrotnie.

Pozostaje mi gratulować czujności.

Autor to coś przeoczył. Wiele możliwości nie ma. Chłodnica, zawalony blok silnika, termostat, pompa wody lub regulacja silnika.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Początek konta wtrysku sprawdzany?

Bo tego chyba nie potwierdziłeś.

Jak nic nie pomoże poszukaj wentylatora chłodnicy o większej liczbie łopatek.

A jak sprawdzałeś pompę wody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Wlasnie @tracz, glownie skupil bym sie na poczatku konta wtrysku, do 2003 w SA byly wentylatory metalowe o czterech lopatkach, od 2004 byly plastykowe o szesciu, roznica jest wielka w ruchu powietrza jak dasz tak 1800obr, znam uzytkownika ktoremu nie pomogl kont wtrysku, wentylator czy termostat, poprostu zmienil chlodnice oleju silnikowego... zamontowal od bizona...

 

 

A w instrukcji obslugi duzo zeczy nie napisali.... Napisali ze mozna wlozyc turbo bez zadnych ingerencji w silnik? Nie, a od 1996r te silniki sa przystosowane, napisali ze mozna wlozyc pompe o wydajnosci 80l? nie napisali a mozna ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

Chłodnica oleju? Tam jest? Przecież to tylko kilka zeberek, ale dzięki za pomoc :) pompą o wydajności 80l? A od czego pasuje takowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

Od DT'a, koparki bialorus. Tylko z kroccami musi byc, bo te nie beda pasowac. Wuja zadzwonil gdzies do rosji do fabryki mtz'a i z jakims przedstawicielem na polske gadal, przyslali mu turbine za nie cale 2tys zl i te pompe hydrauliczna, nie powiem dokladnie za ile bo nie pamietam... pompa rzekomo 100l/min ma ale nie chce mi sie wierzyc by miala prawie tyle co w ladowaczu cyklop... ale roznica jest, tur znacznie lepiej chodzi a podnosnik az podskakuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Jest ... a przynajmniej był taki zestaw na allegro. Pompa i cały bałagan potrzebny do montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest taki specjalny srodek, ktory wyglada jak takie male rozowe plytki. Wrzucasz to do chlodnicy nastepnie zalewasz goraca woda i pojezdzisz troche. Nastepnie trzeba wyplukac chlodnice i powtorzyc zabieg. Dziala na 100 %.

Taa i później cieknie z każdego możliwego miejsca. Znam ten temat, wielokrotnie klienci przyjeżdżali na uszczelnienie układu chłodzenia. Na pytanie dlaczego zaczęło ciec odpowiadali: nie mam pojęcia, chciałem tylko przeczyścić układ takim środkiem... Ale każdy robi jak uważa i później pretensje może mieć tylko do siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HondaMtx    120

Ja powiedziałem ze swojego doświadczenia. Nie raz już tym środkiem płukałem układ chłodzenia i do tej pory nie mam żadnych problemów ani z przegrzewaniem, ani z nieszczelnością układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×