Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Pronio82SA

Jaką wybrać przyczepe

Polecane posty

Pronio82SA    1

Jako wybrać przyczepe czy:

2x10t :rolleyes: z metal-techu czy 1x20 ^^ z metal-tachu?

Piszcie! ;)

Ciągał ten zestaw będzie jeden z nowych ciągników wujka

(Pronar1523a) ^^ -(John deere6620se) B)

Pozdro

Edytowano przez marcin974
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MarcinPykuS    62

No właśnie lepiej weź 2 x 10... :rolleyes:

 

Jak na polu będzie mokro to lepiej jechać z przyczepą 10 ton niż 20 ton...zawsze masz większą szansę że się nie utopisz i że ciągnik sobie poradzi... ;)

 

 

POZDRAWIAM...^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halun20    1

nie zawsze jest tak ze jest ci potrzebne 20 ton ładownosci to po co ciagac tak duzo przyczepe skoro mozna 10 ton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
nie zawsze jest tak ze jest ci potrzebne 20 ton ładownosci to po co ciagac tak duzo przyczepe skoro mozna 10 ton

czy ta 20 t jest aż tak dużo większa od 10t? to ile yakie kosztują? Jeśli jeździł by z jedną to raczej wygodniej, a koszt rejestracji dwuch przyczep? i sczepiać musisz i z chamulcami mogą być w dalszej perspektywie problemy no i wmanewrować z 2ma nie ma szans,a pusta 20 t chyba niewiele cieżejsza od 10 t, no ale co i gdzie będzie wożone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
halun20    1

tak jak pisali moi poprzednicy chyba jest łatwiej wyciagnac 2 przyczepy po 10 ton (oczywiscie po ich rozłączeniu) niz jedną 20 tonową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcincho    95

Tylko są miejsca w które dwudziestką sie nie wciśniesz/nie wykręcisz i wtedy masz kaplice, po drugie tak jak Marcin pisał jak nie bedzie umiał wyjechać z pola zestawem 2x 10 ton to wyciągnie po jednej a jak bedzie miał jedną 20 ton no to już musi ryć całe pole ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Fakt to lepiej 2x10 tylko ile ta różnica w cenie wynosi? Bo skrzynia to chyba niewiele większa w 20tce tylko byrty wysokie i rama mocniejsza? Więc teoretycznie na 2 x10 można i dużo więcej naładować po lekkim tuningu!

 

ps. czy wogóle jest sens kupować nowe przyczepy, przecież na rynku jest dużo używanych dużo tańszych od nowych a w przyczepie niby co się zużywa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1

No macie chyba racje ze 2x10t bo po co sie pakować w pole 20t jak można 10t przy jelonku :)

i 10t przy pronarze(pronar by mógł jednak uciągnąć 24t) :)

Dzięki chłopaki :D

Pozdro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    3

Ale dwóch 10-tek z Metal-techu nie warto brać. Różnica między 10 a 12 tonową to nie całe 2 tys złotych dopłacić te trochę i przyczepa większa już o 2 tony. Z własnego doświadczenia wiem że spokojnie na 12 tonową wchodzi prawie 14 ton pszenicy(ale to już szczgół).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcincho    95
Fakt to lepiej 2x10 tylko ile ta różnica w cenie wynosi? Bo skrzynia to chyba niewiele większa w 20tce tylko byrty wysokie i rama mocniejsza? Więc teoretycznie na 2 x10 można i dużo więcej naładować po lekkim tuningu!

 

hmmm... ale o ile pamięć mnie nie myli to 20 ton jest dłuższa od 10 i 12 t a nie wyższa i jest na 3 osiach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236
Fakt to lepiej 2x10 tylko ile ta różnica w cenie wynosi? Bo skrzynia to chyba niewiele większa w 20tce tylko byrty wysokie i rama mocniejsza? Więc teoretycznie na 2 x10 można i dużo więcej naładować po lekkim tuningu!

 

ps. czy wogóle jest sens kupować nowe przyczepy, przecież na rynku jest dużo używanych dużo tańszych od nowych a w przyczepie niby co się zużywa?

hamulce, osie, opony, silownik. wole kupic nowa niz rementowac starego trupa bo niewiele drozej wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

ps. czy wogóle jest sens kupować nowe przyczepy, przecież na rynku jest dużo używanych dużo tańszych od nowych a w przyczepie niby co się zużywa?

Też jestem takiego zdania, a najlepiej taką budowlankę od ciężarówki, ma wysokie burty, DMC może sięgać 18 ton i nie straszne im przeładunki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tc56    3

Nie wiem ile kosztuje 10 tonowa(koło 2 tys mniej niż 12 tonowa) ale wiem ile 12 dokładnie(bo teraz kupują 3 przyczepę z Metaltechu, mieli mi ją na grudnia dostarczyć ale gwarantują mi cenę na nowy rocznik więc poczekam do stycznia). Za 12 tonową z kolem zapasowym , standardowymi oponami, osiami 40 km na godzinę, stelażem , plandeką , podestem, zwykłym zaczepem muszę dać nie całe 55 brutto. Rozmawialiśmy z głownym szefem sprzedarzy w Bednarach i powiedział że 80% produkcji trafia na eksport-większość idzie na zachód ale też sporo na wschód. Chciałem teraz kupić 14 tonową ale dałem sobie spokój. Jak zaczeliśmy liczyć to różnica w takim wyposarzeniu jak wyrzej wymieniona 12 plus jeszcze odchylanie bokow w poziomie wynosiła 10 tys złotych(za tyle to już można kupić dobrą urzywaną przyczepę), dodatkowo 14 tonowej nie można zarejstrować na 14 ton tylko na 13(takie mamy przepisy w Polsce tak mi mówili Ci z Metaltechu), a w moich terenach jest kilka wag gdzie policja bada wagę ładunku i masę zestawu to po co się narzażać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarekG    0

Ja bym sie bardziej zastanowił nad 20 tonową. :D Gdzieś słyszałem że ma wejść rozporządzenie, że ciągnik rolniczy będzie mógł ciągnąć tylko jedną przyczepę. Na zachodzie i w czechach już tak mają. A jak by nie było to terz jesteśmy w UE, :) i czy predzej czy później takie rozprzadzenie do nas i tak dotrze. :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Nie wiem ile kosztuje 10 tonowa(koło 2 tys mniej niż 12 tonowa) ale wiem ile 12 dokładnie(bo teraz kupują 3 przyczepę z Metaltechu, mieli mi ją na grudnia dostarczyć ale gwarantują mi cenę na nowy rocznik więc poczekam do stycznia). Za 12 tonową z kolem zapasowym , standardowymi oponami, osiami 40 km na godzinę, stelażem , plandeką , podestem, zwykłym zaczepem muszę dać nie całe 55 brutto. Rozmawialiśmy z głownym szefem sprzedarzy w Bednarach i powiedział że 80% produkcji trafia na eksport-większość idzie na zachód ale też sporo na wschód. Chciałem teraz kupić 14 tonową ale dałem sobie spokój. Jak zaczeliśmy liczyć to różnica w takim wyposarzeniu jak wyrzej wymieniona 12 plus jeszcze odchylanie bokow w poziomie wynosiła 10 tys złotych(za tyle to już można kupić dobrą urzywaną przyczepę), dodatkowo 14 tonowej nie można zarejstrować na 14 ton tylko na 13(takie mamy przepisy w Polsce tak mi mówili Ci z Metaltechu), a w moich terenach jest kilka wag gdzie policja bada wagę ładunku i masę zestawu to po co się narzażać.

W/g polskich przepisów dwuosiowy pojazd , w tym i przyczepa może mieć DMC 18ton, ich przyczepa jest za ciężka, pewnie waży ok. 5-ciu ton i w tym problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

Co do wyboru to radził bym 2*10, albo nawet 2*12 skoro sie cenowo niewiele róznia.

W starocie to bym sie raczej nie pchał bo szkoda twoich nerwów :D

Ile masz ziemi skoro za takie pieniążki przyczepki kupujesz???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1
Co do wyboru to radził bym 2*10, albo nawet 2*12 skoro sie cenowo niewiele róznia.

W starocie to bym sie raczej nie pchał bo szkoda twoich nerwów :D

Ile masz ziemi skoro za takie pieniążki przyczepki kupujesz???

 

mój wójek ziemia ma ok 320 ha i ma już 2x10t z metal teachu i bardzo dobrze mu sie sprawujo

żadnych większych problemów . :) Ten zestaw będzie ciągał John Deer 6620SE. :)

 

Z tych 2x10 zrezygnuje. :)

Macie racje ze lepiej 2x12t róznica między 2x10t a 2x12t jest niewielka 2000 z haczykiem. :)

Te 2x12t będzie chyba ciągał Pronar 1523A.

 

Pozdro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

wolalbym jedna porzadna przyczepe np. 20 ton i wiecej niz z dwoma taczkami o tej samej ladownosci jezdzic. lepiej manewrowac, oprozniac, usypywac pryzme, nie trzeba szczepiac, latwiej wjechac w ciasny wjazd (niz z dwoma).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×