Polecane posty

Lukash3060    145

Tak jak w temacie. Co lepsze ? Przednie koła zalać płynem czy też założyć obciążnik ? Ostatnio jesienią podczas orki po łące szło nie ciekawie i chcę poprawić uciag. Z obciążnikami było dużo lepiej ale niestety były porzyczone a swoich nie mam. I teraz mam wolny czas i zastanawiam sie czy robić zbrojenie do obciążnika i potem zalac go betonem czy też zalać roztwór w koła. Czytałem też w innych tematach że ciśnienie odpowiednie poprawia przyczepnosć i redukuje spalanie . W moim MF mam z przodu opony Barum 13.6 R24 TZR2 i nie wiem zbytnio jakie ciśnienie jest odpowiednie dla nich. Obecnie jest koło 1,5-1,8 atm. Jeśli możecie to podpowiedzcie co lepsze i jakie to ciśnienie ustawić ( w atmosferach ). Będe wdzieczny :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

No według mnie lepiej zrobić obciążnik. Szkoda że nie masz tuza, ale jakoś musisz sobie poradzić. Ciśnienie to tak około 1 bara, tak żeby opony się uginały ale nie za bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Jeszcze nie utonołem nim na łące :) U nas bardziej łąki takie ilaste sa i niezbyt w nich wpada :) jedynie gdzie to na torfie znać ślad ale też idzie dobrze :) A przez 3 lata dopiero raz nie mogłem sam wyjechać więc nie jest źle :)

No na balast już mam koncepcję :) Uspawam zbrojenie a mocowanie zrobię normalnie do tego uchwytu co są oryginalnie przymocowywane tylko u doły nawiercę 3 dzióry przez które będe mógł przykręcić śróby żeby nie odrywał mi się od tego uchwytu czy ramki nie wiem jak to nazwać :)

Dzięki za podpowiedź o ciśnieniu :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    3

Myślę, że słownik ortograficzny wystarczająco go obciąży :)

-utonąłem

-dziury

-śruby

Źle się jeździ z płynem (bardzo trzęsie) więc lepiej obciążnik. Dbajcie chłopaki o ortografie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Chyba masz dobre kontakty z polonistą :D (żart) a tak prawdę mówiąc to czytając forum trafia się na wiele błędów i otrograficznych i interpunkcyjnych, ale mało osób zwraca na to uwagę bo większość pisze w pośpiechu :) Sam piszę post a gdy go czytam zauważam że zrobiłem błąd, ale z lenistwa nie chce się ich poprawiać :)

 

Odnośnie obciążenia - chyba jednak będzie spawana ramka i zalana w betonie :) haki zrobię z zawiasów ( utnę w połowie tą zawiniętą część) i u dołu wywiercę 2-3 otwory przez które dam śruby, żeby w czasie jazy się nie zgubił ;) Patent znajomego który na 3 takich uchwytach woził w 3120 i 3690 1,5 t :) Sam planuję zalać koło 400-500 kilogramów:)

 

PS. Dzięki że zwracasz uwagę na to kto jak pisze bo to jest ważne :)

Pozdrawiam! :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
joachim1997    11

Ja myślę że powinieneś zrobić lub kupić obciążnik a co do ciśnienia chyba trochę musiałbyś zwiększyć na pewno z obciążnikiem będzie inna jazda po łące

Jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Na początek bym proponował obniżyć ciśnienie do 1 bara i sprawdzić co się będzie działo a jak będzie źle to dopiero obciążnik zakładać. Ciśnienie 1,6-1,8 bara to jest to jeżdżenia tylko po asfalcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj