Skocz do zawartości
damianzb9613

Renault 77-14 zablokowany reduktor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam zamiaruje kupić Renault 77-14 1987r. chciał bym się dowiedzieć jak się ten ciągnik sprawuje w gospodarstwie .

Jednym mankamentem tego ciągnika jest zablokowana skrzynia ''reduktor '' . Czy odblokowanie tej skrzyni wystarczy podnieść dekiel i stuknąć w wodzik i po robocie . Skrzynia jest z półbiegami .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Kumpel kupił Renie ale nie wiem jaki model coś około 100-120 koni 2 razy robił skrzynię i za każdym razem było coś nie tak. Może tacy mechanicy tego nie wiem ale zabawa w dłubaniu przy skrzyniach w zachodnich ciągnikach nigdy nie jest tania chyba ze tylko łożyska ale przeważnie coś poważniejszego zawsze nawali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    54

sąsiadowi padła skrzynia w Reno i miał dużo problemów z dostaniem części. Mechanik mówił ze niby taka sama Renia, a inna skrzynia. I jakoś poskładał skrzynie, ale nie ma napędu. Ja bym sie zastanowił poważnie bo Reno mają podobno okropnie skopane skrzynie. Ale znajomy kiedyś kupił za grosze Case IH 745XL i też miał zablokowaną skrzynie, ale raz dwa to zrobił i traktor hulał aż miło. Musiałbyś poszukać kogoś kto grzebał w takiej skrzyni żeby mniej więcej mógł stwierdzić co tam jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ja miałem Renault 751-4 1980r sprawowała bardzo dobrze i nie miałem z żadnych problemów i dla tego chce kupić kolejną renówkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

NIE SŁUCHAJ SKRZYNIE OD RENI SĄ DOBRE

ALE ZASADA jest taka że nie kupuje się ciągnika zachodniego nie sprawnego bo to może drogo kosztować

pytanie skąd jesteś

choć kuzyn zajmuje się naprawą ciągników i maszyn i mówi że Renia jest prościejsza od ursusów

mogę ewentualnie dać ci namiar do niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Tyle tylko z tego co się orientuje są dwa rodzaje skrzyni w Reniach (chodzi mi o producenta) i z jedną nie ma problemu o części a z drugą są duże problemy z częściami. U znajomego stoi Renia już kilka lat na klockach bo naprawa skrzyni była po prostu nieopłacalna. A po za tym na pewno bym nie kupił zachodniego ciągnika nie na chodzie bo może być kilka usterek ukrytych a to na pewno walnie po kieszeni bo to nie Ursus czy Zetor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

skrzynia 16x16 ???

wydaje mi sie, ze moze to byc wina uzytkowania ciagnika, po prostu ktos mial za duzo sily i wbil reduktor za daleko

bez zdjecia pokrywy sie nie obedzie, ale wydaje mi sie, ze naprawa nie bedzie kosztowna, jak pisales wyzej wystarczy ustawic wszystko na swoim miejscu

w tych ciagnikach, jak wiekszosci zachodnich, nie nalezy wbijac biegow na sile, to nie jakis MTZ czy ursus gdzie biegi wchodza ciezko i ze zgrzytem

co do skrzyn stosowanych w renault, bardziej awaryjne sa 24x8, czyli te z elektro-hydraulicznym sterowaniem, 12 i 16 w pelnej mechanice sa malo awaryjne, jesli juz to sa to problemy z rewersem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

Kolega pisze że reduktor zepsuty, moje zdanie jest takie ze ktoś zmieniał zakresy przy jadącym ciągniku a reduktor w tych ciągnikach można używać jak ciągnik stoi,prawdą jest ze da się zmienić podczas jazdy ale wtedy skrzynia dostaje,reduktor jest nie zsynchronizowany i jestem pewny że ktoś redukował z zająca na żółwia.Rewers i półbieg jest w skrzyni pośredniej między silnikiem a główną skrzynią biegów więc tam jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

zmiana z żółwia na zająca i odwrotnie nie wymaga zatrzymania się ciągnika w przeciwieństwie do reduktora polowe szosowe i rewersa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

Może źle to opisałem chodziło mi o to że ten półbieg przy kierownicy można zapodawać bez zatrzymania się.rewers można dawać jak ciągnik toczy się lekko do przodu bo jest zsynchronizowany.natomiast reduktor ten trzy zakresowy tylko i wyłącznie na postoju.tak jest w instrukcji.Biegi od 1 do 4 sązsynchronizowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×