Skocz do zawartości
wodzunh

Halogeny robocze Zetor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wodzunh    2

Witam!

Mam pytanie, czy jest jakieś rozwiązanie, które poprawi jakość świecenia lamp roboczych montowanych z przodu kabiny w zetorze 7711? Zdarza się często pracować po zmroku a włączając lampy na kabinie nic nie widać... Czy ktoś już może próbował coś kombinować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LeF    24

A jak chcesz iść mocno po bandzie to zamontuj coś firmy Ledhider !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Coś mi się zdaje (a raczej wiem napewno), że te reflektory z przodu na dachu to nie są robocze. Służą głównie do oświetlania drogi, gdy te na dole są zasłonięte przez jakąś maszynę (ciekawe co tam powiesić jak w większości nie ma TUZ-a). Są to zwykłe reflektory (mijania, drogowe i jest miejsce na żarówkę postojową, z tym że oryginalnie podłączone są tylko mijania) i z racji ich wysokiego położenia nie za bardzo oświetlają pole czy drogę. Podłączyłem nawet włókno drogowe i za wiele to nie pomogło a nawet chyba zaszkodziło bo wróciłem do oryginału. Ponadto gdy one świecą znać każdy pułek kurzu na szybie - przy tych na dole tego nie ma. Tak więc jak napisano powyżej najlepiej zamontować jakieś akcesoryjne i moim zdaniem w innym miejscu, np. na lampach pozycyjno-kierunkowych. Chociaż teraz wszystkie ciągniki mają na dachu ale może są jakieś inne lampy, kąt szyby... W moim przypadku reflektory na masce najlepiej oświetlają tzn. oświetlały jak były w miarę nowe. Teraz też muszę pomyśleć przynajmniej nad ich wymianą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

lampy halogenowe nie powinny świecić na szybę ponieważ większość z nich ma na około ramkę zapobiegającą temu, a takie lampy nie posiadają jej, umiejscowienie halogen jest zależne od tego w jakich pracach chodzi ciągnik a jak możesz to najlepiej załóż przy dachu i przy lampach pozycyjno-kierunkowych wtedy jedne mogą świecić przed cięgnik a drugie na boki to masz oświetloną przestrzeń na około ciągnika i wszystko dobrze widzisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    9

U siebie w 5211 trochę pokombinowałem z tymi lampami. Zrobiłem je oddzielnie na dodatkowym kablu ciągniętym od rozrusznika i teraz, gdy jest taka potrzeba to włączam i świecą wszystkie lampy (te w dachu i te na dole w masce). Podregulowałem też je na na tych wkrętach żeby świeciły dalej i oświetlały drogę czy pole przed krótkimi z maski, teraz nie świecą mi prosto na maskę i tłumik.

Jeśli ktoś by chciał tak zrobić to przede wszystkim polecam pociągnąć nowy kabelek od rozrusznika żeby nie obciążać bardziej już istniejącej instalacji. Dalej by nie przecinać niepotrzebnie kabli to wyciągałem konektorki z wtyczek i łączyłem które potrzebowałem.

Jeśli chodzi o ten przełącznik świateł maska-dach to jak dobrze pamiętam ma on 6 kabelków, 2 biorą prąd z bezpieczników, 2 idą na światła w masce i 2 na dachowe. Te kabelki z bezpieczników wykręciłem i zwinąłem oba razem i połączyłem z tym dodatkowym kabelkiem od rozrusznika, dodatkowo akurat miałem wolne to najwyższe gniazdo bezpiecznika i wykorzystałem je do tego by zabezpieczyć ten układ.

Te 2 co idą na maskę wyciągnąłem i zaizolowałem a w ich miejsce włożyłem do tej wtyczki konektorki z krótkimi kabelkami, które podłączyłem do tych 2 bezpieczników.

2 dachowe kabelki zostawiłem w spokoju.

Jeśli chodzi o kontrolkę to chyba nic nie musiałem przestawiać.

Podsumowując, oryginalnie przełącznik pobiera prąd ze stacyjki poprzez przełącznik kierunkowskazów (krótkie-długie) i dwa bezpieczniki (lampa lewa i prawa) i kieruje prąd na światła w masce lub po przełączaniu na światła w dachu. Po takiej przeróbce prąd do przełącznika płynie cały czas, ale w pierwszej pozycji przełącznika nigdzie nie dociera bo kabelki są wyciągnięte i zaizolowane, i dopiero po przełączaniu przełącznika świecą światła dachowe.

Wadą tego rozwiązania może być to, że światła dachowe można uruchomić zawsze, nawet bez kluczyka w stacyjce ale nie chciałem jej obciążać. Mi to zajęło kilka godzin łącznie z wymyśleniem tego prostego sposobu.:)

Edytowano przez Kamilmkm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

kamilmkm@ jeśli masz na przekaźniku to nie problemu z podłączeniem pod stacyjkę bo wtedy włącznik potrzebuje bardzo małej ilości prądu, a jak nie masz przekaźnika to wystarczy żebyś podłączył te kable od włącznika do przekaźnika a wtedy włącznik podłączasz pod stacyjkę i przekaźnik i jeszcze jeden kabelek do masy i gotowe, wtedy dopiero po przekręceniu kluczyka będziesz mógł je dopiero włączać, ja u siebie właśnie tak podłączyłem w ciągniku halogeny bo tak jest najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    9

Właśnie nie mam zastosowanego przekaźnika. Masz tu rację oczywiście z tym przekaźnikiem, tak by było najlepiej zrobić ale narazie mi wystarcza kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodzunh    2

Bez przesady... zamontuj 2 lampy polskiego wesema. Wyjdzie taniej i wcale nie gorzej

http://allegro.pl/we...2795704490.html

Wymień ewentualnie żarówki na jakieś lepsze i nowe przede wszystkim.

No i... ale tego nie jestem pewien. W lampie masz żarówki R2?

W reflektorach dachowych jest żarówka 45/45W P45T standardowo i taką mam.

A jak chcesz iść mocno po bandzie to zamontuj coś firmy Ledhider !

Ledhider będzie zamontowany ale jako dwa robocze z tyłu na kabinie.

 

 

Kamilmkm dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) myślę, że to jedyne wyjście z tej sytuacji. Jeszcze pytanie, regulując reflektory na kabinie kierowałeś je bardziej do dołu??

 

Czy ktoś bawił się w wymianę standardowych żarówek w reflektorach dachowych lub przednich lampach na jakieś inne żarówki, które dają więcej światła??

Edytowano przez wodzunh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    9

wodzunh, musiałem tak zrobić żeby góra reflektora wcisnęła się do środka, ewentualnie dół reflektora wysunął się na zewnątrz - bo nie pamiętam już jaka tam jest regulacja, wtedy światło świeci wyżej (dalej).

Najlepiej zrobić to wieczorkiem, wtedy na ziemi dokładnie widać gdzie pada główny strumień światła i jak się przesuwa przy regulacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid199303    13

U mnie jest taka sytuacja ze lewa górna lampa świeci prosto na tłumik i podczas jazdy to mi przeszkadza bo światło się odbija do kabiny da się jakoś coś z tym zrobić czy to juz taki urok tych lamp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×